Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vader bedreigt mijn vriend wat kan ik doen?

ik ben 17 jaar en heb een meerderjarige vriend. wegens persoonlijke omstandig heden vind mijn vader het niet meer goed dat ik een relatie met hem heb.
hij zegt dat als ik met mijn vriend veder ga dat hij hem met de grond gelijk maakt.
wat kan ik er aan doen om wel met mijn relatie veder te gaan zonder dat mijn vriend wat overkomt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
966
tinus1969
10 jaar geleden
Het helpt als je erbij vertelt waarom je vader niet wil dat je deze relatie hebt. Daar kun jij je reactie ten opzichte van je vader op aanpassen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ga eens met je vader in gesprek, over waarom hij je vriend niks vindt. Vaders bekijken het leven net even wat anders dan mensen van 17. Wellicht heeft je vader wel een heel goed punt, waarom hij niet achter jullie relatie staat. En anders kun je hem misschien wel overtuigen, waarom jij wel positief bent over de relatie.

Het is in elk geval wel belangrijk dat je ouders achter je relatie staan. Zeker als je nog thuis woont.

Aangifte van bedreiging kun je in elk geval nog niet doen. Juridisch gezien valt wat je vader gezegd heeft niet onder de noemer bedreiging. Moet je trouwens ook niet te snel willen, aangifte doen tegen familie.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hee ik ben al 2 en een half jaar samen met mijn vriend. heb 2 jaar bij hem gewoond. en woon nu via begeleid wonen omdat ik al heel vroeg niet meer thuis kon komen. mijn vader heeft die bedreiging meerdere malen gemaakt en is hij iemand die het waar maakt hij is al eerder een jonge opgezocht met 2 messen gelukkig was toen de politie er op tijd bij.
dus praten met mijn vader heeft geen zin dat probeer in nu al een half jaar maar er veranderd niks.
ik maak me gewoon zorgen dat er toch nog iets met hem gebeurd als ik niet ingrijp.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding