mijn vader bedreigt mijn vriend wat kan ik doen?

ik ben 17 jaar en heb een meerderjarige vriend. wegens persoonlijke omstandig heden vind mijn vader het niet meer goed dat ik een relatie met hem heb.
hij zegt dat als ik met mijn vriend veder ga dat hij hem met de grond gelijk maakt.
wat kan ik er aan doen om wel met mijn relatie veder te gaan zonder dat mijn vriend wat overkomt?

Weet jij het antwoord?

/2500

ga eens met je vader in gesprek, over waarom hij je vriend niks vindt. Vaders bekijken het leven net even wat anders dan mensen van 17. Wellicht heeft je vader wel een heel goed punt, waarom hij niet achter jullie relatie staat. En anders kun je hem misschien wel overtuigen, waarom jij wel positief bent over de relatie. Het is in elk geval wel belangrijk dat je ouders achter je relatie staan. Zeker als je nog thuis woont. Aangifte van bedreiging kun je in elk geval nog niet doen. Juridisch gezien valt wat je vader gezegd heeft niet onder de noemer bedreiging. Moet je trouwens ook niet te snel willen, aangifte doen tegen familie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100