Hoe vraag je vriendelijk aan iemand of zij \ hij niet verder op je fototoestel \ telefoon wil kijken als je een foto laat zien?

Soms laat ik een foto zien aan iemand en voor ik het weet 'grist' de ander het toestel uit mijn ander en klikt na het zien van de foto naar de andere, ik vind niet dit niet prettig. Het zijn geen rare foto's, maar je krijgt ineens allemaal vragen 'is dit je zus?' etc. Of bij een telefoon checken ze wat je allemaal erop hebt. Hoe kun je nu het beste reageren?

Toegevoegd na 44 seconden:
Ander = hand

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gemeen, maar de volgende keer dat ik die persoon een foto laat zien, staat mijn camera verder vol met vakantiefoto's. Van mijn naturistische vakantie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, ik denk niet dat iemand op jouw naakt foto's zit te wachten... en vind jij het zelf wel fijn? de meesten willen zoiets als "privacy"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat was @SuzyQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zit ik er dus totáál niet mee. Als dat zo was, zou ik toch ook niet naturistisch op vakantie gaan?

Het beste antwoord

Je kunt het beste rustig reageren, de apparaat gelijk terugpakken toont alleen aan dat je misschien wel wat te verbergen hebt en trekt alleen maar interesse. Je kunt aan die persoon vertellen dat je het op prijs stelt als hij/zij niet door de rest van de foto's kijkt.

Als het om je telefoon gaat kun je misschien wel een knop instellen als snel vergrendelen, als je toestel dan uit je handen wordt gegrist kun je snel vergrendelen (met of zonder wachtwoord) en heeft de ander niks te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Houd 'm stevig vast en zeg, als ze hem willen pakken, dat je hem liever zelf vasthoudt. ('Ik hou hem liever zelf vast als je het niet erg vindt.')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoon je toestel terugpakken, want het is tenslotte niet de bedoeling, dat ieder willekeurig iemand maar in je data gaat neuzen. Jij laat een foto zien en daarbij moet het blijven. Je hoeft het echt niet vriendelijk te vragen, maar gewoon je telefoon terugpakken. Glimlach er eventueel bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Best onbeschoft om zomaar verder te kijken naar andermans foto's zonder het te vragen. Ik vraag het altijd netjes. Ik zou gewoon eerlijk zijn. Tenslotte is het jou mobiel en zijn het jou foto's en het is een privéeigendom. Zeg dat je het liever niet hebt dat ze je foto's bekijken. Je zou er ook een grapje van kunnen maken. Zeg bijvoorbeeld: Hé ik kijk bij jou thuis ook niet in je lades?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Die laatste regel is ook een goeie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met humor iemand ergens op aanspreken. Dat si denk ik de beste manier.
Als iemand jouw telefoon uit je handen of die van een ander GRIST is dit per definitie geen vriendelijk gedrag. Je mag hier best ferm op reageren en je foon terugeisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een Bull Terrier, maar geen pup. Spock is 11.
:-))
Ik zou er een luchtig grapje over maken, zoiets als: "Ho! Geef maar snel terug, anders zie je me dalijk in m'n blote kont!" of iets dergelijks. In ieder geval iets overdrevens wat niet waar kan zijn.

Het grapje maakt duidelijk dat het niet de bedoeling dat de persoon verder kijkt zonder een prettige sfeer te bederven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom kan dat niet waar zijn?
Goed vasthouden als je iets laat zien.
Grist die iemand het toestel toch uit je handen, neem het dan gewoon kordaat terug. Maak er een luchtige, lachende opmerking bij zoals bvb: Hela, zal het gaan, ja?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het moeiijk vind dat vriendelijk te vragen zou ik eerst je foto,s overzetten die niet voor andere ogen geschikt zijn dan de jouwe, op je computer! Of stikkie!
Dan hoef je je daar ook niet druk over te maken!

Oke ik zou als je dat niet kunt of wil,niet de nadruk leggen op dat degene niet verder mag kijken op je telefoon, want dan maak je mensen nieuwsgierig en dan zijn ze in impuls sneller geneigd toch te kijken!

Geef je telefoon niet af, ga naast iemand zitten om de foto te laten zien, zeg dat je telefoon raar doet, laat de foto zien en ga dan weer op je eigen plek zitten!

Telefoon af geven is toestemmen ander te laten kijken ook al vind jij dat niet, andere zijn er toe geneigd en voor je het weet zien ze netiets wat je nu net prive wilde houden,

Vriendelijk zeggen helpt volgens mij niet,

Toegevoegd na 3 minuten:
Telefoon gewoon niet afgeven, eerlijk zeggen dat je dat niet doet en niemand taalt er naar, misschien dat ze zeggen, je hebt er zeker viezigheid geheimen op staan, en dan zeg jij, lachend ja tuurlijk wat denk jij, en dan is het klaar!