Schoonzus reageerd zich af op mij en haar broer,(mijn man), wat doe ik hier aan?

Mijn schoonzus gaat scheiden en heeft twee geadopteerde kinderen. Haar man blijkt homofiel te zijn. Ze zijn bezig hun huis te verkopen, maar wonen nu nog wel bij elkaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

het tapijt is onder de voeten van je schoonzus weggetrokken, haar wereld staat op z'n kop.
dan nog de regelingen die getroffen moeten worden, het is potverdorie niet niks.
hoewel vervelend voor jullie dat ze op jullie afreageert, is het wel begrijpelijk.
blijkbaar staan jullie elkaar na, en heeft ze het gevoel dat ze dat veilig kan doen bij jullie.
ik zou proberen begrip te tonen, en haar te steunen in deze narigheid.
gaat ze te ver dan kan je er natuurlijk in alle redelijkheid wat van zeggen.
sterkte voor jullie allemaal!
14 jaar geleden
Hier kan je niets aan doen. Ik denk niet dat zij op dit moment rationeel kan denken omdat haar leven ineens volledig is omgekeerd.

Op dit moment heeft zij steun nodig, iemand waarop zij kan vertrouwen en een schouder om uit te huilen.

Probeer haar te helpen, dat is wat zij nu echt nodig heeft, al zal zij er misschien niet direct om vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even als boksbal fungeren. Kan mij goed voorstellen dat ze zich wil afreageren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het wel logisch is als iemand in een dergelijke nare situatie even stoom wil afblazen bij haar naaste familie, haar broer.

Afreageren klinkt zo negatief.

Je kunt haar toch aanhoren, met haar praten?
Tot bepaalde grenzen, maar die kun je zelf aangeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je familieproblemen binnen je familie uitvechten,omdat wij hier niet van de hoed en de rand weten en alleen maar kunnen afgaan,wat jij aan ons kwijt wilt. En dat zal niet het volledige verhaal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vraag mij af waar je as ex schoonzus het recht vandaan haalt haar gal bij jullie te spugen. Tuurlijk wil ze praten maar er zijn toch ook grenzen. Daarnaast gaat ze scheiden omdat haar as ex homo blijkt te zijn. Dat is toch niet het eind van de wereld. Ik ben 8 jaar getrouwd geweest met iemand die homo bleek te zijn. Ja dat is moeilijk. Maar als ik terug kijk op die relatie waar de tekenen er altijd al alleen ik heb ze niet gezien. Wij zijn heel rustig uit elkaar gegaan. Er was geen concurrend, geen ruzie. Je bent volwassen dus kan je dat ook zo afwikkelen. Ik ga nu nog steeds met hem om. Hij was ook bij mijn trouwen van mijn huidige man. Moraal van dit verhaal: je schoonzus moet uit haar slachtofferrol stappen, volwassen gedragen en jullie moeten je grenzen stellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wil dat je van haar houdt!
Ze merkt dat jullie verslagen zijn, ze wil dat jullie 'erbij' blijven..
Dus kijk goed en komt terug..
Hou je van je zus?
Ze heeft niets verkeerd gedaan.. ze wil alleen maar dat je dat ziet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nog al wat.. Probeer het niet persoonlijk op te vatten. Zij is boos op de situatie maar niet op jullie, lijkt mij.
Probeer tegen haar te zeggen, dat ze best haar verhaal kwijt mag en kan bij jullie...maar zonder verwijten of kritiek. Jullie zijn niet de schuld van haar situatie. Zij zal jullie dan ook met respect moeten behandelen zoals jullie dat ook bij haar doen, neem ik aan. Zoniet dan zal ze jullie op een dag ook verliezen...door haar eigen gedrag.
Sterkte en groetjes.