hoe kan ik leren me emotie te uiten

ik kan mijn emotie niet uiten en mijn relatie staat op het punt te knappen doordat ik het niet kan uiten

Weet jij het antwoord?

/2500

probeer uit te vinden hoe je bij je gevoel komt. Bij sommige mensen helpt praten, bij anderen schilderen, bij andere zingen enzovoort. Ook kun je oefeningen doen om meer contact te maken met je emoties. Het ligt er een beetje aan hoe je in elkaar steekt wat een goede manier voor jouw kan zijn. Toegevoegd na 55 seconden: Als het al heel lang niet lukt, en het is echt een probleem in je leven, zou misschien een vorm van therapie je kunnen helpen.

Maak kaartjes met de verschillende emoties erop geschreven. Draag die kaartjes altijd bij je. Als je je verstoord voelt (een emotie voelt) pak je de kaartjes en zoek het kaartje dat bij je gevoel past. Vervolgens zeg je hardop: 'ik ben ........' (invullen welk woord op het gekozen kaatje staat.) Zo leer je een brug bouwen tussen wat je voelt en wat je zegt ofwel uit. Na een tijdje zul je de kaartjes steeds minder nodig hebben.

Misschien is een assertiviteitstraining iets voor jou. In zo'n training leer je je gevoelens niet langer op te kroppen en op een assertieve manier je gevoelens en emoties te uiten,waarbij jij en je omgeving prettig bij zullen gaan voelen.

Teneerste spreek erover met je partner en zeg dat je eraan wil werken ,ondertussen kan je proberen voor jezelf je emoties onder woorden te brengen door die op papier te gaan zetten en af en toe bekijk je die notities en na een tijdje zal het stukken makkelijker gaan om je emoties te tonen of uit te spreken ,ook zegt een klein lief gebaar zoveel meer als honderden woorden dus af en toe eens een kusje op haar neusje of zijn neus ,eens over het haar strijken ,eens gek durven doen en je partner valt weer totaal voor je ,bekijk dit niet te drastisch ,je moet niet compleet alles veranderen maar af en toe eens attent zijn of eens haar of zijn hand nemen ,spontaan zoiets doen en zeker niet omdat het zo moet ,dit moet recht uit het hart komen en als je dit allemaal gaat opschrijven ,dan ga je er de volgende keer wel de goede woorden voor vinden !

Als ze je niet accepteerd zoals je bent dan ben je beter af zonder haar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100