hoeveel zelfde namen in 1999 ?

Hallo iedereen,
ik en een goede vriendin van mij hebben dezelfde naam, maar die komt bijna niet voor. We zouden graag weten hoeveel kindjes met diezelfde naam zijn geboren in 1999. Is hier een website voor of weet iemand hoe we dit kunnen doen ?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Er worden in Nederland ongeveer 175 000 kinderen per jaar geboren en de populairste daarvan werden ongeveer 1500 keer gegeven. Kan je nagaan hoeveel verschillende namen er ieder jaar worden gegeven. Als jouw naam zo weinig voorkomt staat hij zeker niet in de top en dat is het enige gegeven over namen dat ieder jaar gepubliceerd wordt. De enige instantie die je zou kunnen helpen is het CBS. Die houden alles bij en kunnen misschien voor jou nagaan hoe vaak jouw naam in 1999 is gegeven. Je kunt hen bereiken via http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/organisatie/contact/overzicht/default.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op http://www.meertens.knaw.nl/nvb/ kan je opzoeken hoeveel personen in Nederland jullie naam als eerste of tweede voornaam hebben. En eventueel ook welke betekenis de naam heeft. Onderaan de bladzijde staat een grafiek en als je met de cursor op 1999 gaat staan dan kan je zien hoeveel mensen in dat jaar die naam kregen. Ik heb het even bij mijn eigen voornaam geprobeerd, en daar zijn er in 1999 in Nederland negen van bijgekomen.
Amadea
8 jaar geleden
Het meertens instituut heeft de informatie.
Geef je naam op in de site in de bron en voila
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op betekenisnamen.nl kun je je naam invoeren en dan krijg je een grafiek met hoeveel mensen exact die naam hebben gekregen in welk jaar.