Kan mijn 16(17) jarige vriendin bij mij wonen? (ik ben 18 wonend bij mijn ouders)

Mijn vriendin word mishandeld thuis. mentaal en soms fiziek. haar school en gemoedstand gaan hierdoor zwaar de goot in. ze wordt depressief en denkt continu dat alles haar fout is. mijn ouders en ik hebben al gezegd dat als de mogelijkheid komt ze bij ons kan intrekken. maar ik vraag me af kan ze voor haar 18e al weg. haar moeder scheld haar uit en slaat haar. ze kent haar vader niet, (ik wel "hij is een junk" ) dus haar vader is ook geen optie. dit zijn ook geen Puber ruzies. ik heb ze jammer genoeg vaak mee gemaakt. en ik kan inbrengen wat ik wil. maar het helpt niet haar moeder scheld gewoon door. slaan doet ze nooit in mijn bijzijn. ik heb vrijwel alles dat ik kon bedenken geprobeerd. jeugdzorg komt regelmatig daar kijken maar die kiezen volledig de kant van haar moeder. ook heeft haar moeder een vriendin die, ook m'n vriendin mishandeld. ze is al bang als iemand z'n hand versnelt opsteekt. of zijn stem verhefd. dit moet stoppen want ze gaat zo de verkeerde kant op. kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juridisch lastig, ouders moeten toestemming geven. Praktisch: gewoon doen.
Ouders hebben niet veel middelen, een 16 of 17 jarige kan weglopen en ergens gaan wonen. Politie kan haar een keer komen halen, maar die zullen het na 1 of 2 keer opgeven. Ze hebben wel wat beters te doen.
Helemaal als haar school prestaties ineens beter worden en ze verder geen criminelen dingen doet of zo. (maar dat zal vast wel goed zitten) NB: denk hier wel goed over na: Er is een kans dat het op "mijn manier" escaleert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ze is 2maal van huis weg gelopen en in een tijdelijk opvang geplaatst. 1 maal voordat ze mij kende en 1 maal naar mij toe gegaan. ze is toen opgehaald door de politie. en in een gesloten inrichting geplaats voor 3 dagen en vervolgens 2weken in een open inrichting. deze optie hadden we ook ergens anders gelezen helaas werkte dit niet, toch bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was ze toen al 16?
Misschien is jeugdzorg en politie in de ene stad actiever dan de andere?
Ik vrees dat jullie in deze de experts zijn. Misschien een idee op de mishandeling op beeld te zetten. (alleen geluid is al genoeg) De cam van computer of telefoon aan laten staan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ze was toen al 16. en wellicht kunnen we beelden of opnames maken. maar zei is bang dat ze dan een internaat in moet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is een internaat niet beter dan wat ze nu heeft?
Ik woonde 15 jaar geleden vlakbij een klein internaat. De kinderen daar hadden het goed, ook nooit problemen in de buurt, Je bent wel afhankelijk van de anderen in het huis en ik kan me voorstellen dat je met een gedeelte niet samen wilt wonen.

Antwoorden (1)

Je vriendin kan weg lopen en bij jou gaan logeren. Meldt wel even bij jeugdzorg het nieuwe adres.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
wat carsrac zegt ja. Wat naar om te horen. Ik hoop dat alles goed komt met haar,