Wat doe je als je beste vriendin vertelt dat ze haar man ontrouw is, wetende dat haar man ook een hele goede vriend mij is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ellendig voor jou!

Antwoorden (13)

Vertel je vriendin, dat ze jou met deze informatie in een moeilijk parket brengt, omdat je niet voor haar wil gaan liegen tegen haar man/ jouw andere goede vriend, mocht die een keer bij jou komen voor advies, of om zijn hart te luchten.

Vertel haar je mening over ontrouw zijn in een relatie. Verder moet ze toch zelf een keuze maken, of ze er mee door wil gaan of dat ze mogelijk haar huidige relatie wil gaan verbreken. Meer kun je niet echt doen. Als je je er meer mee gaat bemoeien, loop je kans dat je in groot conflict komt met een of beide van deze vrienden.
13 jaar geleden
Vragen of haar man dat al weet, en zo niet: haar genadeloos op haar falie geven omdat ze zo dom is om dat aan jou te vertellen.

Ze brengt jou in een moeilijk parket terwijl ze zelf de verantwoordelijkheid moet nemen om hem dat te vertellen.

Als hij het al wel weet: probeer er voor hen allebei te zijn, maar ga er niet tussen zitten. Ze moeten het toch zelf uitvechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je er in ieder geval buiten houden. Al is het no zo'n goede vriebd van je,het is een zaak tussen deze 2 mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je niet in hum relatie mengen. Maar ik zou haar wel heel direct vragen waarom ze dat uitgerekend aan jou vertelt terwijl ze weet dat haar man ook jouw vriend is. Ik zou haar ook vragen of ze al dan niet bewust de wens heeft dat jij de boel verraadt zodat er wat beweging komt in de huidige situatie. Verder zou ik haar nog vertellen dat ik niet als dekmantel voor haar slippertjes gebruikt kan worden daar ik daar niet aan meewerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: ik zou me helemaal bekocht voelen als ik haar dekmantel blijk te zjn exit vriendschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen dat maar ik denk er ook aan dat ze naar haar lover gaat en tegen haar man zegt dat ze bij haar vriendin was. En dat die vriendin dat dan moet bevestigen als die man ernaar vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoel ik met dekmantel. dat ze zegt dat ze bij mij is terwijl ze....
Als vriendin heb je al een luisterend oor gegeven. Zij heeft haar hart gelucht maar zadelt jouw wel op met haar foute gedrag. Jij zit met een ongemakkelijk gevoel terwijl je er helemaal niets aan kan doen. En hoe vervelend is het niet voor jou dat je het eigenlijk al weet !?!

Ik zou nog eenmaal een gesprek met haar aangaan over haar vreemdgaan. Haar duidelijk maken dat je geen deelgenote wilt zijn van haar avontuurtjes omdat ze jou medeplichtig maakt door het je te vertellen.

Verder zou ik me er niet mee bemoeien. Dat er iets niet goed zit mag duidelijk zijn anders gaat ze niet vreemd.

Pas op je eigen grenzen want voordat je het weet ben krijg jij de zwarte piet toegespeeld.

Succes !!!

Sjane
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je doet!!
vragen of ze jou er niet bij wilt betrekken..notabene zijn t jullie vrienden..ik begrijp niet dat je vriendin dit aan je heeft verteld hierdoor brengt ze jou in een lastige situatie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze mag jou hier niet bij betrekken , want daar krijg je geheid problemen mee ! Zeg dat ze fout bezig is , en jou hier buiten moet laten , want anders ben je de vriendschap met haar man waarschijnlijk kwijt . Zeg je het tegen die man ben je haar kwijt . NIET MEE BEMOEIEN , ze sopt het zich maar op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan dat het je beste vriendin is. Als beste vriendinnen kun je ervan uitgaan dat je elkaar alles kunt vertellen. Hierbij geldt dus ook dat jij aan haar kunt vertellen wat je vindt van haar ontrouw.
Het feit dat zij aan jou vertelt dat ze haar man ontrouw is, is eigenlijk ook een vraag om aandacht. Zij wil niet langer zelf met dit geheim rondlopen. Waarschijnlijk had je het erger gevonden als je via via had gehoord dat ze haar man ontrouw was. Dan was het dubbel zo erg: ze vertrouwt jou niet als vriendin én ze gaat vreemd.

Je kunt gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je begrijpt dat zij haar hart wil luchten, maar dat je het heel moeilijk vindt om zoiets geheim te houden voor haar man die ook een goede vriend van je is. Vervolgens kun je haar vragen wat de volgende stappen zijn die zij zou willen zetten. Misschien wil ze de ontrouw beëindigen, en kun je haar hiermee van hulp zijn? Wie weet zoekt ze in jou als beste vriendin goede adviezen. Maak haar wel duidelijk dat je de ontrouw niet waardeert, en ook niet van plan bent haar te "dekken".
Bedenk wel dat het feit dat iemand vreemd gaat vaak (nee, niet altijd) een gevolg is van het feit dat er iets in de relatie niet helemaal lekker loopt. Er wordt een bepaalde onvrede ervaren. Misschien kun je je vriendin helpen daaraan te werken en haar wijzen op het feit wat voor schade en verdriet ze aanricht met haar buitenechtelijke escapades.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, wat ik zou doen is het volgende:

Ik wil geen vrienden zijn met mensen die niet betrouwbaar zijn. Dus met die mededeling van haar zou ik aangeven dat de vriendschap per direct is afgelopen. Verder geen discussie meer. Ik hou niet van onrechtvaardigheid in de wereld dus ik zou haar man/jouw vriend op de hoogte brengen van de situatie, zonder enige kleuring/bias van mijn kant. Nu zal er waarschijnlijk in die relatie een stevige ruzie ontstaan waar ik me verder niet mee zou bemoeien. En daarna zou ik peilen of er een basis is om de vriendschap met die vriend voort te zetten.

Omdat mensen snappen hoe ik in elkaar zit bereikt mij vaak dit soort gevoelige informatie niet.

Zo zou ik het doen. Maar jij moet het doen op een manier die bij jouw past. Misschien is dit een ideetje want je hebt hier wel op GV om advies gevraagd.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou tegen haar zeggen dat je dit soort verhalen niet meer van haar wilt horen omdat haar man ook een goede vriend van je is. Laat haar weten hoe lastig deze situatie voor jou is dat ze dit heeft gezegd en dat jij graag eerlijk in je vriendschappen/liefdesleven bent.
Deze uitstap naar een ander is haar keus en zij zal de gevolgen ervan moeten nemen.
Geef haar ook aan dat als haar man er bij jou naar vraagt, je hem naar je vriendin doorverwijst om dat te bespreken.
Je moet er niet tussen gaan zitten maar door deze mededeling heb jij een ongemakkelijk gevoel als je haar man spreekt. Dat zou ik haar ook zeggen.
Vraag haar wat zij in dat geval zou doen en zou voelen.
Ik ben van mening dat je vriendin jou hier niet mee mag opzadelen en dat ze haar eigen verantwoordelijkheid mag nemen. Stel duidelijk je eigen grenzen en bespreek dat met haar. Als dit gevolgen heeft voor jullie vriendschap, dan is dat een gevolg van haar eigen keuzes. Hoe vervelend dat ook voor jou is, dit kan niet lang zo duren omdat jij er last van hebt in jullie contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knap van haar dat ze je zo goed vertrouwd om jou datte vertellen. Maar wel ellendig voor jou.

Of je zegt haar dat je noooit iets van gezien of gehoord te hebben. Zo iets zal ooit wel tevoorschijn komen.

Je verteld haar dat zijzelf het moet zeggen anders jij ingrijpt.

Of beiden geen contact meer...

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven en laten leven. Zeg ik altijd.
Klote is het wel. Maar hoe dan ook wat je ook zegt het is jouw schuld. Niet mee bemoeien.
Wat je ook zal zeggen je verliest je vriendschap eraan.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat je gaat zeggen dat ze bij haar man weg moet gaan en daar kiest niet voor dan zal ze wel bewust zijn dat jij dat haar hebt geadviseert. Je moet geen partij kiezen en probeer haar vragen te stellen waardoor ze er zelf achter komt wat ze aan het doen is.