Hoe komt het dat jongens na hun 'ontmaagding' er niet zoveel over praten?

Ik merk dat jongens na hun ontmaagding veel stiller over dit onderwerp praten. Is dit omdat het hun tegen viel met hun verwachting of omdat ze het zo mooi vonden dat ze er stil van worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (12)

Ik denk omdat het komt omdat het voor de eerste keer niet veel aan is.
Je zult alles nog moeten leren, ook op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jongens is deze ervaring anders als voor meisjes. (denk ik) Als een jongen voor de 1e keer seks heeft komt hij 9 van de 10 heel erg snel klaar waar de meesten zich weer voor schamen. Ook weten ze dan vaak nog niet hoe ze een meisje écht kunnen bevredigen. Ik denk dat ze o.a. daarom niet echt kunnen/willen pronken met een ontmaagding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat jongens liever niet toegeven dat ze 'nu pas' ontmaagd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jongens die er wel veel over praten hechten weinig waarde aan hun privacy en die van hun (seks)partner, en willen alleen maar opscheppen.

De jongens die er niet over praten houden de ervaring voor zichzelf omdat dit een ervaring was die ze met het meisje in kwestie willen delen en niet met de halve wereld.

Wees dus blij als je zo een jongen hebt ontmoet. Dan weet je tenminste dat je meer voor hem betekent dan slechts een verovering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een beetje schaamtegevoel vermoedt ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens uiten zich wat moeilijker denk ik, Meisjes kunnen er wat gemakkelijker mee omgaan en praten iets gemakkelijker met hun vriendinnen hierover.
Voor een jongen is het geen stoer verhaal, dat komt wel als ze wat ouder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij die het kunnen, doen het.

Zij die het niet kunnen, brallen erover.

Zo simpel is het. Als ze nog niet ontmaagd zijn, voelen ze zich daar vaak onzeker over, dus dan schreeuwen ze over die onzekerheid heen. Na hun ontmaagding hebben ze dat geschreeuw niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn nu eenmaal geen meisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn opeens zo stil omdat ze al lang bij hun vrienden hebben opgeschept over hoe vaak ze wel niet seks hebben gehad. Als ze dan nog een keer zo enthousiast over seks gaan praten terwijl ze deden alsof het voor hen inmiddels de normaalste zaak van de wereld is, dan verraden ze zichzelf.
Wat de verwachting betreft. Ze schamen zich vast dat ze niet een pornoster hebben kunnen evenaren tijdens hun eerste keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn veel socialer en gebruiken ongeveer 20.000 worden (inclusief lichaamstaal) per dag. Mannen doen dit 4.000 tot 6.000. Dit is terug te beredeneren naar de oertijd. Toen de mannen gingen jagen waren ze soms dagen op pad en hadden soms dus dagen lang niemand om mee te communiceren. De vrouwen die achterbleven in de dorpen moesten veel socialer zijn en houden daarom instinctief nog steeds van lekker kletsen. Mannen communiceren hoofdzakelijk informatief en praten daarom minder makkelijk over hun gevoelens. Instinctief willen mannen ook de Alpha man zijn. Het is nou eenmaal niet zo, mannelijk om al je gevoelens en emoties te delen. Aangezien de eerste keer best wel intens is, is het niet makkelijk om als man dat met anderen te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mooi uitgelegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar komen dus al mijn problemen vandaan! Bedankt voor de mooie uitleg. +1
Bij meisjes word er over het algemeen al meer gepraat, als ze ontmaagd zijn vertellen ze dat veel makkelijker tegen vriendinnen...ja want wát delen ze eigelijk niet?
Jongens hoeven niet zo nodig te praten over dit onderwerp..ze zijn gewoon geen maagd meer..nou so what..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit inderdaad deels komt doordat het anders gaat dan verwacht. Ik wil niet zeggen dat het dan moet tegenvallen, maar men komt er wel achter dat er veel meer aspecten meespelen dan puur het lichamelijke. Jongeren komen tegenwoordig al vroeg met thema’s als seksualiteit en bloot in aanraking. Zowel bij jongens als bij meisjes gaat het thema sexualiteit en lichamelijkheid in de pubertijd erg spelen. Jongens uiten dat vaak met stoer gedrag en veel bravoure. Als het zich dan heeft voorgedaan is meestal veel van die aanvankelijke spanning weg en heeft het thema sexualiteit, door de zelf opgedane ervaringen, ook een andere lading of betekenis gekregen. Dat zie je dan ook terug in hoe er met het thema wordt omgegaan. Minder bravoure, of wellicht met meer respect.