hoe kan het dat er zo veel mensen zijn, maar er toch heel veel stellen zijn?

Ik vroeg me laatst af, hoe kan dat eigenlijk? Want je komt echt heel erg veel mensen tegen in je leven, dan kan je snel verliefd worden. Maar hoe kan het dat het dan vaak wederzijds is? Je zou denken dat die kans haast 0 is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er slaan plotseling soms zichtbare, maar meestal onzichtbare vonken over
Erna55
8 jaar geleden
Waarom is de kans bijna 0 als je meer mensen tegen komt ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij wijze van spreken
Erna55
8 jaar geleden
Jij denk : hoe meer mensen hoe kleiner de kans ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna55 Ja, dat is geen hele gekke gedachte. Als je uitgaat van een verkeerd denkbeeld zoals pwjSnelle doet is de kans best klein dat twee mensen uit 6+ miljard elkaar ontmoeten en ook nog eens verliefd worden. Hoe meer mensen hoe kleiner de kans dan idd. Echter als je snapt dat mensen verliefd kunnen worden op een reeks aan mensen dan vervalt dat probleem heel snel. Ook zie je ( @pwjSnelle ) dat mensen heel "toevallig" vaak uit het zelfde land komen, vaak zelfs de zelfde stad en vaak ook nog eens naar dezelfde gelegenheden gaan. Toeval, of zal juist het omgekeerde van kracht zijn? Namelijk dat mensen die elkaar ontmoeten verliefd op elkaar kunnen worden.

Het beste antwoord

Verliefd worden is niet iets wat zomaar uit het niets ontstaat. Eigenlijk heeft het een wisselwerking.
Als A verliefd wordt op B, dan is het waarschijnlijk dat A dat, bewust of onbewust, laat merken. Hij/Zij zoekt meer contact met B, kijkt hem/haar vaker aan, en heeft een open en geïnteresseerde houding ten opzichte van B. B merkt dat, bewust of onbewust, en laat dat op zich inwerken. Op het moment dat er dan een klik is, en B (bewust of onbewust) openstaat voor verliefdheid en een nieuwe relatie, zou B ook wat in A kunnen gaan zien. B reageert op A, en zo kan er iets ontstaan tussen de twee.
Als stellen elkaar leren kennen, kan het zijn dat het klikt, en het "aangaat", en soms ook "aanblijft".

Eigenlijk betekent dit, hoe onromantisch het ook klinkt, dat het een serie van toevalligheden is dat je "de ware" ontmoet. Jouw ware liefde is theoretisch echt niet de enige ware liefde waarmee je een stel zou kunnen vormen. Het is dan ook niet gek dat er veel stellen onstaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Maar heb juist moeite met het woord toeval. Zet in een identieke wereld persoon B maar aan de andere kant van de wereld. Zal je zien dat persoon A met persoon C zal gaan die veel dichterbij hem woont. Het zou pas toeval zijn als persoon A en B zouden ontmoeten in die parallele wereld en DAN zou pwjSnelle's vraag terecht zijn. Er is geen toeval, veel vaker is er logica. Zelfde leeftijd, huidskleur, regio, etc>grotere kans op paarvorming.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat, je hebt gelijk. Misschien is het woord "willekeurigheid" beter? Het moet dan zijn: "Eigenlijk betekent dit, hoe onromantisch het ook klinkt, dat een samenkomst van willekeurige omstandigheden bepaalt wie voor jou 'de ware' is."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel erg bedankt!