Communicatief heb ik het gevoel onder een stolp te leven en de maatschappij is buiten mij, waarom?

Ik ben iemand die creatief is, ik durf best wel een praatje doen met een vreemd iemand maar met mijn eigen familie kan ik me niet uiten over wat ik vind, ervaar of voel: hoe kan ik dat veranderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Heb je precies deze vraag al eens gesteld aan je familiegenoten? Misschien helpt het
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je hobby of sport? Ga iets in teamverband doen

Het beste antwoord

In je andere vraag lees ik dat jij de zorg voor jouw vader hebt, en daar geen steun bij krijgt van familieleden. Dat kan goed de reden zijn dat jij je opgesloten voelt. Je bent niet vrij om te doen wat jij wilt in je eigen tijd, maar bent mantelzorger. Daardoor zijn jouw dagen zo goed als helemaal ingevuld. Communicatie met je vader is wellicht niet goed (meer) mogelijk, en je mist support van anderen. Je zou moeten proberen te regelen dat jij elke week een dagdeel helemaal voor jezelf krijgt, en dat een ander het zorgwerk dan waarneemt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het net, ik probeer al een half jaar een vaste dag of twee keer per week enkele uren het appartement eens voor mij te hebben.
Gewoon al dat ik kan kuisen hoe ik wil, stel je voor.
Mijn zus stelt het wegbrengen van mijn vader voor een hele of halve dag steeds uit.