Wat is het kleinkind van de zus van mijn oma van mij?

Mijn oma heeft een zus en deze is mijn groottante. Zij heeft ook een kleinkind. Wat zijn deze beide 'kleinkinderen’ van elkaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Hier is geen naam voor.
Een achternicht is trouwens de dochter van je neef of nicht.

Toegevoegd na 3 minuten:
De dochter van je opa's of oma's zus is ook een achternicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een achterneef of achternicht.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik vraag me af waar de minnetjes voor zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de minners er van overtuigd zijn dat het een achterachternicht- of neef moet zijn. Zelf denk ik dat ze gelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dit is volgens mij het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank jullie wel!
achterneef/nicht

de zus van je oma in kwestie is je oudtante...een oudnicht of oudneef, lijkt me raar.......dus ik denk achterneef achternicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Off-topic: http://www.youtube.com/watch?v=OTyLBBPJvPc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat knap als ik hetzelfde antwoord geef...mijn antwoord wordt gemind..goed verhaal hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het goede antwoord
achter-achternichtje.

Toegevoegd na 9 uur:
een kind van de broer of zus van je moeder of vader is een neef of nicht. Zie verder bij de onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de verte familie maar ik denk dat hier niet echt een naam voor bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
achternichtje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een achter achernicht?