Hoe krijg ik mijn ex uit mijn huis zonder hiervoor de politie in te schakelen?

Ik heb samen met mijn ex een zoontje van vijf. Het gaat al heel lang niet goed en ik heb hem al een aantal keer gevraagd weg te gaan en terug te gaan naar zijn eigen huis. Nu is het zo dat hij zijn eigen huis "verhuurt"zonder dat zijn huurder daarvoor betaalt. Maar dat is niet zozeer mijn probleem. Als ik hem vraag om weg te gaan en mij mijn leven verder te laten op te bouwen dan negeert hij mij en loopt weg. Omdat ik niet wil dat mijn zoontje tussen ruzies inzit en hier later problemen door kan krijgen, laat ik het meestal maar. Ik weet dat als ik erover door blijf gaan dat het uitloopt op een ruzie met geschreeuw etc. Dat wil ik mijn zoon besparen.
Ondertussen kan ik er bijna niet meer tegen want ik wil verder met mijn leven en dat gaat op deze manier niet.
Daarnaast is mijn ex financieel afhankelijk van mij, ik betaal naast mijn vaste lasten ook alle boodschappen etc. Als ik er met mensen over praat dan krijg ik vaak te horen dat ik de politie moet inschakelen, maar ik wil niet zijn leven kapot maken, ik wil gewoon verder met mijn eigen leven en een goede regeling tussen hem en mij voor zoontje. Ook ben ik bang omdat hij eigenlijk geen toekomst heeft door alle problemen die hij veroorzaakt, dat als ik de politie inschakel dat hij mij of mijn zoon iets aandoet. Daarnaast wil hij niet werken, heeft enorme schulden en is vooral bezig met zichzelf en neemt van niemand iets aan. Er spelen zo nog veel meer dingen maar mijn grootste zorg is om hem uit mijn huis te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.1K

Het beste antwoord

Ga naar de vrederechter of schakel een advocaat in om te weten wat je rechten zijn. Als je echter zoveel rekening blijft houden met zijn problemen (die hij zelf veroorzaakt!) zal het je niet lukken om hem buiten te krijgen.

Zwijgen is ook geen oplossing. Je wil verder met je leven zonder deze profiteur? Dan zal je voor jezelf moeten opkomen, zonder slag of stoot komt er geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een vrederechter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Siska! Dikke plus. Hulp zoeken.
Voor jezelf opkomen.
Voor je kind het beste willen = drastische oplossingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Platje:
Een Belgische vrederechter is de gemakkelijkst toegankelijke rechter en het feitelijke gezicht van de rechtspraak bij de burger. Wie met het gerecht in aanraking komt, zal meestal met het vredegerecht te maken krijgen, omdat de vrederechter een zo ruime bevoegdheid heeft dat bijna alle zaken uit het dagelijkse leven van de mensen voor hem moeten gebracht worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, blijkbaar weeral Vlaams geantwoord :)
Een Belgische vrederechter is de gemakkelijkst toegankelijke rechter. Bijna in iedere stad of gemeente vind je een vredegerecht. De vrederechter treft o.a. dringende en voorlopige maatregelen tussen echtgenoten bij echtelijke moeilijkheden: verblijfsregeling van de kinderen, onderhoudsgelden, afzonderlijk verblijf, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, bijna precies hetzelfde gereageerd momopoyolo :D
Dank je voor de uitleg én het +je :)

Andere antwoorden (11)

Als hij niet luistert als je het gem vraagt, en je wil de politie niet inschakelen, dan krijg je hem er niet uit. Tenzij jij fysiek sterker bent en hem eruit zet. Misschien is hij gevoelig voor dreigen met politie, of is hij gevoelig voor huilende vrouwen, maar anders gaat hij echt lekker zijn eigen gang. Dit wil je ws niet horen, maar het feit heeft zich al gewezen dat ie niet gaat als je het gem vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht een nogal brute oplossing is het aanbrengen van nieuwe sloten op de deur als hij even de deur uit is.
Probeer dat het liefst als je een betrouwbare kennis als ondersteuning thuis kan laten zijn als hij terugkomt en ontdekt dat zijn sleutel niet meer past.
Als hij in staat geacht wordt in dit geval geweldadig te worden houdt dan het nummer van de politie (wijkagent?) bij de hand.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij betreft niet aan te raden bij potentieel agressieve exen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat geef ik ook in mijn laatste zin aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft in je laatste zin aan het nummer van de politie bij de hand te houden. Je raadt deze werkwijze, gezien je woordkeuze (oplossing; probeer dat[...]), echter wel aan. Ik denk dat deze werkwijze vrijwel zeker een agressieve reactie uitlokt en dus niet aan te raden is voor de vraagsteller.
Je zou eens naar het maatschappelijk werk kunnen gaan. Zij kunnen je helpen en advies geven. Ook zouden ze eventueel (als je ex dat wil) hem kunnen gaan begeleiden naar een betere toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min? svp uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er deugt geen donder van die man.

En jij wilt iets van hem en toch de lieve vrede bewaren?
Dat gaat je niet lukken!!

Want hij weet heel goed hoe hij misbruik van jou moet maken.
En jij laat dat lekker toe.
Dus waarom zou hij zich druk maken?

Enerzijds betaal jij zijn kosten.
Anderzijds ben je bang dat hij jou en je zoontje iets aan gaat doen.
Je zult er toch achter moeten komen dat dat vreselijk krom is en niet gaat werken en vooral:

.....deze situatie is VEEL SLECHTER voor jouw zoontje, dan een drastische oplossing!!

Kinderen van 5 zijn niet gek. Die voelen haarfijn aan waar de ellende zit.

Dus:
voor jouw leven en het leven van jouw zoontje:
Hulp zoeken.
Politie inschakelen.
Straatverbod voor die man eisen.
Of........wegwezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik vrees dat je hem niet zelf kan laten opstappen. Het is hem al die tijd zo makkelijk gemaakt, dat hij denkt er gewoon mee door te kunnen gaan. Het gaat al zo lang goed voor hem op deze manier.
Kom op voor jezelf en je kindje! Heel goed dat je dat nu inziet. Mijn advies is in deze; bel eens met het juridisch loket.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Zij geven de eerste keer gratis advies en kennen de regelgeving hiervoor.

Zelf ben ik lid van jurofoon;
http://www.jurofoon.nl/

Kost wel telefoonkosten, maar als je lid bent (€45,- per jaar) kan je altijd gratis bellen en heb je die kosten er zo weer uit. Ze helpen je goed en je krijgt ook allerhand kortingen, mocht je een advocaat inschakelen.

Ik vrees dat er alleen een jurist iets aan kan doen om het op een nette manier geregeld te krijgen.
amc
12 jaar geleden
Dus omdat jij zijn leven niet kapot wil maken, laat je hem jouw leven kapot maken?
Zijn leven kapot maken, dat doet hij zelf wel, daar is hij al goed mee bezig.

Dus stel een datum vast dat hij weg moet zijn.
Dat hij dat niet, dan zul je toch echt naar de politie moeten.

Overtuig je zelf er nog wel even van dat hij niet op jouw adres staat ingeschreven. Als dat wel zo is, dan wordt het wat lastiger hem weg te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Wanneer denk je een keer aan jezelf en je zoontje? Als een relatie over is dan is hij niet meer jouw verantwoordelijkheid. Hem er niet meer inlaten, hij heeft een eigen huis. Probeer wat steviger in je schoenen te staan. Voor jouw zoon is het beter dat er rust en veiligheid thuis is ook voor jou. Je ex is een volwassen man die zijn eigen boontjes moet doppen. Dat hij niet wil werken is zijn probleem en niet jouw zorg. Sloten veranderen en hem niet meer in je huis laten. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste lunaatje hoe hebje het zo ver laten komen ?? Heel goed vj dat je geen ruzie maakt waar je zoon bij is !maar daar maakt je ex mogelijk misbruik van . Nu toch doortastend op treden ,ook in belang vj kind ,maar vooral ook voor jou zelf. Maak een plan .vertel hem duidelijk vriendelijk ,zonder verwijten wat je wil ,indien hij daar geen gehoor aan geeft .regel opvang voor je zoon ,zet nieuwe sloten ! Ga evt een paar dagen weg ! Bel wel de politie ,bespreek het met je wijkagent van tevoren .regel je pasjes hou je paspoort enz veilig uit z'n buurt ,reserve sleutels fiets auto ,schuur brieven bus portiek ,internet wacht word ,sleutel van je ouders huis enz pak het goed veilig aan ! Ga desnoods verhuizen . breng je zoon evt naar zomer kamp .of ouders .en regel het goed !just do it !! Wees geen mossel ,die hechten aan wrakken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het zo :
Je hebt twee keuzes :
1 hem eruit laten zetten door de politie en jij en je zoon hebben rust .

2 de situatie laten zoals hij is wat op een gegeven moment uit de hand loopt

Je moet nu voor jezelf en je zoon kiezen en je hebt je vriend meerdemaals gevraagd of hij naar zijn eigen huis wil gaan maar blijkbaar heeft hij er geen zin in .
Je kan je niet om alles druk maken dus ook niet hoe het met hem verder gaat , hij zou kunnen werken en hij heeft een huis dus het is niet jouw probleem , maar jouw zoon is wel jouw probleem en hij voelt echt wel de spanning die er hangt want zijn moeder houdt zich met van alles in en kropt het maar op voor de lieve vrede , wat er later als je pech hebt allemaal toch wel uitkomt

De keus is dat je idd de politie belt om hem eruit te laat zetten en verder gaat met je leven
dat verdien jij een je zoon.
het is een feit dat je tegen dovemans oren aan het praten bent en wie niet wil luisteren moet maar 'voelen'

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou andere sloten op mijn huis laten zetten als hij niet thuis is.
Daarnaast kun je (op voorhand) naar de politie gaan om MELDING tegen je partner te maken.
Dit is GEEN aangifte. Zij vermelden je situatie in de computer, op het moment dat de situatie uit de hand dreigt te lopen, is de politie reeds op de hoogte.
Dus zodra jij hen belt, zien zij de melding in het scherm.

Zodra dit gebeurd is, kan je het AMK inschakelen. Algemeen Meldpunt Kindermishandeling. Ik begrijp uit je verhaal dat je kind niet wordt mishandelt MAAR zij kunnen wel bemiddelen en zij kunnen goede adviezen geven met het oog op het vervolgtraject.

Zij kunnen de ontwikkeling van je zoontje ook volgen. Dit heeft GEEN gevolgen voor jou. Sterker nog, het zorgt ervoor dat jij steviger in je schoenen staat doordat jij zelf met hen je zorgen bespreekt.

Zij kunnen je ook helpen met het opstellen van een regeling voor je zoontje en zij kunnen bemiddelen bij een omgangsregeling o.i.d.

Kortom;
1, melding maken bij de politie
2, andere sloten op de deur (wellicht een vriend of vriendin inschakelen om bij je te zijn)
3, AMK inschakelen voor een goede omgangsregeling en bemiddeling.

Succes!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je ditniet anders kan doen als de politie inschakelen