Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zouden jullie doen als een vriendin van jouw hele tijd achter je vriendje aanging ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb zo vaak al gezegd dat hij afstand moet houden van die wijf! Niks lukt me.. Ik heb nu ruzie met hem en dat komt allemaal door haar! Aub geef me wat tips

Toegevoegd na 8 minuten:
By the way, ben heel erg jaloers..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat deze situatie niet bevorderlijk is voor hun vriendschappelijke band :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om in jouw terminologie te blijven : Kappen met die gozert!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet een vriendin waar ik vaak mee omga, zal ik het maar zo zeggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus geen vriendin maar een bekende?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
uhhu
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit je leven houden.. Nooit kennis met elkaar laten maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
''die'' wijf? *zucht*

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (21)

een klap geven, als je de geslachten omdraait dan :)

Toegevoegd na 11 minuten:
naar aanleiding van de toevoeging, zou ik het je vriend ten eerste kwalijk nemen dat hij zo met je omgaat, hij zou je moeten begrijpen in deze situatie. maar wat je kan doen? vertel je vriend dat je jaloers bent, puur omdat je van hem houd, hem niet kwijt wil maar het je kwetst dat hij zo met je gevoelens omgaat (wel in je eigen woorden natuurlijk). als hij ook echt om jouw geeft, zou hij hier begrip voor hebben.

en anders... verdienen ze allebei een klap :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
XD Een klap..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar je hebt gelijk hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klinkt nog wel vrij netjes vind ik zelf =]
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, je kan wel gaan meppen........maar dat lost het toch niet op?
Eerst een goed gesprek aangaan met die vriendin! Als ze het dan nog doe haar de bons geven. Vriendinnen lopen niet achter elkaars vriendje aan!!!!

Toegevoegd na 15 uur:
Mar is hij jou wel waard! In de liede moet je veel voor elkaar over hebben. Hij weet toch dat jou vriendin achter hem aanzit. Dan moet hij zelf zorgen dat hij haar uit de weg ga!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Achter haar aanlopen, haar bij de kraag pakken en vragen; 'Wat is hier de bedoeling van?'

Gewoon vragen waarom ze dat doet!

Toegevoegd na 59 seconden:
Trouwens, wat zegt dat vriendje van jou hierover?
Hij mag er ook wel wat van zeggen tegen haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je op je vriendje kunt vertrouwen,zou ik het aan hem overlaten haar er op te wijzen dat hij al een vriendinnetje heeft. Zo niet: rustig op zijn beloop laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou mijn vriendin niet meer zijn. Ik zou haar wel erop aanspreken en als haar antwoord me niet zou bevallen, dan zou ik kappen met die vriendschap. Ik zou ook mijn vriendje in de gaten houden. Hoe gaat hij met haar om, is hij te close of is er toch afstand. Het zou kunnen dat hij denkt dat hij ruzie met jou krijgt als hij niet vriendelijk doet tegen jouw vriendin. Vraag hem op de man af wat hij van haar vindt. Misschien zegt ze hem wel niks en is alleen zijn ijdelheid gestreeld. In elk geval zal je moeten praten om te weten te komen of ze je vriendschap wel waard zijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zag je toevoeging pas later. Het was te verwachten hè.
Jaloezie maakt meer kapot dan je lief is. Ik weet dus niet of het door jou komt dat je ruzie met hem hebt, of door hem zelf doordat hij wel op jouw vriendin`s avances inging. Denk eens heeel goed na en als je tot het besef komt dat het door jouw geruzie komt en hij daar niet meer tegen kon, spreek hem dan aan en leg uit dat je zo jaloers bent en dat het je spijt, als je hem tenminste terug wilt. Met haar zou ik heel voorzichtig zijn als je er nog mee omgaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met opgeheven hoofd je verlies dragen, en een vriendin zoeken die wel voor jou gaat en je trouw blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er op aanspreken dat zij niet goed bezig is. Als die toch zo doorgaat. Dan maar een andere vriendin zoeken. En niet meer met haar omgaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hem lekker jaloers maken met een ander!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eerlijk gezegd zou ik eerst mijn vriendin aanspreken van waarom doe je dit.... Als het niet werkt praat ik met mijn vriendje (dat heb je blijkbaar paar keer geprobeerd). Nadat je met je vriendin heb uitgepraat en als ze nog steeds achter hem aangaat zal ik nooit maar dan ook nooit met haar praten. En als je vriend dat niet goed vindt dan zal ik tegen hem zeggen doe wat je wilt ik kan niet zo leven als iemand achter mijn vriendje gaat en je weet maar nooit wat ze dan uitspoken ookal hebben ze niks met elkaar.

Ik zelf zou ik het heel erg vinden maar je moet jezelf luisteren niet iemand anders....... Ik hoop dat het goed met jullie gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom ben je erg jaloers? Jaloerzie ontstaat niet zomaar, daar moet toch een reden voor zijn geweest, want jaloersie is wantrouwen. Is hij ooit al vreemd geweest of je vriendje hiervoor misschien.
Houd er rekening mee dat je hem niet voor de hele wereld kunt beschermen, en je je eigen alleen maar ziekelijk jaloers maakt ( hier kan je je letterlijk doodziek van voelen). Jammer want helaas slijt jaloerzie maar heel langzaam...

Geef hem in iedergeval een reden waarom je zo doet tegen hem, kortom vertel waarom je zo jaloers bent. Waarschijnlijk zal hij het beter begrijpen en er rekening mee houden ( zo niet... dan weet je dat ook weer)

Je vriendin is geen vriendin, ze moet namelijk weten hoe jaloers je aangelegd bent met waarschijnlijk de reden hiervan. Helaas zijn niet alle vriendinnen voor het leven, dat voorrecht daar moet je hard voor blijven werken, en zo als zij nu doet geloof ik niet dat ze dat door heeft.

Verder zijn er hele leuke jongens genoeg op de wereld, ook die niet naar je vriendin om kijken en er zijn ook heel veel leuke vriendinnen op de wereld, ook die niet naar jouw vriendjes komen. Sterkte, en probeer wat van de jaloerzie kwijt te raken, mannen houden daar in het algemeen echt niet zo van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hou toch op met die jaloezie. En als je vriendje meer geeft om je vriendin, dan moet dat maar. Je bent niet met hem getrouwd en je woont ook nog niet samen, dus je zit nog in de speeltuin van het leven.
Ga die strijd niet aan.

Als iemand echt veel om jou geeft, laat hij zich door geen tien andere vrouwen van jou verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel erg zonde van je energie dat je je daar druk om maakt. Je houdt het toch niet tegen als ze het echt willen, dus laten gaan. Steek je energie liever in mensen die het waard zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is de jaloezie gegrond of maak je het 'erger' door je jaloezie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dom om jaloers te zijn. Mijn man en mijn vriendin hadden oog voor elkaar. Ik wist het en heb er nooit iets van gezegd. Het ging daardoor vanzelf over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jouw vriendje zegt: huu wat kan ik er aan doen?
Dan uitmaken!

Als jouw vriendje het wel leuk vind, een ander "wijf" wat achter hem aan loopt:
Kappen met die knul.

Als jouw vriendje niet naar jou luistert als jij hem vertelt hoeveel moeite jij daar mee hebt:
Hij hoort rekening met jou te houden en anders is hij jou niet waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Trots zijn op de goede keus die je gemaakt hebt en blij zijn dat hij voor jou heeft gekozen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als hij dat niet doet, afscheid nemen van allebei. Dan zijn ze jou niet waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lastige situatie, alleen hoe je er nu in staat gaat averechts werken. Laat je vriendje op een andere manier merken wat je voor hem voelt, blijf een dame (een dame maakt meer indruk op mannen dan een viswijf!
Hoe goed ik je gevoel ook begrijp, maar je verstand moet nu even de overhand nemen en gelukkig doe je dit nu ook via de site.
Ik weet niet veel van je dus kan alleen maar algemene zaken aanhalen.
Blijf in alle gevallen beschaafd hoe moeilijk ook, je zegt zelf al dat je al ruzie hebt. Ruzie kan een heel geod middel zijn om dichter tot elkaar te komen (het zgn goed maken)
Het maken van excuses (hoe moeilijk ook)kan het respect in jou verhogen.
train jezelf in nedrigheid zonder het gevoel te ontwikkelen dat het ten kost van jou (persoon, ego) gaat.
Meet jezelf een open houding aan waarin je vanuit je binneste uitstraald overal boven te staan.
Hoewel ik dit makkelijk inklop met 230 aanslagen per minuttm weet ik ook hoe lastig dit is. vertel ook dat je het moeilijk vind, dat je de hele situatie moeilijk vind en communiceer vanuit jezelf.
Laat je concurrent buiten beschouwing (slechte reclame is ook reclame maar slecht voor jou (aanzien)
Je kunt hem zeggen dat hij afstand moet houden maar kenbaar werkt dat niet. Zeg liever iets in de zin van ik heb je graag bij mij en niet ik wil niet dat je bij haar bent hoewel je hetzelfde bedoeld zal het toch anders klinken en bij hem overkomen.
Sterkte met je keuze en het resultaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga jezelf afvragen: komt het nu gewoon omdat IK jaloers ben? En als dat niet zo is, leg dan niet de schuld bij je vriendin, je vriend is jou dan niet waard. Immers, waarom schenkt hij dan aandacht aan haar en niet aan jou?? Waardeloos watje!! Zoek een vriend die het goed met jou meent, en misschien is je vriendin ook niet ECHT je vriendin!! Succes, want normaal kun je allemaal echt gelukkig zijn met elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=puwk0TGHOlI
Zie link ;) (boodschap is: onderneem actie, doe jezelf niets te kort, maar doe anderen geen schade)

Eigenlijk hangt het te veel van de situatie en alledrie jullie karakters af hoe je tot een goed einde kunt komen.

Kan wel een paar woorden hier neerzetten die volgens mij belangrijk zijn bij het maken van keuzes:
- Ruzie
- Eerlijkheid
- Relatie
- Vriendschap
- Eigen gedachten
- Eigen gedrag
- Prioriteiten

Wat ik zelf altijd doe bij conflicten > ik kijk wat mijn eigen aandeel is, blijf heel kalm en objectief tijdens het vragen van anderen hun mening, en pas als ik vind dat ik het volledige recht heb om emotioneel te worden:
de ander(en) wegsturen, rondjes om het huis rennen, muziek draaien en ijsberen.

Wel altijd eerlijk zijn, maar niet beschuldigend of uitlokkend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vragen waar ze mee bezig is en wat ze wil bereiken...ik denk dat je haar nu enkel in de kaart speelt door ruzie met hem te maken.
Als hij ingaat op haar toenadering dan is hij je liefde niet waard! lekker laten gaan..hij houd toch van jou om wie je bent toch? zo niet dan moet hij verder zoeken!
Je kunt misschien wel denken dat je erg jaloers bent maar wordt die jaloersheid nu niet extra uitvergroot omdat je je kut voelt onder deze situatie?
laat je niet gek maken en je iets aanpraten je bent waard wat je waard bent hoor...
Niet achterna lopen en als hij met je praten wil..ga hem vertellen waar je moeite mee hebt en dat je veel van hem houd maar dat er wel grenzen zijn..zo leer je elkaar tenminste ook beter kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Teneerste die vriendin dumpen ,haar links laten liggen want ze is je vriendschap niet waard en je vriendje duidelijk maken dat je niet graag jaloers bent en dat hij dus dergelijke spelletjes kan vermijden zodat de jaloezie ook een beetje vermeden kan worden maar je zelfvertrouwen heeft duidelijk een boost nodig want dit maak ik vaker mee dat allerlei vrouwen mijn vriend leuk vinden maar het belangrijkste is dat je je niet door die jaloezie laat regeren maar dat je iets doet zoals yoga en mediatie en leren opkomen voor jezelf een beetje respect mag er wel zijn en als je vriendin je niet wil respecteren dan probeer enkel om te gaan met mensen waar je vertrouwen in kan hebben ,sta hierboven want jaloezie is een verschrikkelijk kwaad en dat maakt iedere relatie moeilijk ,dus werk eraan aan die onzekerheid en lees eens een boek over relaties en hoe je elkaar makkelijker kan begrijpen ,werk aan je zelfzekerheid en toon aan dergelijke vriendinnen dat ze tever gaan met dergelijk gedoe ! Geloof in jezelf en probeer die jaloezie op tijd aan te pakken door erover te praten en door in te zien dat je zo elke relatie kan vernielen door extreme jaloezie .
Blijf jezelf en als je vriendje duidelijk geen rekening met je houd dan is hij je niet waard !Sterkte angelheart !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing