Waarom/ wanneer gebruikt iemand zijn/haar eigen koosnaam, voor zichzelf, tegenover degene die hem/haar die naam gegeven heeft?

Mijn ex ondertekende zijn e-mails, smsjes en kaartjes met iets wat ik hem ooit genoemd had. ik vond dat eigenlijk een beetje irritant (begreep hij wel waarom ik hem zo noemde). nu gebeurt het weer, ik heb iemand een paar keer 'ouwe' genoemd en nu noemt hij zichzelf 'die ouwe'. wat me irriteerd is dat hij volgens mij niet aanvoelt hoe ik 'ouwe' bedoel. maar dat is niet de kern van de zaak. wat ik wil weten, is waarom hij het doet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk voelt diegene zich bijzonder, omdat je hem/haar een speciale koosnaam hebt gegeven. Deze bijzonderheid willen ze dan naar buiten brengen door iedereen te laten weten dat jullie een "speciale band" hebben, door te ondertekenen met de koosnaam die jij diegene hebt gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis niet echt in het openbaar dat hij zichzelf zo noemt, maar juist vooral naar mij toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen probleem er is een vraag. ik vraag me af waarom iemand dat doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wil hij juist die speciale band dan benadrukken tegenover jou.. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm zoet. is het zo simpel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen idee..
Als iemand mij een koosnaam geeft, (een vriendin bijv.) dan gebruik ik die als ik mijn band met haar wil benadrukken. Van; 'Kijk, die naam heb je me gegeven toen en toen, dat was nog eens een leuke tijd.. Wat hadden we toen 'n lol'.
Misschien dus ook wel als een soort herinnering, naar dat moment?
Het is toch een eer als iemand je een koosnaampje geeft.
Als jij juist het tegenover gestelde bedoelt dan moet je bij jezelf te rade gaan waarom je dat doet en er mee ophouden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als onze buurvrouw naar ons belt noemt ze de koosnaam die mijn man haar ooit gaf, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mee eens giweda, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm, ik noum hem ouwe als in 'ouwe maat' of iets anders gezelligs, het is slang. dus niks negatiefs. maar wat ik dan vreemd vind is dat iemand zichzelf zo noemt. jullie denken dat hij zich vereerd of speciaal voelt dat ik hem zo noem en dat hij dat benadrukt?
schattig
Je geeft de 'naampjes' die jij voor een ander bedenkt een andere betekenis dan degene voor wie je ze bedenkt. Blijkbaar zit er bij jou een soort bedoeling achter, want je schrijft ook : begreep hij wel waarom ik hem zo noemde" Waarschijnlijk niet dus, hij hecht misschien geen, weinig of een andere waarde aan dat naampje.
Je kan mensen dat niet kwalijk nemen dat ze het niet snappen.
Waarom iemand dat naampje gaat gebruiken is omdat hij het waarschijnlijk leuk vind als je hem zo noemt.
Of niet en hij wil jou dit duidelijkmaken door die naam steeds te gebruiken.
Dus even na vragen wat erachter zit, dat kan een ander niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, dat hij zichzelf zo noemt om mij erop te wijzen dat ie het niet fijn vindt, kan natuurlijk ook.
toch blijft het raar. ik vind het al raar als mensen over zichzelf in de derde persoon spreken, en dan dus helemaal als ze daarbij hun naam en in in dit geval hun koosnaam voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wordt spreken in de derde persoon veel gedaan. Ik zeg ook regelmatig, laat maar dat doet mama wel even. Dat jíj dat vreemd vind is jouw eigen gevoel hierbij. Dit is lang niet voor iedereen zo.