Hoe kan ik veranderen dat ik net zo veel van mannen ga houden als van vriendinnen?

Ik heb in mijn leven een paar hele diepe vriendschappen gehad. Ik hield echt heel veel van mijn vriendinnen. Nog steeds heb ik wel eens dat ik een vrouw ontmoet en dat ik echt weg van haar ben. Nu ben ik hetero, ik voel me seksueel niet aangetrokken tot vrouwen maar wel heel duidelijk tot mannen. Ik heb een paar keer een vriend gehad, ik voelde me tot hem aangetrokken maar verder was het best leuk en gezellig maar het kon op emotioneel niveau bij lange na niet tippen als wat ik met mijn vriendin had. Ook had ik eens een vriend en hij had wel wat jaloezie naar een vriendin van mij en mij, en terecht ook want je kon zien dat ik meer van haar hield dan van hem. Natuurlijk stond ik zeker aan het begin van een relatie wel veel meer te popelen om naar mijn vriend toe te gaan, want dat is een stuk spannender natuurlijk. Maar als ik verdrietig was dan wilde ik veel liever bij mijn vriendin zijn. En een knuffel van mijn vriendin voelt ook veel fijner aan.

Nou eigenlijk vind ik mannen gewoon leuk en gezellig en voel ik me er seksueel toe aangetrokken, maar daar blijft het ook bij. Ik heb nog nooit echt een diepere emotionele band met een man gehad. Nu wil ik dat graag veranderen, want ik heb allang geleerd dat relaties alleen gebaseerd op wat aantrekkingskracht en het wel leuk hebben met elkaar niet genoeg is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen met kinderen is het anders, ik heb bijv. wel een emotionele band met het broertje van een vriendin van mij, maar hij is 12 en dat is een soort grote zus band.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een relatie moet groeien, daar is tijd voor nodig om een emotionele band te krijgen. Je moet elkaar leren kennen en vertrouwen. Dat lukt niet in een paar weken, daar gaat een langere tijd overheen. Bij vrouwen is dat makkelijker, omdat je voelt dat ze jou belangrijk vindt, vrouwen communiceren onderling makkelijker. Een beste vriendin hebben is ook anders dan een vaste vriend, vrouwen onder elkaar praten over andere, diepere zaken dan mannen onder elkaar, dat kan geen kwaad voor je relatie, maar je moet wel liefde en vriendschap kunnen onderscheiden. Liefde is houden van, het delen met. Vriendschap is houden van en delen met, maar dat moet wel anders zijn dan met je geliefde, voor je geliefde voel je net dat beetje meer. Wat dat is, verschilt van mens tot mens, voor de 1 is dat aantrekkingskracht, voor de ander is dat het samen zijn, ook verliefdheid speelt hierbij een grote rol in het begin. Wat jij voelt is niet erg, daar moet je geen probleem van maken, zie het als winst, je hoeft niet te kiezen, je kunt je door beide partijen laten troosten, met beiden lachen, dat op 2 manieren voelen. Geef een relatie een kans, vertel eerlijk dat jouw vriendin bij je hoort, dat je van haar houdt, als hij dat aankan, dat is makkelijker als hij ook een beste vriend heeft, hoeft dit helemaal geen problemen te geven. Jaloezie is gezond binnen een relatie, zolang het niet uit de hand loopt. Wees duidelijk over wat je voor je vriendin voelt en wat je van hem verwacht. Je moet werken aan een relatie, maar ook aan een vriendschap, leren dat te doseren en van beiden tegelijk te genieten. Dat komt vanzelf naarmate je relatie langer duurt. Wat je moet veranderen, je moet je gevoelens accepteren en eerlijk zijn tegenover jezelf en je partner, duidelijk zijn over je gevoelens, wat je wil en wat je juist niet wil, stop met je schuldig voelen hierover, je doet niets wat niet kan of niet mag.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hoeft niet net zoveel van je vriend te houden als van je vriendinnen, je moet anders van hem houden. Dat moet komen uit je hart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi antwoord, dank je wel.