Wat moet ik doen als mijn vriendinnen mij laten vallen ?

Mijn vriendinnen sluiten me op school vaak buiten en soms doen ze dit onbewust. Ik heb hun al eens verteld dat het me heel ongelukkig maakt en dan gaat het meestal een week goed en dan sluiten ze me weer buiten . Het gaat de laatste weken erg slecht met me en ze zijn er geen een keer voor me geweest , terwijl ik hun altijd met alles heb geholpen. Nu sluiten ze me weer heel erg buiten en het enige wat ik op dit moment wil doen is weg van deze aarde . Ik weet van mezelf dat ik snel domme opmerkingen maak en daarmee ook veel verpest. Wat moet ik doen om niet meer buitengesloten te worden ? Ik wil niet meer geen vriendinnen met ze zijn omdat ze ook nog heel veel voor me betekenen en ik wil het ze niet zeggen want dan zou dat al de zoveelste keer zijn ... Alsjeblieft help me.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Antoni
9 jaar geleden
Een korte opmerking over een stukje in je toelichting. Je schrijft: "ze zijn er geen een keer voor me geweest , terwijl ik hun altijd met alles heb geholpen". Dat ze er niet voor jou zijn geweest, is natuurlijk vervelend, maar dat jij ze helpt, betekent naar mijn idee niet, dat ze daarom direct iets aan jou verschuldigd zijn. Je kan als vriendinnen ook heel veel dingen voor elkaar doen, zonder daar iets voor terug te verwachten. Misschien zijn jouw verwachtingen dus gewoon te hoog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja , daar heb je ook gelijk in ... Ik denk dat ik dat ook wel doe ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jullie zijn vriendinnen, laat hen weten dat het momenteel niet goed gaat met je, als het werkelijk goede vriendinnen zijn zullen ze er zeker zijn voor je. Je zegt dat je je vaak buitengesloten voelt, ligt het aan hen of ook aan jou een beetje? Probeer je zelf meer met hen op te trekken, meer over dezelfde onderwerpen te spreken etc? Misschien hebben ze het niet door dat je je buitengesloten voelt. Ik zou een gesprek met hen beginnen en hen eerlijk vertellen hoe je je voelt, als ze moeite voor je doen en er voor je zijn, als de situatie zo blijft en ze je buiten blijven sluiten weet je waaraan je bent bij hen.
Probeer trouwens ook om kennis te maken met nieuwe vriendinnen op je school, ergens bij je hobby, in je buurt etc. Veel succes :-) en kop op het komt goed

Het beste antwoord

Heei.
De vriendinnen' die jij bedoeld zijn geen echte vriendinnen. Je hebt het hun al gezegd. Dan is het toch duidelijk? Heb je geen andere vriendinnnen? Als dat het geval is, laat dan je vriendinnen die je buitensluiten zien, dat je ook niet meer geinterresseerd bent in hun. Laat hun ook staan. Als ze gevoel hebben, krijgen ze het door, en weten ze hoe het voeld. Dit moet je niet pikken, Birte! Als het elke keer gebeurd, laat ze dan, het zijn niet je echte vriendinnen.
Optie 2: Je kunt het nog een keer tegen ze zeggen, maar zeg er bij dat dit de allerlaatste keer is dat je ze dat zegt. Ik begrijp heel goed dat je ze niet kwijt wilt, maar je kunt ook niet de dupe worden zonder dat ze het door hebben.
Birte, Jou leven heeft een doel. Deze aarde bied een toekomst. Geloof me.
Je mag altijd vragen aan me stellen.
Rosy
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel Rosy , deze reactie heeft me echt heel erg geholpen !! Ik ben echt heel blij ermee dat je me ze geholpen hebt ik kan echt niet beschrijven hoe dankbaar ik je ben !!