DNA test.

Ik mis 2 belangrijke stukken informatie:
- ben jij een jongen of een meisje
- waarom twijfel je aan aan het vaderschap, en wie zou een mogelijke alternatieve vader kunnen zijn (met name zit dit deze in je vaders familie!)?

Bij jongens heel makkelijk, die hebben allebei het Y-chromosoom van hun vader ...

Als jij een meisje bent, dan zijn er nog 22 andere chromosomen die identiek kunnen zijn (gemiddeld 11) en het zeer sterke vermoeden kunnen geven dat je dezelfde vader hebt (een tweelingbroer van je vader is genetisch nooit uit te sluiten) - lastig is dat een vergelijkbaar deel ook van je moeder afkomt.
Bij twijfel kun je nog familie van je vader vragen om DNA (wangslijmvlies) af te staan voor een DNA test. Hoe dichter verwant met je vader hoe beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vergelijk jou dna met die van jou broer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op deze site misschien helpt dit je verder
s6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DNA-onderzoek. Deze onderzoeken kun je eventueel aanvragen bij je huisarts. Tevens kun je ook extra informatie vragen/krijgen bij de huisarts. Ik zou deze vragen toch samen met je broer stellen. Zo weet de arts zeker dat de vraag van jullie samen is. Je broers medewerking heb je nodig, want artsen en onderzoekers van DNA schenden geen privacy. (Tenminste niet altijd, fouten maken is menselijk.)
Ikzelf heb een halfbroer en halfzus, toch voelen ze als volledig broer en zus. Zij ervaren me ook als een volledig zusje. Ik begrijp je vraag wel. Want vragen over je afkomst is een vraag die je nooit achterlaat. Ik hoop dat je een antwoord krijgt op je vragen. Succes!