Hoe verkom ik jaloezie?

Hoi, mijn vriend en ik zijn beiden 'op' het zelfde meisje uit onze klas, alleen mijn vriend heeft al bijna verkering met haar. ik gun het hem van harte, maar ik ben toch bang dat ik een beetje jaloers word, hoe kan ik dit goed voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een beetje jaloerzie is goed. Zegt alleen maar dat je gewoon gezonde gevoelens hebt voor je vriend en dat meisje.
Erken die gevoelens en leef er mee. Pas wanneer die gevoelens je leven gaan beheersen moet je er iets aan gaan doen.
Jou meisje komt nog wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een beetje afstand nemen je vriend en zijn vriendin de ruimte geven. Voor jezelf moet je accepteren dat ze al bezet is in dit geval.
Een deskundig antwoord kan ik helaas niet geven ik heb wel een website gevonden met tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt ook om het als een spelletje te zien. Zorg dat ze niet "tot aan je hart" komt. Hou de gevoelens die je al hebt oppervlakkig. Dan is het namelijk niet erg als je vriend ook echt verkering met haar krijgt.

Ik zou zeggen: Geniet er juist van dat jullie hetzelfde meisje leuk vinden en probeer ervoor te zorgen dat ze jou leuk gaat vinden.

Maar als je vriend echt verkering heeft met dat meisje moet je het natuurlijk wel zo laten.

Maar nogmaals maak er een spelletje van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accepteren is de sleutel en dat kan je doen door er niet te veel bij stil te staan... Maar ik weet niet hoe verliefd je bent op haar en wat zij precies voelt voor jou of je vriend.

Het kan nooit geen kwaad om eerst goed te praten met je vriend maar uiteindelijk zal zij een keuze moeten maken.

Succes