Hoe kun je het beste communiceren met mensen die geen uitzicht meer hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee depressief

Het beste antwoord

Iemand die depressief is, wil vaak geen dingen meer ondernemen, ziet alles zwaar en negatief enzo.
Ze hebben iemand nodig die hen oprecht steunt en ze niet direct laat vallen als er te vaak over negatieve dingen wordt gepraat.
Wees zuinig met adviezen en iemand een schuldgevoel aanpraten door te zeggen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun depressie.
Naast liefde en aandacht, heeft iemand die behoorlijk depressie is, professionele hulp nodig.
Meestal komen de mensen niet zelf uit de depressie.
Pillen slikken alleen is niet voldoende. Dat lost alleen de symptomen op en niet de oorzaak. Daar heb je dus een hulpverlener bij nodig die weet hoe ze dit kunnen begeleiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Samen zijn in hun uitzichtloze situatie is het beste wat je kunt doen... Dan hoef je niet eens te spreken met woorden, samen zijn spreekt voor zich...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt heel erg van de persoon af. Als de persoon waarover het gaat, zelf over zijn situatie begint, wees dan niet bang om erover te praten, maar begin er niet zomaar zelf over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees altijd beschikbaar voor ze, ga niet lopen doordrammen, maar wacht af, ga niets lopen afdwingen, ga geen leuke dingen organiseren zonder overleg, ga nooit lopen zeggen dat het wel goed komt en dat je weet hoe ze zich voelen, want dat kan je niet.
Laat weten dat je er voor ze bent, dat is voldoende, je kan niets anders voor ze doen.
Verwacht geen wonderen en heb geduld, zolang dat nodig is, deze mensen helpen is bijna onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te veel praten is niet de oplossing voor mensen die depressief zijn. Het gaat erom dat ze uit hun sleur worden gehaald. Het beste is om zelf altijd opgewekt te zijn. Niet mee gaan in de negatieviteit van de ander. Eigenlijk moet je er aan het gevoel zelf niet te veel aandacht besteden.

Depressieve mensen willen er niet meer uit en dat maakt hun wereld steeds kleiner. Ga leuke dingen doen met die persoon, al is het maar even buiten een kopje koffie drinken, samen boodschappen doen. Doe ook niet te veel vermoeiende dingen!