Ben ik een goede vader, als ik geen wraak neem nadat mijn 12 jarige dochter is misbruikt door een 27 jarige jongen?

Mijn 12 jarige dochter ( en andere 12 tot 14 jarige meisjes) zijn misbruikt door een 27 jarige jongen, alles is in werking gesteld, politie, huisarts,slachtofferhulp, kinderpsycholoog.
Maar nu al 3 weken ben ik boos, gestrest, depressief aan het worden en heb erge wraakgevoelens, al 3 weken hou ik mij in om niet die jongen op te zoeken en erge dingen te doen.
Ik heb altijd gezegd dat als iemand mijn vrouw of konderen iets aandoet ik daarvoor de gevangenis in wil gaan.
Iedereen die ik gesproken heb zeggen allemaal hetzelfde "als mijn kinderen zoiets overkomt dan zoeke ikdie vent op en schop hem helemaal lens"
En wat doe ik.. Helemaal niets, ik heb mijn dochter niet kunnen beschermen, de schuldgevoel wordt met de dag groter, voel me elke dag ellendig en waardeloos als vader.
Elke dag rijst bij mij de vraag op "ben ik een goede vader die ten alle tijde zijn kinderen beschermt" en elke dag kom ik tot de conclusie, nee dat ben ik niet", het sloopt me elke dag.
Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij advies geven?

Radelose vader.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tjonge... jij bent JUIST EEN GOEDE VADER !!!!! Hoe kan je in godsnaam een meisje van 12 beter beschermen, je kunt toch niet als een hondje de hele dag achter haar aanlopen om te kijken wat er met haar gebeurd ?? Dat zal gewoon ziekelijk zijn !! Natuurlijk gaan die meiden zelf dingen ondernemen waar de ouders niet bij zijn en dat is normaal ! Dat jij die jongen op wilt zoeken...natuurlijk NIET doen, want jouw gezin zal het niet leuk vinden jou in de gevangenis op te moeten zoeken, jullie hebben nu elkaar nodig ! Je dochter merkt allang aan jou dat jij het zo erg vindt. Straks ga jij hieraan onderdoor en ben jij het slachtoffer en dat zal zeker voor je dochter heel erg zijn... Jij zult hulp moeten zoeken !! Ik wens jullie veel sterkte !

Beste , je bent mi een hele goede vader !! Je hart je gevoelens en je verstand ratio zijn flink in gevecht en leveren een (helse )strijd. ik vindt je een wijs en verstandig man/vader omdat je het hier opgv neer zet .en je pijn onder ogen durft tekomen . laat je niet door je schuldgevoelens onderuit halen , wees er voor je dochter en laat haar zien merken( vertel als het kan) aan je kind wat het met je doet . Dan verwerk je ook je eigenschuldgevoel en help je jullie beiden het beste . sterkte en succes gewenst . dit spreekt voor jou

Ik weet zeker dat het je dochter meer pijn doet dan jou, jullie moeten hier samen uitkomen. Wraak nemen is niet het juiste woord, wat iemand ook doet: Neem nooit wraak. Je kunt aangifte doen en meer zal ik niet doen. Het is goed van je dat je je dochter meer bescherming geeft. Je bent absoluut geen slechte vader, echt niet. Sterkte X

Voor een vader is het een situatie waarin hij zich machteloos voelt. Ik heb ervaring in mijn nabije omgeving, kan er verder niet meer over zeggen maar ik wil je als troost geven dat ook mijn vader zo boos was, je kunt het niet meer uiten. Je hebt goed gehandeld door aangifte te doen. Met voldoende bewijslast zal hij hiervoor moeten zitten. Mijn ervaring is ook dat veel mensen er niet over praten maar mijn respect voor iedereen die er wel over praat, als je erover praat dan geeft dat ruimte er zijn veel vaders zoals jij, helaas. De kinderen moeten verder, zorg goed voor je dochter, jij bent voor haar de gids in een wereld waarin zij volwassen mag worden, geef haar zelfvertrouwen. De man die haar dit heeft aangedaan hoort na zijn zit nog een straat verbod ter krijgen. Werk naar een veilige omgeving en een situatie waarin de dader gecontroleerd blijft dat doe je ook voor alle andere kinderen. Er is geen troost en eerwraak mag niet maar je laat zien dat je een goede vader bent, jullie konden dit niet voorkomen, daders zijn bij uitstek geraffineerd omdat ze heel goed weten dat het niet mag en kan. Geef jezelf niet de schuld, je moet verder met je leven. Alles goeds voor je dochter geef haar vooral de kans een eigen identiteit en waarde te ontwikkelen voor het leven straks. Laat de dader niet winnen. Praat met haar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100