Als je jong bent en ongebonden wilt zijn, want een relatie beklemt je.. is er dan sprake van vrijheid-blijheid of bindingsangst?

Ik heb een relatie van 2 jaar beëindigd. Viel me best zwaar, maar ik voelde niet genoeg (vraag me niet hoe het kwam).

Ik heb continue getwijfeld of hij de ware was/is en of ik dit voor altijd wou.

Ligt dit aan de leeftijd? Is hij niet de ware? Is hij misschien wel de ware over een poos en wil ik nu genieten? Hoe zit dit? Ik kan er maar niet achter komen namelijk, hihi.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien ben je er nog niet aan toe om vanaf nu voor altijd bij dezelfde persoon te blijven. Moet je eerst zien wat er nog meer is voor je je bindt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het de ware was zou je dit je niet afvragen.

bindingangst heeft hier niets mee te maken. bindingsangst is niet de angst om je te binden zoals het woord doet vermoeden, maar de angst om iemand te verliezen. juist dáárdoor is relaties aangaan moeilijk, het heeft dus niets met deze vragen te maken.

jij weet niet of hij de ware is (als je het na 2 jaar nog niet weet zal dit het geval waarschijnlijk niet zijn) en daarom twijfel je. heel normaal, het ligt dus niet per definitie aan je leeftijd. doe niets waar je niet achter staat zodat je jezelf en een ander voor de gek houdt.
speel open kaart en ontdek wat voor jou wel prettig is zodat je in de toekomst makkelijker kan weten wie voor jou de ware is omdat je weet wat je wil.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat kan niet opnieuw komen?
Als je de heletijd twijffelt, dan is dat een heel duidelijk signaal. Wellicht was het daadwerkelijk de ware niet, misschien ben je er zelf nog niet klaar voor, of misshcien is dit niet het moment voor jou.
Als je je nu prettiger voelt dan tijdens de relatie, kan het zowel liggen aan het feit dat je liever vrij was, als aan het feit dat je partner niet bij je paste. Maar ik zou zeggen, als je je nu goed voelt, blijf dan lekker in je huidige situatie. Niemand hoeft altijd maar een relatie te hebben, ookal doen sommige mensen je dat denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je helemaal niet zo vroeg te binden. Ontdek eerst jezelf. Ontdek ook de wereld. Geniet van je jeugd. Dat huisje-boompje-beestje gedoe komt nog vroeg genoeg.

Ik denk niet dat je bindingsangst hebt maar je nog niet wilt vastleggen. En terecht!