Kan ik aangifte doen, na bedreiging van ex schoonvader?

Mijn ex schoonvader is nu 2 x aan mijn deur geweest. Hij heeft op mijn ramen gebonkt en geschreeuwd! Ook belt hij bij al mijn buren aan en mijn buurman waarschuwde mij voor deze man. Bang dat hij me wat aan doet. Laatst was ik in het winkelcentrum toen hij ineens vlakbij mijn auto stond met zijn armen over elkaar, heel provocerend naar mij te kijken. Ik ben bang. Kan ik hiervoor aangifte doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Aangifte doen m.b.t. bedreiging is moeilijk, aangezien het bedreiging met de dood moet zijn.
Echter is het wel verstandig om na te gaan wie de wijkagent is (0900-8844) en daar je verhaal te doen.
De wijkagent zou contact met je ex-schoonvader op kunnen nemen om erover te praten. Er wordt natuurlijk ook een dossier opgemaakt.

Hou strikt bij, wanneer, waar en wat hij letterlijk tegen je zegt, en geef dit door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aangifte doen is lastig, maar je kan zoveel mogelijk bewijs verzamelen. Maak foto's, hou een logboek mee. Probeer eventuele telefoongesprekken op te neem en bewaar alle schriftelijke communicatie zoals sms, e-mail, apjes, facebookgesprekken etc.
En als je een melding gaat maken, neem dan 'getuigen' mee; personen die jouw verhaal kunnen bevestigen.