Hoe kan het nou weer dat ik opeens zo onzeker word in het bijzijn van mijn kersverse vriend? Terwijl dat in het begin helemaal niet zo was?

Ik begrijp niks van mezelf. En baal dat ik steeds bevestiging vraag of hij me nog wel leuk vindt. Ik bazel de meest vreemde dingen, kom niet uit mijn woorden of weet in het geheel niks te zeggen. Dat was eerst wel anders, voordat het aan ging. Wat kan ik er aan doen?

Toegevoegd na 8 minuten:
pfff, was die eerste verliefdheidsfase maar voorbij. Vermoeiend hoor. Veel te spannend.

14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij je niet meer leuk zou vinden, was het je vriend niet meer.
Niet zo malen.. straks raak je hem echt kwijt.
Snuffel
14 jaar geleden
Dat is een goeie Pucca, dank je. Ik maak me vooral zo'n zorgen om mijn zwijgzaamheid.
Rieneke1
14 jaar geleden
je bedoelt zijn zwijgzaamheid?
misschien is hij niet zo'n prater, of is hij wat onzeker.
je hoeft dat niet persoonlijk op te vatten.
Snuffel
14 jaar geleden
Nee, die van mezelf. Ik ben steeds maar bang dat ie me te stil en te saai vindt.
Rieneke1
14 jaar geleden
oh sorry, verkeerd begrepen.
misschien vindt hij het wel heerlijk dat je zo bent.
hij is toch niet voor niets je kersverse vriend?
Snuffel
14 jaar geleden
Alleen was ik voor het aan ging veel spraakzamer. en voelde ik me meer op mijn gemakje.
Rieneke1
14 jaar geleden
was je toen ook zo smoorverliefd dan?
Snuffel
14 jaar geleden
Daar zeg je wat. Dank je Rieneke
Rieneke1
14 jaar geleden
graag gedaan, en bedenk dat je vriend waarschijnlijk ook onzeker is.
vergeet niet te genieten he :)

Het beste antwoord

Hey hey!

Ik heb dit ook gehad, in het begin ging het heel erg goed en ik was ik heel zeker van m'n zaak en na een poosje werd hij minder complimenteus en werd ik dus onzeker, waardoor ik complimentjes ging vragen en hij dat irritant vond en ik daardoor weer onzeker werd enz.

Wat was er nou aan de hand: de eerste fase van superverliefdheid was gewoon al voorbij gegaan en het de ophemelfase was voor hem inmiddels ook voorbij. Hij vond me nog steeds even leuk, of misschien wel leuker nog, maar hij zei het niet meer, omdat hij er inmiddels gewend aan was geraakt dat ik er was en dat hij me had om het zo maar te zeggen. Dat betekende echter niet dat mijn behoefte om bevestiging te krijgen zomaar vergeten kon worden...

Wat ik je in ieder geval wil meegeven is dat als het verder een goede relatie is en hij je in het begin wel veel zekerheid gaf er waarschijnlijk helemaal niets veranderd is, behalve de fase in je relatie. Mijn tip is om je niet zozeer op zijn woorden te focussen, maar op zijn daden. Hoe behandelt hij je, zorgzaam en liefdevol of afstandelijk? Is hij eerlijk of heeft hij geheimen? Praat hij met je over zijn gevoelens of is en blijft hij heel introvert. Heb je het gevoel dat hij zich voor je openstelt en je hem kent of helemaal niet?

Nog een andere tip is: geef hem veel complimentjes. Als jij zegt dat je van hem houdt, zou hij hetzelfde terug moeten zeggen...:)

En nog een tip, don't worry, verderop in je relatie, als je niet meer bang bent om hem kwijt te raken en je wel gelooft in de kracht van jullie relatie dan kom je vanzelf in een volgend stadium waarin je niet zoveel meer bevestiging nodig hebt. Een beetje wel, dat blijft;)

Succes ermee! Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er is kennelijk toch iets aan zijn gedrag dat jou onzeker maakt. Je voelt je niet geheel jezelf en op je gemak. De reden daarvoor kun je alleen zelf uitvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijkbaar was hij eerst niet zo vreselijk belangrijk voor je als nu.
je klinkt of je smoorverliefd bent nu, en dat is heerlijk, maar maakt ook onzeker.
als hij ook verliefd op jou is zal hij je gebazel vast niet erg vinden :)
probeer te genieten joh, het is toch ook heel fijn en bijzonder om zo verliefd te zijn?
14 jaar geleden
Misschien vindt jij het maar vreemd dat hij je leuk vindt. Dat hij voor je is gevallen.

Misschien is dit ook een oud patroon en had je misschien zulke diepe gevoelens ook op school of thuis.

Eerst ben je alleen, dan ben je op het andere moment plotseling heel close met een ander. Dan is het soms nog te mooi om waar te zijn en wil je je zelf nog eens even in de wang knijpen. Om te zien of je wel wakker bent, en dat is allemaal wel echt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loop je jezelf onzeker te maken nu hij je vaste vriendje is?
of maakt het je onzeker dat je nu serieus ''een relatie'' hebt ... dat je misschien bang bent dat hij zich gaat vervelen?

ben je misschien nog erg verliefd en wil je in de ''voordat het aan ging'' stage blijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik erin herken is dat je in je verliefdheid eigenlijk alleen maar zo leuk en geweldig mogelijk wil zijn, misschien uit een soort ongerustheid dat al die mooie gevoelens weer kunnen verdwijnen. Stukje angst? Dapper doorgaan met gelukkig zijn, moet je d'r gewoon aan wennen dat jullie relatie nu anders is?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is serieus geworden... Daarom ben je onzeker... Verliefdheid is dat... Nu heb je iets te verliezen, dat was eerst niet... Nu heb je al wat met hem en nu kan het ook kapot... Dat is het...

Je hebt niets te verliezen, want als blijkt dat die jongen toch niet goed is, dan kun je nog stoppen, als je 4 kinderen met hem hebt, omdat je signalen in de wind sloeg steeds en steeds weer, dan heb je een veel groter probleem...