ik was afgelopen nacht best wel dronken en heb met een jongen gezoend, maar ik heb een vriend wat nu??

ik had een feestje van een vriend en daar van de vriend weer. iedereen kreeg gratis drinken enzo. t feest was in een jongere centrum.. ik was zo dronken dat ik met een jongen heb gezoend die ik niet ken.. meer ik heb een vriend, en ik heb het hem al vertelt.. hij reageerd nou niet meer op mn smsjes, ik kan m ook niet bellen hij is aant werk. ik hou echt heel erg veel van mn vriend en zou het heeel erg vinden als mijn relatie met hem hier zal stoppen.. weten jullie iets waardoor ik mn vriend niet zal kwijt raken???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (15)

laat je vriend ten eerste heel duidelijk merken hoe erg het je spijt. Ik hoop voor je dat dit de eerste keer is. Leg hem de situatie uit, en beloof hem dit nooit meer te doen en ook niet meer zoveel te drinken! (ten tweede ziet een dronken vrouw er niet uit vind ik, vrouwen gaan zich sletterig gedragen als ze teveel alcohol ophebben). Zoek GEEN contact met de onbekende jongen, anders zul je nog veel meer ruzie krijgen. Laat je vriend zien waartoe jij bereid bent om de relatie te behouden! succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele dronken mens gedraagt zich zoals die 'normaal' doet doch om nou elke dronken vrouw als sletterig te omschrijven dat vind ik wel heel kortzichtig. Er zijn evenveel vrouwen die zich behoorlijk gedragen in dronken toestand als er nuchtere vrouwen zijn die zich sletterig gedragen.
Bovendien vind ik een dronken man evenmin aantrekkelijk, om niet te zeggen dat vele dronken mannen zich uitermate degoutant gedragen... velen gaan dan (vaak tot in het extreme) net datgene doen wat ze in nuchtere toestand niet durven doen. Verder kan iedereen best die belofte doen om nooit meer een ander te zoenen doch hoe waar kan je die belofte maken als je tijdens een feestje niet eens in staat bent om onbezopen plezier te maken? Bovendien vind ik niet dat de vraagsteller zich nu plots moet gaan bewijzen. Als het goed zit met haar vriend dan beseft die wel dat dit soort zaken nu eenmaal bij onze ontdekkingstocht naar onszelf horen. Ik vind het overigens heel moedig van de vraagsteller dat ze dit eerlijk opgebiecht heeft. Het is maar de vraag of haar vriend omgekeerd ook zoveel lef en eerlijkheid zou tonen. Ik geloof er ook niet in dat het niet meer zien van de onbekende jongen een garantie is voor het uitblijven van dit soort zijsprongetjes. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En al doende leert men zichzelf kennen, toch? Toch bedankt voor jouw antwoord want het is altijd boeiend om de mening van anderen te lezen. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn om toch beleefd te blijven hé. Groetjes
Zorg dat je hem opwacht als hij uit zijn werk komt. Vertel hem hoe erg het je spijt. Veel meer kun je niet doen.
Ik denk wel dat je je moet afvragen hoe het zover heeft kunnen komen. Je gaat niet per ongeluk met iemand zoenen, zelfs niet met veel drank op. Ergens is er bij jou ook de behoefte geweest om die jongen te zoenen. Door de drank was je drempel, de controle die je normaal wel over jezelf hebt, veel lager. Is er toch iets mis tussen jou en je vriend? Onbewust misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ach, er zijn mensen die naar bed gaan met iemand waarvan ze de volgende dag denken "jakkie". het kan zijn dat het gewoon de hang is naar avontuur, het spannende "dit mag nu toch niet maar ik doe het lekker wel" dat maakt dat ze die jongen gezoend heeft. Misschien zet ze zich hierbij veeleer af tegen haar opvoeding door grenzen te exploreren. Het feit dat ze het verteld heeft laat ook m.i; duidelijk zien dat ze er geen zwaar gewicht aan gaf. Aan de andere kant zou je wel een punt hebben als ze dit nog zou doen. Vraagsteller moet zich in dat geval eens afvragen of ze al toe is aan een vaste band. Maar ik zou nog niet zover gaan om dit nu al in vraag te stellen.
Regel iets wat hij leuk vindt, een gezellig etentje o.i.d. Stuur hem een leuke uitnodigingkaart en meld dat het van z,n heel stomme vriendin is die zoveel van hem houdt en hoop dat hij haar vergeeft...

Nu vindt ik gewoon zoenen ook weer niet echt verschrikkelijk hoor, met iemand naar bed gaan had een vervelender verhaal geweest.
Gewoon jammer dat je het verteld hebt dus.

Ik wens je veel succes !!

Toegevoegd na 1 dag:
Ja, ik snap die duimpjes naar beneden wel, er staat in...
jammer dat je het gezegd hebt...en dat meen ik.
Als ze zeker weet dat ze het nooit meer zal doen, had ze haar vriend met deze details een hoop verdriet bespaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is een vervelende kwestie .!! zoals ik begrijp weet je vriend dat je ''vreemd '' bent gegaan in zekere zin.dat hij niet reageert e.d ,is te begrijpen hij flipt de pan uit .Ik zou toch als je hem te spreken krijgt hem vertellen dat je ff fout bent geweest [oorzaak drank] en als het alleen bij wat zoenen is gebleven en je weet dat je vriend toch ook van je houd het toch wel weer goed moet komen . jullie moeten er dan toch saampies uit komen meid , en tenslotte wens ik je alle sterkte toe ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeg dat het een ongeluk was omdat je dronken was.. en leg hem ook uit dat je heel veel spijt hebt.. bel hem op als hij klaar is met werken of ga naar zijn werk toe maar praat wel met elkaar.. zeg dat het eenmalig was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt even met een ander gezoend, en dat is iets, wat je vriend niet kent. Hij moet dit eerst verwerken.

En ook, dat je hem dit hebt vertelt. Omdat je het hebt vertelt, 'zal het wel belangrijk zijn', denkt hij dan.
Mannen denken simpel.

Als je zegt dat het je zo ontzettend spijt, leg je ook weer de nadruk op iets, wat eigenlijk helemaal niet belangrijk is. Het is een tegenstrijdige mededeling.
Zo wordt het steeds lastiger.

Richt je dus op positieve. Zeg dat je hem mist, dat je van hem houdt.
Pas als hij vragen stelt, laat je weten dat je het voorval zelf niet belangrijk vindt, maar jouw relatie met hem heel erg belangrijk.

Toegevoegd na 3 dagen:
Gezien de minnen, licht ik dit verder toe.

Als je namelijk zegt:"Ik heb een jongen gezoend....", dan hoort de vriend:"Ik heb een jongen gezoend." Na deze woorden gaan zijn oren dicht door de emoties die hij krijgt.

Het is erg belangrijk, beste minners, dat je dit weet en begrijpt.

In een tekst kun je het woordje 'niet' opnemen. Helaas, in onze hersenen komt dat woordje niet voor. Immers, de andere woorden activeren bepaalde circuits, en het woordje 'niet' maakt dat echt niet ongedaan.

Daarom moet je zorgvuldig zijn in je bewoordingen, als je zegt dat iets NIET het geval is.

Daarom is het beter, om je te focussen op wat wel het geval is. Hier: "Lieve schat, ik houd van je en ik wil graag dat je bij me blijft"

Dus waar het NIET om gaat, laat je ook echt weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even met een ander gezoent? denkt dat het dan belangrijk is? Mannen denken simpel? Als je om iemand geeft en oprecht van die persoon houdt dan heb je een hele diepe band met die persoon. Je hoopt en mag er van uit gaan dat die andere persoon ook zo over jou denkt. Als je vriendin dan ineens met een andere jongen zoent dan is dat een gebeurtenis waar je helemaal niet aan gedacht hebt en waar je zeker nooit op gehoopt hebt. En dan ook nog eens zeggen dat het voor "haar" niks voorstelt.? Jeetje...heb jij een vrouw? Je denkt wel erg laag over jezelf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Niels, ja wij mannen zijn in sociaal opzicht minder rijk aangekleed. Dat is nu eenmaal zo, en dat is ook niet erg. Verschil moet er zijn.
Maar mijn bericht is gericht aan een vrouw. Zij is met dit feit nog niet zo bekend. Daarom probeer ik uit te gaan van de woorden die ze zegt, en het gevoel dat ze daarbij heeft. Dus ik hoop, dat zij wel iets aan mijn uitleg heeft. En wat jou betreft: ik ben het gewoon met je eens. Maar ik ga er wat dieper op in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat ben ik met je oneens. Ik denk dat het er meer aan ligt waar je interesses liggen. Als jij werkt aan je relatie en dit blijft doen dan leer je elkaar meer dan door en door kennen. Als mijn vriendin iets vertelt kan ik zien of ze het meent of welke emoties er bij haar verhaal horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt ;-) +
Vertel het hem eerlijk anders loop je daar later tegen aan, en vertel hem dat het je erg spijt. Ga naar zijn huis en vertel hem dat je het erg spijt en zo niet moet hij eerst even afkoelen en dan kom je een week later terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nounounou, dat zijn dingen die gebeuren. En dat je vriend zo reageert is gangbaar... Zulke dingen zijn bedreigend, hij voelt zich "bedrogen" etc. Heel eerlijk dat je hebt opgebiecht maar gezien de feiten had ik dat nou niet gedaan : je was dronken, je hebt het niet met kwade bedoelingen gedaan, het ging maar om een zoentje en je houdt zielsveel van je vriend. Eerlijkheid is prima maar soms niet de beste weg naar vrede als het over futiliteiten gaat, heb ik al gemerkt.
Maar goed, daarover kan er discussie zijn en ieder koppel heeft daar andere afspraken over.
Je vriend voelt zich heel erg gekwetst en jij voelt je duidelijk heel erg schuldig. Dit laatste hoeft echt niet. Iedereen maakt fouten, en wellicht heb je dit voordien nog nooit gedaan. Iemand anders dan je vriend had er misschien helemaal anders op gereageerd en misschien gezegd "nou, je bent me er eentje, hahahaha" en er verder niet meer aan getild.Maar het komt er nu natuurlijk op aan je vriend gerust te stellen.
Schrijf je vriend een brief waarin je je oprecht verontschuldigt, en zeg dat je heel veel van hem houdt en dat het helemaal niks met hem te maken heeft. Dat het ook nooit meer zal gebeuren etc... Dat het voor jou zo onbelangrijk was dat je het hem hebt verteld, en dat je het jammer vindt dat je hem er zo mee gekwetst hebt. Hier kan je best heel eerlijk zijn, maar je hoeft ook niet te slijmen. En dat je er zeker met hem over wil praten als hij dat wil.
Laat het dan verder aan hem over. Loop niet achter hem aan, stuur hem geen smssen, bel hem niet voortdurend etc. Moeilijk, ik weet het, maar een man moet de dingen soms "op zichzelf" verwerken en is daarbij dus anders dan een vrouw (die dingen meestal liever wil bespreken om ze te kunnen verwerken). Als je er dan achteraan gaat hollen maak je hem gewoon nog afstandelijker.
Als je na een redelijke termijn (bv. een week) nog niets gehoord hebt in antwoord op je brief kan je hem wel opzoeken op zn werk of thuis. Bellen zou ik dan niet doen, want als hij dan niet opneemt zit je nog meer in zak en as. Vraag hem dan gewoon of hij je brief heeft ontvangen en zin heeft er even over te spreken.
Let op voor teveel emotionaliteit. Dit komt voor uit schuldgevoel en zoals gezegd, dat hoeft niet.
Als je met hem gaat praten : pokerface en rustig blijven. Ook als hij niet wil praten e.d., zeg dan gewoon "jammer, als je van idee verandert, laat maar weten". En ga weg. Dit is echt de enige manier, ook al ben je nu wanhopig en wil je snel een oplossing...
liveisgreat
12 jaar geleden
Laat merken hoe erg het je spijt. Geef een bos bloemen bijvoorbeeld, met een sorry kaartje eraan. Maar laat hem ook een beetje met rust, hij moet denken. Vertel hem dat het nooit meer gebeurd, en dat hij de enige voor je is. Je was dronken. Ga vooral niet boos worden! Hij is alleen verdrietig, hij heeft niks gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter compensatie een min. Jij schrijft hetzelfde als ik, alleen lekker kort!
Tussen zoenen en zoenen zit een verschil.
Ik geef ook wel eens een zoen aan een andere vrouw, mijn vrouw ook wel aan een andere man.
Al of niet met een "borrel" op.
Maar ongebreideld tongworstelen of weet ik veel hoe ze het allemaal noemen maakt toch wel een wezenlijk verschil.
En ja, dat kan een hele deuk in je relatie veroorzaken.

Ik zou het niet afdoen van het stelde niets voor...........
Ik zou als simpel denkend driebenig wezen denken van wat stelt niets voor.
Als iets niets voorsteld kan het herhalings gevaar opleveren.
Een hand geven, of een kus ( ter groet of felicitatie ) dat stelt niets voor, maar liggen of staan te tongelen stelt wel iets voor ( en waar trek je de grens ).

Als dit in het prille begin zou zijn in mijn relatie, dan was het subiet afgelopen.

Ik begrijp best wel dat het je spijt op dit moment en dat je het probeert goed te maken.

Je hebt in ieder de moet gehad om het eerlijk te vertellen en over hoe jij je voelt.

Gun hem even wat rust, overstelp hem niet met liefde en beloftes, vooral dat laatste kan nogal pijnlijk zijn daar je eigenlijk al een belofte hebt gebroken en over een grens heen bent gegaan.

Let wel hij voelt zich niet alleen gekwest, hij voelt zich waarschijnlijk ook veraden door die vriend van een vriend wie mischien een vriend of kennis van hem was.
Bovendien voelt hij zich mischien wel voor zeik gezet bij die zelfde groep vrienden.

Wat je dan vrienden noemd.
Die jongen(s) wist(en) toch ook wel dat je in een relatie zat.
En niemand die jou even daarop atendeerde.

Stuur gewoon één a twee maal per dag een sms-je dat je aan hem denkt en dat je hem mist.
Niet dat je van hem houd, dat kan juist weer te beklemmend zijn.
Probeer hem daarna na een week te bellen en af te spreken op een neutraal gebied, een restaurantje of een terras waar jullie je beiden op het gemak voelen.
En praat het dan uit, en als het uitgesproken is en jullie besluiten om verder te gaan, dat dit onderwerp nooit weer boven tafel komt.

Beantwoord hij jou telefoontje niet, dan kun je er nog een bezoekje aan wagen bij hem thuis.
Reageert hij dan nog niet, dan doe een stap terug en probeer dan een gewone vriendin te zijn.
Op deze wijze heb je nog een kans om hem opnieuw voor jou te winnen.

Veel sterkte, voor jullie allebei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je vriend voor jou niet meer bereikbaar lijkt te zijn, lijkt het mij dat je hem een brief..geen mail.. moet sturen met daarin..

Jouw excuses, jouw spijtbetuiging, jouw belofte dat je zulks nooit meer zult doen èn jouw wens hem nooit kwijt te raken.

Vraag hem om vergeving maar wees niet boos als hij je dronkenschap niet als een excuus kàn of wil zien.

Neem je ook voor nimmer in je leven meer dronken te worden en zeg tegen hem dat je je dit voorgenomen hebt.

Wellicht vergeeft hij jou en wordt jullie relatie zelfs sterker..

Sterkte en groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel simpel antwoord. Nooit meer dronken raken. Wanneer het niet in je aard zit om je compleet toe te wijden aan 1 persoon (bewust of onbewust) kun je beter gewoon geen alcohol drinken. Dan komt je ware zelf naar boven, en kunnen er dus vervelende dingen gebeuren.

Wat betreft het niet reageren van je vriend. Waarschijnlijk heeft hij gewoon tijd nodig. Jij vind het toch ook niet leuk als hij ineens met een of ander meisje liep te zoenen? Gun hem even wat rust en praat erover als hij er klaar voor is. We kunnen je hier niet garanderen dat je je vriend niet kwijt raakt, dit ligt geheel aan jullie zelf. De een is meer vergevingsgezind dan de ander.

Ik hoop dat jullie het redden, en vooral dat je je lesje hebt geleerd. Niet meer drinken als je je niet in kunt houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het vertrouwen wat je vriend in je had heeft een knauw gehad dus hij zal dingen voor zichzelf op een rijtje moeten zetten en dat kost tijd.

loop hem dus niet achter zijn gat aan en geef hem die tijd.

je hebt al laten weten dat het je spijt en dat je om hem geeft. wat je kan doen is verantwoordelijkheid nemen door te zeggen: ik snap dat je niet reageert en respecteer dit. mocht je contact willen hoor ik het graag. kies je ervoor om helemaal geen contact meer te willen hebben en de relatie te beëindigen snap ik het ook al zal dit me heel veel pijn doen, maar dit heb ik aan mezelf te danken.

niemand kan je hier een tip geven waardoor je je vriend niet kwijt raakt, want hij staat nu voor een keuze en niemand anders heeft hier invloed op.

hoop dat het een eenmalige actie van je was, en je vriend het teveel drinken als een excuus kan zien.

mocht hij jou weer een kans willen/kunnen/durven geven hou er dan wel rekening mee dat hij lang achterdochtig kan zijn. je zal langzaam maar zeker het vertrouwen weer terug moeten winnen, al zal dit waarschijnlijk altijd wel in zijn achterhoofd blijven spelen.

het enige wat jij kan doen is zorgen dat je je koppie erbij kan houden door niet zoveel te drinken waardoor je je vriend vergeet als er een onbekende voor je staat waarmee je wil zoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vriend heeft een mededeling gekregen waar hij zo door overdonderd is , dat hij even niet weet wat hij er mee aan moet. Jij hebt contact met hem opgenomen, dus hij weet dat je moeite doet om hem niet nog meer teleur te stellen.
Maar gun hem even die time-out. (Beeldspraak: als je een varken aan zijn staart trekt om het achteruit te krijgen, dan loopt het ook vooruit. Trek je hem aan zijn nek om het vooruit te krijgen, loopt het achteruit) Geen niets forceren en emotionele dingen zeggen/beloven. Laat het bij beiden even rusten. Als er echt een goede band tussen jullie is, komt er zeker weer contact. Maar de basis van het vertrouwen heeft nu een deuk gekregen. De pijn die jullie nu allebei voelen kun je omschrijven als "groeipijn".
Als er weer een periode komt (met heel veel vragen en antwoorden) kun je gaan beginnen aan het herstelproces.
Ga je vooral niet schuldig voelen en je in de "underdog" positie plaatsen. Als twee gelijkwaardige mensen, met hun kwaliteiten en beperkingen, kun je hier mee verder gaan en geloof me... jullie relatie zal er alleen sterker van worden als jullie er samen uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ow wat een moeilijke situatie. Je schrijft dat je vriend niet reageert. Ik weet niet hoe lang je al smst maar als dit de eerste dag is en hij is aan het werk dan kan ik me dat prima voorstellen. Zou jij weten hoe per sms te reageren op smsjes waarin iemand spijt betuigt van vreemdgaan? En dan zit hij ook nog eens op zijn werk; niet echt een inspirerende omgeving...

Het enige wat je kunt doen is eerlijk tegen hem zijn. Je hebt het al verteld dus wat dat betreft heb je t volgens mij al goed gedaan. Trek de schuld helemaal naar jezelf en leg uit dat het je echt spijt en dat je voortaan niet meer zoveel zult drinken.

Mocht hij de telefoon niet meer opnemen dan zou je kunnen overwegen hem een handgeschreven brief te sturen. Ga niet in op wat is gebeurd maar alleen op wat je voor hem voelt, dat je stom bent geweest en (heel belangrijk) leg concreet uit wat je doet om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt. Je moet proberen het vertrouwen te herstellen.

Iedereen doet wel eens iets waarvan hij/zij later spijt heeft. Grijp deze kans om ervan te leren! Ik hoop dat dat samen met je vriend zal zijn.

Heel veel succes.