een gamma gt van 24 bij een kind van 8 jaar bij verder normale bloedwaarden kan duiden op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
3K

Antwoorden (1)

Een gGT van 24 is een normale uitslag; het duidt dus nergens op, hooguit op het ontbreken van een leveraandoening.

De normaalwaardes verschillen een beetje per laboratorium, maar meestal wordt voor mannen een bovengrens van 45 en voor vrouwen van 35 aangehouden. Neonaten en kinderen tot 1 jaar hebben soms een verhoogde waarde zonder dat er sprake is van een ziekte. Voor kinderen boven deze leeftijd gelden de normale normaalwaardes.

Maar goed; een waarde van 24 is dus volledig normaal.