Hoe ga ik om met de aanrander van mijn vriendin?

Mijn vriendin is jarenlang aangerand door een familielid. Niemand in haar familie weet hiervan maar ik wel. Nu is binnenkort haar verjaardagsfeestje en haar hele familie komt waaronder de aanrander. Mijn vriendin wil niet dat ik iets laat merken maar ik merk dat ik daar nu al moeite mee heb, heeft iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is natuurlijk niet leuk en prettig om een aanrander van je vriendin te zien en misschien wel met hem te moeten praten. Wel moet je het met je vriendin erover hebben want ze moet het echt aan iemand gaan vertellen zoals haar ouders. Ik weet heel zeker dat als ze het aan haar ouders vertelt dat die man niet meer naar haar feestje mag komen. Haal haar over om voor haar feestje het tegen haar ouders te vertellen. Dit zal het een stuk makkelijker maken.Het is beter dat haar ouders er iets van zeggen dan dat hij erachter komt dat jij er iets van weet.

Wil jouw vriendin dit dan niet aangeven bij de politie? Als die persoon het bij jouw vriendin gedaan heeft, is de kans heel groot dat hij nog andere slachtoffers heeft gemaakt. Ik weet niet hoe vaak je het met haar al over hebt gehad. Misschien kan je voorstellen dat zijzelf een sms of zo stuurt naar die persoon waarbij ze hem/haar laat weten dat hij niet welkom is. Op deze manier bijt ze een beetje van haar af en begint ze misschien deze zaak aan te pakken stap voor stap. Heeft jouw vriendin al aan diensten gedacht zoals slachtofferhulp? Of andere vertrouwenscentra?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100