Hoe krijg ik mijn spullen terug die bij mijn vader liggen?

Ik (16) heb nu al ongeveer 4 maanden geen contact meer met mijn vader. Wij kregen ruzie in de kerst vakantie en ben toen weggelopen. Nu woon ik bij mijn moeder en wilt mijn vader mijn spullen (al mijn kleren, schoenen en tablet die ik zelf betaald heb) niet terug geven en zat dus een lange tijd zonder spullen. Na drie keer naar zijn huis toe te gaan heeft hij alleen mijn winterjas en mijn schoolboeken terug gegeven. Alleen als ik me kom verontschuldigen krijg ik mijn spullen terug,maar ik wil absoluut geen contact meer met hem. Weet iemand hoe ik mijn spullen terug kan krijgen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

"Alleen als ik me kom verontschuldigen.."
Klinkt als chantage en dat is behoorlijk zielig.

Belangrijkste vraag:
Hoever wil je gaan?

Aangifte doen?
Heb je bewijs van de betaling van de tablet (rekeningafschrift) bewijs dat de kleding van jouw is (foto). Natuurlijk kan je hier eerst mee dreigen.
http://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=13305
(vader of ex maakt op zich niet zoveel uit)

Mogelijk de snelste weg:
Je verontschuldigen (met je vingers gekruist) en als je alles terug hebt flink de waarheid vertellen.

Slecht advies:
Je weet vast wel hoe je makkelijk naar binnen kan komen als hij er niet is..

Toegevoegd na 4 minuten:
ps.
dit staat in de vraag:
"ik wil absoluut geen contact meer met hem"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aangiften heb ik al gedaan, maar dit werkte niet. de politie wist niet precies wat hij moest doen. hij zei toen dat hij alleen de wijkagent kon bellen en vragen of hij mee kon komen, maar helaas was de wijkagent er niet en kon hij niks voor mij doen

Andere antwoorden (3)

Ik zou toch proberen om het goed te maken met je vader, ook al wil je hem nooit meer zien daarna. Ken je het programma American Chopper? Wil je dat je relatie met je vader zo verdergaat?

Veel succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je zo door wilt gaan, vraag dan iemand die jij mag en die je vader mag of hij de spullen op wil halen. Maar als ik jou was had ik wel je excuses aangeboden. Het is per slot van rekening je vader!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ een mediator is een goed idee.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat dat excuus betreft. Daar kan je niet over oordelen. Het is in dit verhaal niet duidelijk wat de ruzie veroorzaakt heeft. Stel dat er inderdaad mishandeling in het spel is. Dan is het de vader die excuus zou moeten maken. (En zelfs dan nog, is het de vraag of dat genoeg is) Verder vind ik je antwoord wel goed. :-)
Er zijn verschillende mogelijkheden:
- vraag een volwassene of hij/zij voor jou wil bemiddelen. Je woont nu bij je moeder: misschien kan zij iets voor je doen?
- zelf een serieus gesprek met hem hebben, zonder verwijten, met iemand erbij die jij vertrouwt en jullie onenigheid open en eerlijk bespreken.
- je excuses aanbieden, je spullen terugkrijgen en dan kijken of je misschien alsnog bereid bent je mening t.a.v. je vader te herzien of definitief te breken. Voor zover iets definitief kan zijn in het leven dan, want bij leven kan je altijd tot andere beslissingen komen in de toekomst.

Deze laatst genoemde mogelijkheid is natuurlijk eigenlijk niet open en eerlijk....
En ondanks het feit, dat je niets aan mijn mening hebt: persoonlijk vind ik het kinderachtig en een vorm van chantage van je vader: hij is volwassen en zou zich ook zo moeten gedragen. Maar: hij is boos.... en als mensen boos zijn doen ze soms rare dingen. Want wat heeft hij eraan als je die laatste mogelijkheid toepast en alsnog breekt met hem?
Maar: ook jij bent boos.... en misschien heb jij ook dingen gedaan uit woede die opnieuw en in alle rust overdacht moeten worden om te kijken of je ècht terecht hebt gehandeld.
Ik wens je in ieder geval sterkte en wijsheid met wat je ook besluit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+