Ik ben ziek thuis wegens beginnende burn out, mijn baas wil dat ik langs kom maar het gaat nog niet. ik wil eerst overleggen met de dokter, wat nu ?

Ik ben ziek thuis wegens beginnende burn out, mijn baas wil dat ik langs kom maar het gaat nog niet. ik wil eerst nog overleggen met de dokter. wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Probeer contact te leggen met je dokter en vraag hem/haar om advies hoe je nu het beste om kunt gaan met zulke verzoeken van je werkgever. Lukt het niet om de dokter te bereiken, denk ik dat het beste is om eerlijk tegen je werkgever te zeggen dat het op dit moment nog niet gaat en je je rust moet nemen (van de dokter bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie heeft jouw de diagnose beginnende burn out gegeven ? Jij zelf ? Eerst naar je eigen arts dan zeg naar de arbo arts dan een plan van aanpak . Wat al opgemerkt komt het door je werk ? Of zit je Prive niet lekker in je vel ? Het zo maar thuis blijven en de problemen niet aan pakken maakt het er ook zeker niet beter op en je relatie met het werk al helemaal niet . Maar als jij dat zo denkt te voelen eerst naar je arts dan de ziekmelding dan naar de arbo arts dat dan eerst afwachten . In de jaren 60 had men een break down , toen werd men over spannen nu de al zo 10 jaar de burn-out hoe oud ben je en hoelang werk je al . De burn-out is niet iets wat in een jaartje ontstaat . Mogelijk is het werk te zwaar voor je of juist te licht te weinig passie of te weinig uitdaging . Tja het klinkt hard maar stel je zelf ook eerlijk de vraag wat ben ik aan het doen . Onthoud een broek is nooit te klein maar jij bent gewoon te dik of je pakt de verkeerde maat . Dus zoek mogelijk ander werk . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Ondanks dat het wat gechargeerd is, heeft Kapperkort wel een punt. Het hebben van een burn-out (een echte, wat ontstaat door jaren (!) achtereen meer te geven dan je hebt) is een onderschat iets waar iemand zeker zelf een hand in heeft. De waarheid is daarin hard, maar verandert de werkelijkheid niet. Bij een burn-out komen ook vaak meerdere aspecten bij elkaar. Prive gaat het vaak niet lekker, werk is gestresst en vast nog veel meer dingen. Vergeet ook niet dat een echte burn-out vaak ook (permamant) lichamelijke schade met zich mee brengt.
Maar de vraag die je je inderdaad moet stellen, is of je met dit werk in de huidige vorm wil doorgaan en of het verstandig is (je kan het wel willen, maar kan je het ook?). Zeker de laatste zin over de broek, daar ben ik het ook niet mee eens, maar is waarschijnljk meer bedoeld als ee analogie, in mijn idee wat ongelukkig gekozen. Ook alvast succes wensen met het zoeken van mogelijk ander werk is wat ongelukkig. Maar in basis ben ik het wel eens met Kapperkort. Mensen moeten ook kijken naar het geheel, oorzaak en gevolg, en naar wat men kan en wil. Is dit van toepassing op de huidige vraag? Dat weet ik niet, daarvoor is er te weinig info, maar het kan zeker geen kwaad om dit in de totaal overweging mee te nemen.
Neem contact op met je bedrijfsarts, jouw werkgever heeft er niets mee te maken en je huisarts kan er ook niet veel over zeggen. Als je niet weet wie je bedrijfsarts is moet je dat vragen aan je werkgever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De normale gang van zaken is dat je werkgever je naar de bedrijfsarts mag sturen wanneer hij twijfelt aan je verhaal/verklaring.
Ga eerst zelf naar je huisarts en vertel je verhaal over hoe je je voelt en hoe het gekomen is. Laat je evt. doorverwijzen naar een psycholoog.
De informatie van je huisarts en psycholoog kun je bespreken met de bedrijfsarts.
Ook kun je advies vragen hoe te communiceren met je werkgever en wat de regels zijn m.b.t. een bezoek aan je werkplek.
Tip: schrijf alle communicatie en informatie m.b.t. alle gebeurtenissen van dag tot dag op. Bewaar ook mails en verslagen van telefoongesprekken. Zo kun je altijd terugkijken wie wat gezegd en gedaan heeft.