Wat is er zo erg aan kijken naar een andere mooie vrouw terwijl je met je vriendin of vrouw buiten loopt? Gedachten sind toch frei?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je beter afvragen waarom jij denkt dat het erg is?
rose
14 jaar geleden
Bedoel je Gedanken?

Het beste antwoord

Het hangt er erg van af, hoeveel zelfvertrouwen je vriendin/vrouw heeft - in hoeverre zij erkent, dat er heel veel leuke mensen zijn (vrouwen voor jou om naar te kijken, en mannen voor haar....)
En sommige mensen zijn in aanleg iets angstiger iemand kwijt te raken dan anderen, en dus kan de jaloezie bij sommigen de kop opsteken.

En dan is er nog kijken en kijken, natuurlijk....als je zó loopt te kijken, dat ze je er nog nét voor kan behoeden, dat je met je kop tegen een lantaarnpaal aanknalt, ben je niet zo bar subtiel....En ook waarderend hanengekraai over de uiterlijke verschijning in de meest lovende bewoordingen zal misschien niet altijd op prijs worden gesteld.
Je loopt tenslotte in haar gezelschap, en dan mag je toch wel enige aandacht verwachten. Of je nu in gezelschap loopt van je oma, je broer of je vriendin/vrouw : je hoeft zo iemand niet te verwaarlozen waar het je aandacht betreft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dikke plus! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Heel goed dat wilde ik ook antwoorden (kijken of kijjjjjjjjjken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank jullie allemaal voor de antwoorden. De meeste antwoorden lijken op elkaar maar deze is toch wat completer

Andere antwoorden (23)

Daar is helemaal niets erg aan. Gewoon doen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe ik al hoor lol maar ik vraag me alleen af waarom vrouwen daar soms moeite mee hebben. Is dat een kwestie van onzekerheid ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee eerder dat je hun bezit bent en niet meer mag kijken naar een ander. Als jij je vrouw genoeg complimentjes geeft en ze ziet er goed uit en dat zeg je ook tegen haar moet dit toch echt kunnen hoor. Ik weet precies naar de types waar mijn man naar kijkt en wij wijzen er elkaar op. En dan komt er vaak ... die had ik allang gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal onzekerheid zijn wat zicht uit in jaloezie ,maar ach dat is iets van haar ,daar kun je niets mee ,als jij echt te vertrouwen bent . Daar gaat het tenslotte om ...VERTROUWEN !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha lora hoe herkenbaar. Ik en mn vriend 'keuren' altijd samen andere vrouwen. Leuk als je op een terras zit :-) en dat maakt me echt niet jaloers want ik weet dat IK mee naar huis ga.
Wie vindt dat erg je vrouw, vriendin of heb je er zelf moeite mee.

Er is helemaal niets mis mee. We hebben ogen om te kijken. En je kan deze onmogelijk afplakken met pleisters.
Het is de openheid in je relatie. En kijken is dus nog niet aankomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1 ik had ook zo'n soort antwoord ,ik had de andere reacties nog niet gelezen .
Dat het erg is, is geen feit. De ene vrouw vindt het niet erg de ander wel.
je bent vrij om te kijken naar wie je wil, mits je de consequenties van je daden maar aanvaardt. Niks mis mee dus, gewoon kijken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige probleem dat je er mee kunt krijgen is dat het niet acceptabel zou kunnen zijn voor je vrouw of vriendin omdat dit een flinke klap is op het knopje waar JALOUZIE op staat.
Maar voor jou zelf is het natuurlijk niet erg.

En als je partner ook van mening is dat het geen probleem is, dan is het dus ook voor haar niet erg, maar dan zou je deze vraag niet stellen.
14 jaar geleden
nee is niks mis mee kijken kijken maaaaarrrrr niet aan komen!! jeetje ik kijk wat af hiiiii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je mond erbij open valt ja hallllllllooooooo kom op voor je kijken...
maar alleen kijken..
waneer een vrouw daar moeite mee heeft geloof ik dat het met onzekerheid heeft te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken mag altijd, aankomen niet....niks mis mee toch!
En buiten honger krijgen maar thuis komen eten.........klinkt ook leuk. Ik vind het helemaal geen probleem als mijn man naar een andere vrouw kijkt, ik kijk soms net zo hard mee, als hij mij erop wijst. Gezellig hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een mooie vrouw(of man) langsloopt kijk ik zelf ook ;-). Zolang je partner/vrouw niet de tong op de schoenen heeft hangen mag kijken best. Het zal de onzekerheid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, het is zonde als je niet kijkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken mag zeg ik altijd, aankomen niet. Lekker kijken hoor daar heb je toch ogen voor gekregen. Kijken wil niet altijd zeggen dat je ook meteen iets wil toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het erge is dat de vrouw die neiging niet heeft en je er samen niet over kunt napraten en nagenieten.
Wij vrouwen hebben ook altijd pech.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kijkt, consumeer je... je consumeert een andere vrouw met je ogen...

Als je eigen partner goed is... ik bedoel echt goed... dan is die consumptie geen enkel probleem... want je laat elkaar toch vrij... en consumptie is goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedachten zijn vrij, maar kijken niet, want je vriendin vind dat niet leuk... En als ze krachtig is, dan krijg je ervan langs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals echte Nederlanders horen te doen: Kijken, kijken, niet kopen.
Oftewel natuurlijk mag je kijken. Je kunt moeilijk als je buiten loopt alleen maar de grond staren.
Samen kijken is nog leuker dan alleen kijken. En dan voor elkaar kijken. Dan kom je er gelijk achter of je goed weet wat voor type je partner leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man en ik kijken altijd samen. En proesten dan samen van het lachen. Wij kijken vooral naar billen en borsten en geven daar commentaar op aan elkaar. Vooral 's zomers is het erg leuk. Nu, met die kou, is er niet zoveel te zien op straat.
We voelen ons nooit beledigd of bedreigd door de interesse van de ander in het lichaam van anderen. Is heel natuurlijk; je kunt moeilijk met je ogen dicht door de stad lopen. Wel overal afblijven. Daarvoor heb je elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag gerust kijken naar mooie vrouwen, zolang je je eigen partner ook vaak genoeg complimentjes geeft, zodat ze zich niet onzeker voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan beledigend overkomen, omdat je met haar bent en je toch naar een ander kijkt. Het leuke is dat mannen een kleiner gezichtsveld hebben waardoor ze wel opvallend móeten kijken, willen ze iets kunnen zien. Onopvallend doen gaat dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, kijken naar iets moois, daar is niets mis mee. Niet zo handig als je vriendin/vrouw te jaloers is om te snappen dat mooi niet lelijk is en dat 't in de mens zit om van moois te genieten. Of ze moet redenen hebben om er problemen mee de hebben: vertrouwen is snel beschadigd en bouwt maar langzaam (weer) op...

Als je naar iemand kijkt zoals je ook naar kunst of natuur of een mooie foto o.i.d. kijkt (als in: mooi, en niet direct te sexueel getint), daar kan je in een gezonde relatie niet zoveel tegen hebben lijkt me. Of er moet weer iets achter liggen als onvrede met zichzelf van je relatie. Maar dan ligt daar een schone taak... Maareh, rekening houden met elkaar is nooit verkeerd he?

Probleem is wel dat niet iedereen op zo'n manier naar andere vrouwen kijkt. Als je in gedachten al ik-weet-niet-wat met die andere vrouw gedaan hebt, is dat dan minder erg dan wanneer je 't daadwerkelijk in de praktijk gebracht zou hebben?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is het helemaal niet erg om te kijken, daar hebben we tenslotte allemaal ogen voor gekregen. Het is alleen wel een beetje lullig als je dan overduidelijk gaat staren ofzo. Of nog een opmerking maken van: sooo...dat is een lekker ding!
Dan kan ik me voorstellen dat je vriendin zich dan een beetje rot voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet dat iedereen het hier heeft over de partner van de kijker.

Misschien vindt diegene die wordt bekeken het ook niet zo prettig als je kijkt?

Ik kan me mateloos irriteren als ik in de stad loop en plots worden mij "de kleren van het lijf gekeken" terwijl er een vrouw naast loopt. Toppunt is dan als die ook nog zwanger blijkt te zijn en 20 jaar jonger.

Echt irritant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is een verschil tussen kijken en kijken! als mijn vriend naar een vrouw kijkt maak ik er geen punt van! als we met vrienden zijn dan hoor ik hem te samen met zijn vriend ald er van een vrouw afkomt met grote boezes..kijk kijk waaw hmmm lekkere boezems en dan blijven nastaren en en ertussen staan gapen, dat vind ik erover. en ja en dan daarna zeggen dat ze tevreden zijn met kleine boezempjes..hmmmm
wij vrouwen lopen toch ook niet over te straat te roepen kijk kijk daar een amn amaai wat een lekkere ballen!! of zit ik mis??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een misverstand dat je mag denken wat je wilt. Alle zonden beginnen in je gedachten, dus ook overspel.

Jezus zegt dat wie een vrouw aanziet om haar te begeren al overspel met haar pleegt (zie bron Mattheus hoofdstuk 5 vers 28, onthoud het versnummer, de link bevat een hele lap tekst).

Het is dus ook al erg als je naar een andere vrouw kijkt als je eigen vrouw / vriendin er niet bij is. Je vrouw / vriendin is toch niet verantwoordelijk voor jouw geweten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken mag. Niks mis mee. Zolang het maar wel bij kijken blijft! Als je vriendin of vrouw het erg vind, heeft ze misschien toch niet volledig vertrouwen in je, of ze is erg onzeker.