kan je voor de 2 de keer het jawoord zeggen?

me ouders zijn al getrouwd maar me pa is zijn trouwring kwijt geraakt maar nu wil hij geen nieuwe ring omdat me moeder er dan ook een moet en hij zegt dan heb ik haar niet de ring gegeven en nu wil ik ze verassen met een 2 de bruiloft achting dat ze nog een keer ja zeggen tegen elkaar en ook nieuwe ringen hebben kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Ja, dat kan, maar dan moet het zonder ambtenaar van de burgelijke stand. Dat mag namelijk niet. Maar je mag best een toneelstukje doen, waarin je zgn trouwt. Ook mag je de trouwbelofte opnieuw afleggen, op deze manier. Het gaat dus anders dan de eerste keer, maar je mag dit gewoon op je eigen manier, met je eigen echtgeno(o)t(e) overdoen (zonder ambtenaar van burgelijke stand). Maak er een mooi feestje van, leuk idee.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de meeste kerken mag je ook een kerkelijk huwelijk sluiten, als je dat nog niet gedaan hebt (ook als je al getrouwd bent voor de trouwambtenaar van de burgelijke stand). Dus als jouw ouders gelovig zijn, kan dit ook een optie zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
lees dit eens
http://www.oppepper4all.nl/wensen/hans-52-en-irene-45
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk alleen niet dat het de bedoeling is als een soort van verassing twee mensen in de kerk te laten trouwen. Dit heeft voor gelovigen zoveel religieuze waarde dat het een beetje apart is om dit als 'verassingkje' te doen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor deze reacties. Ik denk dat dit een uitzondering is, omdat mevrouw op sterven ligt. Dat dit is bereikt door medewerking van de kerk en de ambtenaar, wat natuurlijk prachtig is. Omdat in dit geval pa zijn trouwring kwijt is, zal de ambtenaar niet meewerken.
Er zijn mensen die op latere leeftijd zich tot het geloof bekeren, dan kan een kerkelijk huwelijk wel degelijk bijdragen aan hun geluk. Alleen lijkt het me niet mogelijk dat een ander dat verzoek doet, het paar moet het namelijk zelf graag willen.
Ja dat kan gewoon opnieuw trouwen de trouwbelofte vernieuwen.
10 jaar geleden
waarom niet. beide ouders zouden het leuk vinden om weer een herrinnering erbij te hebben.