Moet je alles vertellen aan je nieuwe vriendje?

Heb twee weken terug een leuke jonge ontmoet. We vinden elkaar echt heel leuk. Er is nog niet uitgesproken dat we 'verkering' hebben, maar zo voelt het voor mij wel.

Nu zijn we vaak uren aan het kletsen over van alles en nog wat. Hij wil alles van me weten, vooral veel over mijn vorige vriendjes. Hij zegt dat hij geen geheimen heeft. Maar vooral de relatie met mn laatste vriendje was nogal intens zeg maar.

Ik ben bang dat als ik alle details vertel, hij mij minder leuk vindt of misschien jaloers zal zijn. Ik wil dus niet alles vertellen, maar wil eigenljik ook niet zeggen dat ik wel geheimen vooor hem heb.

Is het eerlijk/acceptabel als ik hem niet alles vertel (dus niet lieg, maar sommige onderwerpen vermijdt zeg maar) of is dat een slechte basis voor onze realtie?
Graag jullie advies!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee niet alles vertellen. Ik zou er ook niet vrolijk van worden om te horen dat mijn nieuwe vriendin anale sex had en vaak ejaculatie doorslikte van haar exvriendje. Daar wordt Faber niet blij van.

Gewoon zeggen dat je daar nog niet klaar voor bent. Je liegt niet maar laat hem ook niet jouw doen en laten bepalen. Kies zelf en sta ervoor. Een slechte basis voor een relatie is als hij je overheerst, als je dingen doet die jij eigenlijk niet wilt maar toch doet omdat hij dat wil. Hij moet jou willen, zoals jij bent. Houdt geen informatie achter uit angst, angst is een slechte raadgever.

Je hebt echt totaal niet de verantwoordelijkheid om hem alles van jou te vertellen, alleen omdat hij dat ook doet. Hij en jij hebben elkaar neem ik aan ook ontmoet op een moment dat je al dat soort dingen niet van elkaar wist. Dat betekend beslist wat. Als ik alles wat ik voelde/meemaakte/dacht zou delen met de rest van de wereld zou dit veel te veel tijd kosten, mijn sociale vaardigheden aantasten en mijzelf diep ongelukkig maken. Ik wil met mezelf en anderen kunnen leven, en daardoor word de waarheid ondergeschikt. Als ik mijn moeder ga vertellen wat ik allemaal van haar denk dan creëeren we een bijzonder akelige sfeer. Het is bovendien niet praktisch. Want alles wat je zegt word door de ander beluisterd en begrepen vanuit diens eigen ervaringen. Zo kom je weer bij de vraag uit; ‘wat is waarheid?’. De charme en geweldigheid van eerlijkheid zit hem in het vinden van een gulden middenweg. Liegen hoeft niet erg te zijn, en iets niet vertellen kan enorm praktisch zijn.

Er zijn nou eenmaal gebeurtenissen in een mensenleven die je altijd voor jezelf zult houden. Dat is je goed recht. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Sommige dingen hoeft niemand (ook je partner) niet van je te weten om toch een goede relatie met elkaar te kunnen hebben. Niet alles is relevant om te vertellen. Wees gerust, ieder mens heeft 'geheimen'.

Vertel alleen wat je kwijt wilt. Je vertelt ook je moeder niet alles, en je nieuwe werkgever ook niet alles van je vorige werk. Als jij alles aan hem verteld, zal hij bang worden dat je alles van hem ook weer aan een eventuele volgende (als die ooit komt) gaat vertellen. En wat moet je met al die details? Een hoop dingen zijn gewoon prive, en horen dat ook gewoon te blijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100