Wat moet je doen als de verloofde van je beste vriendin meer aandacht voor jou heeft?

Ik was zo blij voor mijn beste vriendin. Zij is smoorverliefd op een jeugdliefde die ze nu weer terug heeft. Op dit moment heb ikzelf geen partner. Mijn vriendin en ik gaan iets minder met elkaar om maar als ze uitgaat vraagt ze mij geregeld mee met haar vriend. De verloofde van mijn vriendin maakt dan krenkende opmerkingen naar haar , de complimentjes en het gesprek is voor mij. Ik voel me er zo slecht bij dat ik afspraken zelfs afzeg, als ik hen dan nog toevallig tegenkom ben ik in elk geval niet gebonden.
Het probleem is dat mijn vriendin het niet merkt als haar verloofde haar neerhaalt in gezelschap, kwetst of ongeduldig agressief beledigend bejegend omdat ze niet meteen een reactie geeft. Als mijn vriendin wordt gekrenkt, dan voel ik me ook gekrenkt. Het is een mooie vrouw die ook nog een andere had kunnen nemen maar het lijkt wel of ze die agressie van haar verloofde niet voelt. Ze lijkt wel verdoofd en is ook blij met een belediging. Ik zit in een moeilijke situatie want ze wil niets fouts van hem horen en ik mag hem ook niet te veel zeggen. Weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik zie bovendien echt helemaal niets in hem. Ik geef een jarenlang contact waarbij we elkaar aanvoelen en aanvullen niet zomaar op. Heeft iemand ervaring met dergelijke situaties

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat je beter niks kan zeggen omdat jullie relatie dan zeker gaat stranden gezien je verhaal.
Ik snap je dilemma. Maar als zij er niet mee zit hoeft het niet jouw probleem te zijn.
Als ik jou was zou ik afstand nemen en me er niet mee bemoeien. Dit moet zij oplossen.
Mss komt ze over een tijdje wel naar je toe voor goede raad. Dán kun je voorzichtig zeggen wat je denkt/vindt, met de nadruk op voorzichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat ik in jouw plaats zou doen, is je vriendin uitnodigen voor een ontmoeting, zonder dat haar verloofde erbij is. Probeer een sfeer te creëren waarin jullie je beide op je gemak voelen, dus of bij haar thuis of bij jou thuis, of op neutraal terrein, ergens waar jullie je prettig voelen.

Vertel haar gewoon precies wat jij hier op GV vertelt, zonder haar vriend naar beneden te halen of zonder jezelf op de voorgrond te zetten. vertel haar gewoon eerlijk en oprecht hoe jij de ontmoetingen tussen jullie drietjes ervaart, en dat je het idee hebt dat haar vriend een loopje met haar neemt - leg ook uit waarom je dat idee hebt, waaruit je dat afleidt.

Ze zal het niet leuk vinden om te horen, maar vertel erbij dat jij er last van hebt en dat je nergens tussen wil komen, noch wil stoken in hun relatie. Het gaat er dan even om dat jij haar duidelijk maakt wat jou zo dwars zit. Als zij een goede vriendin is, heb je best kans dat zij je begrijpt. Het kan zomaar zo zijn dat ze al die onhebbelijkheden en steken onder water van haar vriend gewoon niet in de gaten heeft. Dan is ze (hopelijk) blij dat er eens iemand is, die haar gewoon de waarheid vertelt.

Val haar niet af, val ook haar vriend niet af, maar blijf bij jezelf en bij je eigen observaties. Geef voorbeelden zoals je hier op GV hebt gedaan en vertel haar dat je je er geen raad mee weet. Ze zal misschien van slag af zijn, of boos worden, of het niet begrijpen. Maar gun haar de tijd. Dit hoeft niet ten koste te gaan van jullie vriendschap en zeker ook niet van haar relatie met die meneer. Maar ze moet wel weten hoe de vork in de steel zit. Als vriendinnen onder elkaar, moet dat toch mogelijk zijn.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst is het belangrijk om hem duidelijk te maken dat je geen intresse hebt en hem zo veel mogelijk te vermijden. Als hij je smst of belt (waarschijnlijk zal dat gebeuren als hij je niet meer ziet) vraag dan aan je vriendin of ze weet waarom hij je belde (om aan je vriendin te laten zien dat hij je teveel aandacht schenkt) en hoe meer dit gebeurd hoe meer jij het aan je vriendin vraagt totdat ze gaat twijfelen en misschien wel een belletje gaat rinkelen succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is jouw taak niet om hier tussen te komen, hoe graag je ook wilt, je vriendin moet dit zelf inzien. Als zij gelukkig is, of ze is niet op zoek naar tips om gelukkiger te worden, dan kan jij weinig of niets veranderen.

Wat je wel kan doen is van uit jezelf haar toespreken en zeggen dat het jouw pijn doet, dat hij zulke lelijke dingen tegen haar zegt. En dan is het nog aan jouw vriendin om er mee te doen wat ze wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T,is toch geen lover boy he,
Ik zou in iedergeval zo veel mogenlijk afstand
nemen van die gozer, die deugd niet.
Ja en je vriendin, die moet er toch zelf achter
komen, ik denk als je met haar over praat dat
ze je niet geloofd,en misschien denkt ze wel
dat je jaloers ben.
Liefde maakt blind,ze komt er zelf wel achter.
En misschien accepteerdt ze hem wel zo als
hij is.
12 jaar geleden
Je kunt je het beste afvragen wat je wilt met deze relatie. Wil je nog vriendinnen blijven dan zit er niks anders op dan te accepteren dat zij een voor jou nogal vreemde keuze heeft gemaakt qua verloofde. Je hebt een grote kans dat je vriendin niet zit te wachten op kritiek over haar verloofde. Je kan natuurlijk wel bij haar aangeven dat je niet dezelfde klik met haar verloofde voelt als jij dat met haar hebt. Als ze een goede vriendin is dan zal ze dat begrijpen en haar verloofde niet aan jou opdringen. Je hoeft toch niet alles met zijn drieën te doen? Geef aan dat jij haar vriendschap waardeert en haar respecteert maar dat jij graag dingen wil doen met haar alleen. Hopelijk ziet je vriendin in dat jullie vriendschap de moeite waard is en zijn jullie nog heeeeel lang goede vriendinnen ondanks de relaties die jullie beiden aangaan in de toekomst. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf wat concrete voorbeelden op. Liefst zo letterlijk mogelijk. "Maandag zei hij tegen haar ... En tegen mij zei hij vervolgens ...". Als je een stuk of 3-4 concrete, sterke voorbeelden hebt, ga dan het gesprek met je vriendin aan en benoem zijn gedrag. Als ze je niet wil geloven, noem je 1 voorbeeld, liefst de meest recente. "Weet je nog, woensdag? Toen zei hij..." Daarna geef je evt nog een voorbeeld. Geef je voorbeelden niet allemaal meteen en probeer ze uit je hoofd te vertellen, want als ze ziet dat je een heel lijstje op schrift hebt, kan dat heel aanvallend overkomen.

Hierna kan ze boos op je zijn, maar dat hoeft niet. Als ze boos is, geef die boosheid dan ruimte. Toon er begrip voor. Ga niet in de verdediging en reageer vooral niet zelf boos. Want zelfs al is ze boos, je hebt dan wel een zaadje geplant en ze zal zelf gaan nadenken, later, over wat je werkelijk gezegd hebt. Zijn gedrag zal haar meer opvallen. En als dat ingewerkt is, zal ze je weer opzoeken. Hou je deur gewoon open voor haar.

Laat haar merken dat je haar niet afkeurt en dat je juist heel veel om haar geeft. Je mag ook gerust benoemen dat je bang bent jullie vriendschap te verliezen, maar dat het welzijn van je vriendin voor gaat. Dat je je zorgen om haa maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even dacht ik nog aan het feit dat je vriendin wellicht zo verliefd was/is..dat zijn zijn fouten/beledigingen niet opmerkt.

Maar het lijkt mij zodanig pijnlijk als je door je eigen vriend beledigd wordt..dat je wel heel 'verliefd' moet zijn als je dit kunt negeren.

Wat ik je daarom aanraad is het volgende:

Maak een kopie van hetgeen je hier neergeschreven hebt en stuur deze uitgeprinte tekst via de TNT naar je vriendin.

Ik vind namelijk dat je het probleem perfect omschrijft. Zo goed zelfs dat je je vriendin wellicht de ogen opent.

Veel sterkte hoor!

Groet,

Ton