hoelang duurt de studie aan de universiteit om kinderarts of oncoloog te worden?

en wat is het verschil tussen bachelor en master? ook heb ik een vraag hoelang de opleiding psychologie duurt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
14.4K

Antwoorden (2)

De universitaire opleiding Geneeskunde duurt in voltijd zes jaar, opgedeeld in een driejarige bachelor en een aansluitende driejarige master. Daarna ben je gekwalificeerd als basisarts. Hierna moet je je voor Kinderarts of Oncoloog nog 5 jaar gaan specialiseren:

http://artsinspe.artsennet.nl/beroepskeuze/medische-vervolgopleidingen-1/kinderarts.htm

De studie Psychologie duurt 3 jaar voor je Bachelor's en afhankelijk van je keuze nog een jaar voor je Masters:

http://www.studereninleiden.nl/studies/info/psychologie/masteropleiding/

Toegevoegd na 1 minuut:
Bachelor is de vooropleiding van een Masters (vroeger kandidaats). Dan heb je er aan geroken, maar ben je nog voor weinig bevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het VWO moet je eerst basisarts worden, dat duurt wel een jaar of zes. Daarna dus door voor kinderarts (5 jaar) of oncoloog (4 jaar interne geneeskunde en 2 jaar oncologie).

Bachelor is de eerste 3 jaar van basisarts en master de laatste 3 jaar.

Psychologie kun je volgen via het HBO of universitair maar dan ben je geen arts: 4 jaar HBO.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dom, vergeet ik hoelang de universitaire studie psychologie duurt: "Het gevolg hiervan is dat de opleiding psychologie voortaan uit twee delen bestaat: een bachelor-deel van 3 jaar en een master-deel van 1 of 2 jaar (afhankelijk van de richting die je dan kiest). "