Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Grote groepen krijgen bescherming tegen een ziekte doordat ze een inenting hebben gehad, dat is het nadeel van niet vaccineren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen, er is nog nooit een bewijs geleverd dat vaccineren voorkomt dat iemand ziek wordt.

Toegevoegd na 16 minuten:
1 nadeel, je krijgt de wind van voren. Vooral als je kinderen ziek worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel van niet vaccineren lijkt mij toch het feit dat je meer kans hebt één van de desbetreffende ziektes op te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door niet te vaccineren loop je het risico dat je kinderen die bepaalde ziekte op kunnen lopen in het dagelijks verkeer. Dat lijkt mij handig bij ernstige ziektes zoals polio
Door wel te vaccineren speel je op zeker. Al zul je nooit weten of je kind niet ziek werd doordat het gevaccineerd is of omdat het nooit met desbetreffende ziektekiemen in aanraking is gekomen.
Ik zou kiezen voor vaccineren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn voor en nadelen van het vacineren dus andersom ook bij kritisch prikken kunnen je veel info halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen kunnen ziek worden, dood gaan, verminkt raken, of levenslang met een ziekte blijven zitten.

Dat dit niet vaak voorkomt in Nederland is te danken aan het feit dat bij besmettelijke ziektes een niet gevaccineerd kind niet in contact komt met de ziekte. Het kind is dan beschermd omdat andere wel gevaccineerd zijn.

Maar niet voor niets komt bijvoorbeeld de mazelen veel vaker voor in de bible belt dan in de rest van Nederland, hier zijn relatief veel kinderen niet gevaccineerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding