Zijn de meisjes achternichtjes of achterachternichtjes?

Er waren eens 2 zussen die hebben allebei een zoon en die 2 zonen hebben allebei een dochter. Wat zijn die dochters van elkaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Achternichtjes. Want de twee zoons zijn neven van elkaar. Dus hun kinderen gaan een generatie verder.
Bij een gezamenlijke grootouder spreek je van achterneven en achternichten. Is het de overgrootouder die men gezamenlijk heeft, dan zijn het achterachterneven en achterachternichten.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij dezelfde grootouder zijn het toch nichten/neven?
Amadea
10 jaar geleden
Dat schreef ik met de zonen als referentie. Hun dochters gaan een generatie verder.