Wat betekent het als iemand zegt "Ik heb tijd nodig voordat ik aan een nieuwe relatie begin?"

Wat wordt daar nou mee bedoeld? Hoeveel tijd dan? Het is zo abstract en zo veel mensen zeggen het altijd! Als iemand zegt "Ik vind je heel leuk", seks heeft met je, en vervolgesn zegt "Ik heb tijd nodig".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Dat betekent in de meeste gevallen dat die persoon zijn leven weer eerst helemaal op orde moet zien te krijgen. In een relatie verloopt je leven anders dan wanneer je alleen bent. Zodra je uit een relatie komt en er weer alleen voor staat, zijn er toch een hoop dingen die je weer op orde moet krijgen. En dat kost tijd. Hoeveel tijd dat kost is persoonsafhankelijk. Het kost zoveel tijd als de persoon nodig heeft.

Laat ik het zo zeggen. Als je met iemand samenleeft heb je samen een basis. Zodra degene met wie je samenleeft weg valt, valt ook je basis weg. Op dat moment heb je weer een basis nodig voor jezelf. Om met iemand anders dan weer verder te gaan en om met diegene een basis op te bouwen, heb je eerst een basis voor jezelf nodig.

Dus in de meeste gevallen betekent "Ik heb tijd nodig", ik ben nu niet in staat om een relatie aan te gaan, ik heb op dit moment tijd nodig voor mezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hoop ik dat het nog goed komt tussen ons. Want ik ben gekwetst maar ook verliefd. Hoe veel tijd heeft hij dan nodig, dat gedeelte snap ik niet. maar goed daar kan niemand natuurlijk antwoord op geven...maar of het weken zijn, of maanden?? Het is moeilijk.

Andere antwoorden (12)

Ze bedoelen dat ze tijd nodig hebben om de oude relatie te verwerken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is ze dus nog steeds bezig met het afsluiten van de vorige relatie. En had ze wel behoefte aan sex maar heeft ze nu nog geen behoefte aan een relatie.
Hoelang dat duurt? Is geen zinnig antwoord op te geven. Er is maar 1 persoon die dit weet en dat is zij, en zelfs zij zal dit niet aan je kunnen vertellen. Als zij echt belangrijk voor je is geef je haar rustig de tijd en laat haar het aangeven wanneer ze weer een relatie kan aangaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zij ? kan ook een hij ..........toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard stapper!
Precies zoals ze dat zeggen. Als ze er wel klaar voor zijn zullen ze het wel laten merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heel goed betekenen dat deze persoon seks met jou heeft gehad, en geschrokken is van de heftige gevoelens die dat teweeg heeft gebracht bij hem/haar.
Daarom wil hij/zij wat afstand nemen en tijd om erover na te denken.
Geef dus deze persoon die tijd, jaag hem/haar niet op, wie weet wat voor moois er dan nog tussen jullie kan opbloeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je pas een relatie heb gehad, dan is er meestal nog veel oud zeer, een relatie is ook niet niks, het is een deel van je leven geweest, een stuk zelfvertrouwen wat geschaad is, het vertrouwen in een ander dat slecht afliep.Misschien was je beperkt in je eigen leven, kon je niet doen wat je wilde, daarna de onmacht en de ruzie.
Dat alles meegemaakt te hebben, heeft iedereen wel even een pauze nodig, even tijd nodig voordat er een nieuwe relatie aangegaan kan worden.

Geef ook de ander die tijd, blijf niet doordrammen, heb geduld, lukt dat niet, dan is er niet voldoende begrip van de ander, de kracht van de liefde moet nu sterk genoeg zijn om deze prille relatie te overleven.
En om de volgende stap te kunnen nemen, een stap naar het vertrouwen voor de ander.
Pas dan kan je echt verder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hij/zij (nog) geen zin heeft in een vaste relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekend dat ze je niet willen, meer willen experimenteren en als dat ze gaat vervelen willen ze misschien bij je terug komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mixed emotions. Ze weten het nog niet. Twijfel of dit wel de ware is. Ze willen geen oude schoenen weggooien, vandaar dat ze je in de wacht zetten. Eerst willen ze er achter komen of dit het beste is wat ze is/zal overkomen.
Wellicht hopen ze nog op een terugkeer van de oude liefde of gaan ze eerst hun 'marktwaarde' nog wat uittesten. Het kan dus alle kanten uitgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik altijd zo'n grote klets!!
wel seks en dan kan je mooi weer ophoepelen!
als het liefde is is het liefde vind ik.
en dan maakt het niet uit hoe lang je andere relatie al over is.
kijk uit dat je niet alleen goed genoeg bent om over die andere relatie heen te komen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
seks en liefde hebben niet (per se) met elkaar te maken veel mensen kunnen seks hebben zonder verliefd te zijn.

de behoefte aan seks blijft zo wie zo idd

ook als je - je vorige relatie nog niet te boven bent dat heeft tijd nodig.

maar hou ook in het oog dat je niet gebruikt wordt door iemand - je kunt gerust seks hebben zonder een relatie aan te gaan maar dan moet je dit zelf ook willen.

zo niet ......leer iemand dan eerst beter kennen - en denk niet dat je hem/haar aan je bind door er mee naar bed te gaan ............

het mes snijd aan 2 kanten.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent: NEE, ik wil je niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent "geef me een beetje rust, kom later terug voor aandacht en liefde".
Het is geen afwijzing hoor!