Is Kapla ook leuk voor meisjes?

Mijn dochter van bijna 3j speelt nog niet zo veel alleen of toch niet lang. Nu hebben wij al wat Duplo, houten blokken en knikkerbaan enz, ze vindt het geweldig om samen iets te bouwen, als ze alleen speelt, is het eerder met de diertjes/popjes van Duplo en auto's dat ze speelt. Maar ik speel ook wel graag mee, en hou zelf ook van constructie speelgoed, haha dus bouw ik regelmatig een huisje met haar duplo voor haar of een houten knikkerbaan wat ze geweldig vind. Maar ik vroeg me af investeer ik in nog meer blokken zoals Kapla, om samen weer wat nieuwe dingen te bouwen of geef ik haar bvb een pop of poppenhuis cadeau? (Waar ze zich misschien wel alleen mee kan vermaken) het is voor haar verjaardag binnenkort.

2 jaar geleden
in: Kinderen
1.7K
Mikaapje
2 jaar geleden
Kapla is natuurlijk bedoeld om dingen te bouwen en als uw dochter dat leuk vind is het leuk om te kopen. Maar elk speelgoed is toch ook voor meisjes en jongens, ik bedoel maar als ze graag met auto’s speelt kunt u ook autootjes kopen bijvoorbeeld, persoonlijk vind ik dat niet perse voor “jongens” toch?
Ritsuka
2 jaar geleden
Elk speelgoed is voor iedereen
Pieterke
2 jaar geleden
Geef uw dochter wat zij leuk vindt. Het is tenslotte haar verjaarscadeau. Ze vindt het nu leuk om met poppetjes of diertjes en autootjes te spelen. Maak daar dan een keuze uit. Dan kan ze alleen (leren) spelen.

Antwoorden (1)

Ja. Kapla kan ook leuk voor meisjes zijn, poppen ook leuk voor jongens. Dat heeft niet zozeer met geslacht te maken, maar wel waar de kinderen zelf graag mee spelen.
In jouw geval blijkt je dochter Kapla niet bijzonder leuk te vinden. Je weet waarschijnlijk zelf het beste waar je haar met haar verjaardag écht mee blij kan maken.