Is het gezond als een meisje van 15 2 bakken koffie per dag drinkt?

Toegevoegd na 3 minuten:
De vraag is eigenlijk meer: Is het GOED voor een meisje van 15, als ze 2 bakken koffie p/d drinkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
2.3K
Kimath
12 jaar geleden
Heeft ze de koffie echt nodig? Misschien is er sprake van slaapgebrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vind het gewoon lekker;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe groot zijn die bakken?;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine 200 ml;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je weel dat ze gaat stuiteren moet je dat doen

Het beste antwoord

Dat is niet meetbaar, dus drink maar lekker die twee bakken. als je het tenminste lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord, maar het betreft niet mijzelf;)

Andere antwoorden (4)

gezond niet maar schadelijk ook niet hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie drinken is niet slecht voor jongeren, eerder goed als je onderstaande tekst leest.
Onderzoeken hebben uitgewezen dat kinderen ongevoeliger op cafeïne reageren dan volwassenen.
In feite lijken de werkingen van cafeïne eerder bevorderlijk te zijn voor jongeren. Volgens wetenschappelijke testen bevorderde cafeïne het prestatievermogen en de concentratie van jongeren, ze praatten vlotter en maakten minder fouten in hun taken.

Ouders moeten weten dat noch koffie, noch de cafeïne hun kind schaden. Artsen bevestigen dat kinderen en jongeren koffie in normale hoeveelheden ongeschaad mogen drinken, temeer daar wetenschappelijke onderzoeken aangetoond hebben dat de reactie van kinderen op cafeïne zelfs kleiner is dan die van volwassenen of oudere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat onderzoek mag ik wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad beter koffie dan alcohol ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verbazingwekkend, had dit nooit gedacht eigenlijk.
wel handig om te weten als je kind examens heeft...
Koffie is nooit goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebaseerd op???
Het is niet gezond in de zin van, dat er veel vitamines of mineralen of zo inzitten, maar de 2 bakjes zijn ook niet ongezond hoor.

Als jij gevoelig bent voor astma en bronchitis kan koffie zelfs bij kinderen een astmaaanval aan het begin doen stoppen.

Ook bij verstopping waar pubers toch ook door de hormoonhuishouding last van hebben helpen oplossen, vooral op de nuchtere maag koffie drinken helpt goed.