wat is een d/o relatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handiger is op D/s relatie te zoeken Dominant/submissive, dan op dominant/onderdanig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/BDSM

Antwoorden (2)

Dat is een (seksuele) verhouding tussen twee mensen gebaseerd op (extreem) dominant gedrag van de een en (extreem) onderwerpend gedrag van de ander. Bijvoorbeeld een vrouw met een zweep slaand en een man kruipend en de grond likkend.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Alleen even voor de duidelijkheid, het voorbeeld wat je geeft is veel meer SM. D/s gaat er veel meer over dat de een doet wat de ander wil, dat kan ook de afwas zijn. D/s en SM zijn natuurlijk wel verwanten. Hoe wist je eigenlijk dat de vrager D/s bedoelde? Ik heb gezocht op d/o. maar toen vond ik niks, pas toen na jouw antwoord snapte ik dat het de vertaalde vorm was, die je haast nergens tegenkomt.
Amadea
10 jaar geleden
Dat is de reden dat ik haakjes gebruik. Vanwege die extreme voorbeelden is het bekend, maar er bestaan natuurlijk ook mildere variaties van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
D staat voor dominant, O staat voor onderdanig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik, maar dat zijn niet de gebruikelijke termen zeker niet in de afkortingen, daar gebruik je meestal de Engelse. Zoek maar op D/s relatie en op D/o relatie.
d/o relatie zou waarschijnlijk staan voor dominat/onderdanig. Is echter niet vaak gebruikt, de meeste spreken van een D/s (dominant/sub) relatie. Heeft met BDSM te maken, waarbij de sub(onderdanige) de macht geeft aan de dominant. Overigens zijn er heel veel verschillende termen en verschillen de meninigen onderling ook wel eens.