pleegkind 16jaar heeft relatie met meerderjarige wat kan er gebeuren?

ik ben een pleegkind ik ben 16 ik heb een relatie met iemand van 38 en mijn pleegouders gaan er mee ackoord maar is dat genoeg of is dat nog strafbaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is toch veel te groot leeftijdsverschil,ik scheel minder met mijn ouders(ik heb wel jonge ouders maar toch )
Volgens mij gaat dat echt niet lang goed.
Maar je bent 16 dus het is niet strafbaar.

Antwoorden (2)

Dat is in beginsel niet strafbaar. Mag dus gewoon. Vraag is natuurlijk wel, of dit een gezonde relatie is. Naar mijn mening is het leeftijdsverschil veel te groot en is er nu geen sprake meer van gelijkwaardigheid. Iemand van 38 zit immers in een hele andere belevingswereld dan iemand van 16, hoe "volwassen" iemand van 16 dan ook mag zijn.
10 jaar geleden
Als jij je zelf nog gelukkig voelt in deze relatie en hij ook, dan zie ik geen enkele reden om ermee te stoppen.
Strafbaar is het ook niet, je wil het namelijk zelf.

Hou wel in je achterhoofd dat een persoon van 38 jaar al denkt aan trouwen, kinderen krijgen, een huis kopen en een goede baan.

Dat kun jij hem nog niet geven, in ieder geval, het is niet echt de slimste keuze om op je zestiende jaar al te gaan trouwen en kinderen krijgen.

Wat mijn advies is:

Maak je school af, geef hem geen valse hoop over een serieuze toekomst als je zelf nog niet helemaal zeker weet wat je wilt, beloof hem ook geen gezin met kinderen etc.

Kortom, ook al hebben jullie een romantisch moment, maak geen valse beloftes zoals samenwonen en zo.

Je bent nog jong, je hebt nog zat tijd om te doen wat je leuk vindt!
Misschien ontmoet je nog wel een andere man, wie weet..