Wil ex echt terug, eerste serieuze liefde, kan dit eeuwig en hoe?

Ik ben een man van 21, mijn (ex)vriendin van 20 jaar heeft het een maand en een half gelegen uitgemaakt omdat ze zich niet meer zo aangetrokken voelde tot mij, ze begon te fantaseren over anderen, ze vindt dat we te vroeg zijn beginnen verkeren,ze vond dat we leefden als broer en zus (door dat ze nooit zin had in seks..).

Doordat we al 5,5 jaar verkeerden zat ze met de twijfels hoe het anders zou geweest zijn, wel wil ze nog contact met mij. Ook zei ze me dat ze alles perfect zou hebben bij mij maar dat dit alles nu wringt. (een half jaartje geleden heeft ze zich ook zo een week gevoeld maar kwam na een week toe te geven dat ze me graag zag...) Zij denkt dat we verkeerden uit gewoonte.

We waren elkaar eerste waarmee we seks hadden, op het einde had ze nooit nog zin..

Iemand tips hoe ik haar weer verliefd kan maken op mij? ik ga nu een maand geen contact nemen en dan proberen stilaan als vrienden weer leuk af te spreken... Gewoon hoop ik dat ze niet verliefd zal worden op een ander en zeker geen seks zal gaan hebben...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Iemand zogezegd echt betoveren zodat ze direct weer verliefd op je word, zal waarschijnlijk niet lukken. Het lijkt me een goed idee dat je haar een paar maandjes met rust laat, hoe moeilijk dat ook is. Verzorg jezelf goed en ga niet thuis zitten wachten tot ze ooit misschien weer naar je toekomt. Probeer ook zeker open te staan voor andere meiden als dat lukt. Dan na een paar maandjes haar weer eens bellen om af te spreken, gewoon als vrienden. Misschien ziet ze dan wel weer in wat ze heeft laten gaan ;) Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon jezelf zijn. Acteren heeft geen zin dit houd niemand vol. Ze moet je nemen zoals je bent. Verder is communiceren met elkaar het allerbelangrijkst zodra je een realtie met iemand aangaat. Alles bespreken met elkaar dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan maar een antwoord geven.
De tijd heelt alle wonden.
Kan me jouw gevoel heel goed voorstellen en natuurlijk probeer je degene waar je verliefd op bent weer voor je te winnen.
Je vriendin heeft echter al een hoop signalen afgegeven waarom ze niet verder wil, zonder het met veel woorden te zeggen.
Onthou dit, je hebt maar een leven en op dit moment een leeftijd waarop je plezier moet hebben en niet een steen inplaats van vlinders in je buik.
Relativeer, probeer en als het niet lukt, pak je leven op zonder ex vriendin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of er nu wel gesproken kan worden van wederzijdse ware liefde. Er is sprake van een lange relatie geweest (ook een soort broer/zus relatie), maar ook zijn jullie nog erg jong om de nodige beleving qua liefde echt te kunnen ondergaan. Het zal naar mijn mening dus enige tijd vergen om te kunnen vaststellen of jullie voor ELKAAR geschapen zijn. Je zal haar in elk geval de nodige 'pauze' moeten geven, hoe lastig dit nu ook is. Ik weet dat uit ervaring.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak haar duidelijk nog ene keer dat je haar terug wil .
Zoniet ga je leven weer oppakken ,geniet met je vrienden en ga leuke dingen doen. Het is pijnlijk ,maar het zal slijten.Laat het los...anders blijf je hopen, des te pijnlijker.
Ik wens je veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat je niet goed naar je vriendin geluisterd hebt.

Ze heeft het toch uitgemaakt!

Ze heeft er niet lichtvoetig over gedaan, ze heeft er lang over nagedacht. Alle tekenen waren al langer duidelijk aan de wand. Het was vast niet gemakkelijk om uiteindelijk de keuze te maken jou te verlaten, want zij wist net zo goed als jij, dat dat jou pijn zou doen. Jij wilde haar namelijk helemaal niet kwijt.

Maar weet je, zij wilde jou wel kwijt.

En nu is het dan toch echt uit.

Dat zal pijn doen!

Maar dan nog, uit is uit.

Doorvoel je verlies. Dan kun je er mee omgaan.
En kun je verder met je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk en zuiver antwoord. +1
Allereerst, sterkte allebei!
Hoewel je vriendin degene is geweest die het uitgemaakt heeft, heeft haar dat ook best wel veel moeite gekost. Ze is je ook nog niet vergeten, of vergeten hoe fijn jullie het hadden samen. Onthoud dit.

Jullie waren erg jong toen jullie al "aan elkaar vast" zaten. Nu je vriendin wat ouder is, is het logisch dat ze gaat twijfelen of jij de ware bent voor de rest van haar leven, of dat er ergens nog een "betere keus" rond loopt. Dat is rond je 20e een logische vraag. Toen jullie elkaar leerden kennen woonden jullie allebei nog thuis (ga ik van uit) nu ben je beiden op een leeftijd dat je kan denken aan op jezelf wonen/ samenwonen (en met wie?). Kortom, je vriendin is zich aan het orienteren op haar toekomst. Niets mis mee!

Jouw vraag/ probleem is : wil ze met mij verder of niet. Je legt in de vraag nadruk op gebrek aan zin in seks, maar een vrouw wil graag overdag het gevoel hebben dat de man aandacht voor haar heeft en intimiteit delen, voordat ze 'snachts zich wil geven. Meestal dan. Dus vraag ik me af, of jullie nog wel interesse in elkaar hebben overdag. Of houdt zij dat (on)bewust af, omdat ze aan het piekeren is over haar toekomst.

Tips zijn moeilijk te geven. Aan de ene kant zeg ik : geef je vriendin de ruimte, laat haar zelf ontdekken wat ze wil en wanneer. Als de tijd rijp is, komt ze terug bij jou, of niet.
Aan de andere kant: laat haar wel weten dat ze (ook na een paar maanden) bij jou terug mag komen, als ze erachter is wat jij voor haar betekent. Wees eerlijk tegen haar en laat haar weten wat je voor haar voelt.

Ik walg van die tips als : ga voor haar neus flirten met een ander, of doe net of ze je niet interesseert enzo. Niet dat die hier gegeven zijn, maar kijk maar eens naar een slechte komedie, en de misverstanden zijn dan niet van de lucht.

Verder maak je je zorgen dat zij een ander vindt en daar seks mee zal hebben. Logisch. Ik zou ook niet lekker slapen als ik weet dat mijn partner bij een ander in bed dingen ligt te doen die wij altijd delen. Maar uit is uit, en zij heeft het recht om verder rond te kjiken. Jij trouwens ook. Mijn zus heeft het ooit om dezelfde reden uitgemaakt met haar vriendje, en iets met een ander begonnen. Maar toen haar vriendje een ander meisje kreeg, werd ze jaloers en wilde hem snel terug. Ze zijn nu al 20 jaar samen. Maar je moet geen ander meisje "nemen" om haar jaloers te maken, als je het niet meent is dat ook oneerlijk voor het andere meisje.

Sterkte ermee