Welke aanhef dien ik te gebruiken voor een beterschapskaart aan de oma van mijn ex?

Ik noemde haar altijd oma, maar de relatie is over en mijn ex heeft inmiddels een nieuwe vriendin. Moet ik dan haar voornaam gebruiken? Wat zijn de etiquette hiervoor?

10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou oma blijven gebruiken. Zo is het direct duidelijk dat je het nog zo ziet en dat je om haar geeft als oma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker geen voornaam als je er niet zeker van bent dat ze dat op prijs stelt, op die leeftijd kan dat heel belangrijk zijn.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou ook Oma erin zetten. (tenzij jullie relatie, tussen jou en oma, niet meer goed is.)

Het beste antwoord

Je moet nagaan wat de ontvanger prettig zou vinden, niet wat gebruikelijk/etiquette is. Ik denk dat ze een lieve oma voor jou is, anders zou je haar geen kaart sturen. Schrijf zoals je altijd hebt gedaan. Dat de relatie met haar kleinkind over is, maakt jullie relatie niet anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je in een geval als dit jezelf drie dingen moet afvragen.
-Hoe was/is de omgang met de vrouw. Was dit familiair of wat meer afstandelijk?
-Ook speelt mee wat de aard van de vrouw zelf is. Is zij conservatief of liberaal?
-Dan nog de reden van schrijven. In dit geval een beterschapskaart. Een persoonlijke kaart lijkt me in zo'n geval fijner.

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
De keuze zou dan de voornaam of achternaam zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt af van de relatie die je met haar hebt. Als ze voor jou een lieve oma is, en zij jou ook graag mag, dan schrijf je gewoon : lieve oma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou gewoon zeggen Lieve oma van ......, of lieve .....'s oma,