Welke aanhef dien ik te gebruiken voor een beterschapskaart aan de oma van mijn ex?

Ik noemde haar altijd oma, maar de relatie is over en mijn ex heeft inmiddels een nieuwe vriendin. Moet ik dan haar voornaam gebruiken? Wat zijn de etiquette hiervoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet nagaan wat de ontvanger prettig zou vinden, niet wat gebruikelijk/etiquette is. Ik denk dat ze een lieve oma voor jou is, anders zou je haar geen kaart sturen. Schrijf zoals je altijd hebt gedaan. Dat de relatie met haar kleinkind over is, maakt jullie relatie niet anders.

Ik denk dat je in een geval als dit jezelf drie dingen moet afvragen. -Hoe was/is de omgang met de vrouw. Was dit familiair of wat meer afstandelijk? -Ook speelt mee wat de aard van de vrouw zelf is. Is zij conservatief of liberaal? -Dan nog de reden van schrijven. In dit geval een beterschapskaart. Een persoonlijke kaart lijkt me in zo'n geval fijner. Succes Toegevoegd na 1 minuut: De keuze zou dan de voornaam of achternaam zijn.

Het hangt af van de relatie die je met haar hebt. Als ze voor jou een lieve oma is, en zij jou ook graag mag, dan schrijf je gewoon : lieve oma.

Ik zou gewoon zeggen Lieve oma van ......, of lieve .....'s oma,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100