Hoe kan het dat ik in het echt weinig contact heb?

Ik ben een meisje, ben 17 jaar en ben de laatste tijd bezig met een hele leuke jongen van 19. We whatsappen echt veel en dat is altijd gezellig, maar nu komt het: als we in het echt dan bij elkaar zijn (maximaal 2 keer per week, op donderdag en vrijdag) weten we weinig te zeggen en zijn we meer verlegen maar toch vinden we elkaar leuk. Wat kan de oorzaak hiervan zijn en kan dat nog veranderen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat contact via social media nou eenmaal soepeler verloopt dan contact in het echt. Via whatsapp hoef je elkaar niet aan te kijken en kun je bovendien langer nadenken over je antwoord dan als iemand dat rechtsstreeks in je gezicht vraagt, het is normaal dat jullie spontaner naar elkaar zijn via whatsapp dan in het echt, er staat dat jullie de laatste tijd met elkaar bezig zijn, ik neem aan dat jullie elkaar nog niet zo heel erg lang kennen? Dan is whatsapp een goede manier om elkaar beter te leren kennen, maar aangezien jullie elkaar minstens 2 keer in de week zien zou ik de whatsapp gesprekken misschien wat minderen, anders is het voor jullie steeds een tegenvaller en nogal ongemakkelijk dat jullie dagen ervoor nog spontaan tegen elkaar waren via whatsapp en nu verlegen tegenover elkaar zitten. Probeer leuke uitstapjes te doen, zorg vooral dat jullie wat te doen hebben, als je nog niet veel dingen met elkaar mee hebt gemaakt heb je meestal nog niet zoveel om over te praten, naarmate je meer dingen met elkaar meemaakt heb je steeds meer om over te praten en wordt het contact beter. Hoop dat je hier wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je met iemand contact hebt via pc of telefoon dan is er a.h.w. een barricade tussen jullie opgeworpen die je in het echt niet hebt. Dat is voor de één lastig en vervelend maar voor de ander kan dit juist prettig zijn omdat je elkaar dan bijv. niet ziet, je hoeft niet stil te blijven zitten en al je aandacht op die persoon te richten, kunt gelijk wat anders doen etc. Het kan zijn dat je je daardoor met ontspannen voelt dan wanneer je "in het echt" met die persoon contact hebt. Ik zou me er verder niet al te druk om maken. Waarschijnlijk zal het contact in de toekomst ook "in het echt" soepeler gaan verlopen.

Toegevoegd na 52 seconden:
met moet meer zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien is dit ook een ideetje: Lees elkaar iets voor. Bijv. een leuk artikeltje dat je gelezen hebt. Je hebt dan gelijk een gespreksonderwerp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stel hem vragen of kom met een leuk gespreksonderwerp! En komt het door verlegenheid dat jullie niks zeggen in het echt? Dan moet je onthouden dat een jongen ook maar een gewoon persoon is en je hem eigenlijk als gewone vriend kunt behandelen :) succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zegt "weinig contact", maar naast iemand zitten is al contact. Er vindt veel bewuste en onbewuste lichaamstaal plaats, als je fysiek naast elkaar zit. Bijvoorbeeld: het opmerken dat hij verlegen is.
In principe is er niets mis mee, als je weinig praat buiten Whatsapp. Je kan je afvragen of op dit moment gewoon naast elkaar zitten voldoende is. Als je het gevoel hebt dat je meer nodig hebt, moet iemand (herhaaldelijk) het ijs breken. Je zou heel goed als uitgangspunt kunnen nemen de lichaamstaal die je bij elkaar opmerkt.
Natuurlijk is er in het echt ook de spanning dat er misschien iets meer van kan komen. Daar kan je het ook met hem over hebben, maar daar zijn risico's aan verbonden ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het ijs doorbreken.

1. De omslachtige manier
Zoals de antwoorden hiervoor. Hoewel ik daar geen voorstander van ben, kan zeker werken. Het doel is dat je elkaar op emotioneel vlak leert kennen. Je lekker samen kan laten "gaan" en jezelf zijn.

2. De snelle manier
Als het zo moet zijn en jullie passen bij elkaar, probeer het dan met humor. Of probeer het met geacteerde kwaadheid. Doe alsof je erg boos bent op hem, dat kan echt wonderen verrichten voor eventueel ijs.

3. Praat erover
Als je dat kunt is praten over emoties ontzettend belangrijk in een relatie en later met je eventuele kinderen. Praten praten praten! Breng alles naar de voorgrond en verberg niets, zelfs geen geldzaken. Verstoppen levert alleen maar rotzooi op voor later. (Wel je verstand gebruiken natuurlijk.)

Het punt is dat je de emotionele barrière doorbreekt. Dat gaat vaak het beste met kracht, maar is afhankelijk van hoe je partner in elkaar steekt.
Maar nogmaals, als hij echt bij je past (hoort) kun je weinig fout doen.

Succes!