Hallo,

Ik heb hier een handige tabel voor je
In jullie geval kan het kind bloedgroep A, B, AB, of 0 krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yep met die combinatie is alles mogelijk maar dat is het niet meer als je meer informatie hebt van de grootouders van het kind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en bloedgroep A is AA of A0. Omdat je dat met jouw gegevens niet weet KUN je dus een kind krijgen met bloedgroep B, dat kind heeft dan namelijk de B van vader en de O van moeder, maar moeder moet die O natuurlijk wel hebben. Als ze AA heeft kan ze geen O doorgeven maar dat weet je dus niet ten zij je weet wat de ouders van de moeder hadden.
teusvh
10 jaar geleden
Als een van haar ouders 00 heeft weet je zeker dat je zelf A0 heeft. Maar je kunt niet zeker weten dat zij AA heeft. Dus ook al weet je de bloedgroepen van de grootouders, het kan nooit uitsluiten dat zij ook een 0 heeft, en dus een kind kan krijgen met een andere bloedgroep dan A.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat snap ik Teus. Er zijn bepaalde combinaties bij de ouders van de moeder waar je niets aan hebt, maar er zijn ook combinaties waar je wel wat aan hebt in de bepaling van wat het kind wel of niet kan krijgen. Het is leuke materie om een beetje mee te stoeien als je het snapt.