Studeren in plaats van mijn ex

Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort studeren en wil graag in de zelfde stad studeren als mijn ex. Ik had 2 jaar geleden iets met hem. Onze relatie was altijd goed maar het ging uit omdat hij dus ging verhuizen en ik hier nog 2 jaar aan de gang moest op school... We kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden en als wij elkaar soms weleens zien dan voel je toch van binnen dat het jammer is dat het zo moest lopen. We hadden ook een keer tegen elkaar gezegd, je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, wie weet krijgen we wel weer iets.
Naja, mijn twijfels zijn een beetje dat, ik wil graag in dezelfde stad studeren als hij, niet vanwege hem, ook al heeft hij daar wel een beetje invloed op, het is een fantastische stad. Toen we nog iets hadden, hadden we ook dezelfde ideeën. Ik ben gewoon bang voor de reacties van de omgeving: ''oh je studeert daar vast om .... tegen te komen he'', ''denk maar niet dat hij je zo terug wilt.''
Maar ik moet gewoon voormezelf kiezen, toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals je zelf al heel terecht aangeeft aan het eind.. Je moet gewoon voor jezelf kiezen. Inderdaad waar!
Als je nu lekker je hart volgd en in die stad gaat studeren, dan geeft je dat een goed gevoel en je weet maar nooit waar dat toe zal leiden in de toekomst.

Doe je het niet, dan zul je altijd met het gevoel zitten 'had ik het maar wel gedaan' en 'wat als ik het wel gedaan had.. ' want dat zul je dan nooit te weten komen.

Ik zou zeggen.. gewoon doen, trek je niks van de mensen in je omgeving aan als je het zo graag wil. Bedenk even een goed antwoord als ze reageren zoals je denkt. Ga er niet teveel op in, maar antwoord alsof het er ECHT niet toe doet (als je het ontzettend gaat ontkennen dan weten ze echt wel genoeg. doe je onverschillig en ga je er verder niet op in dan zullen ze er de lol niet van in zien)

Stel dat het weer wat gaat worden tussen jullie heb je dat misschien mooi aan jezelf te danken en ben je dankbaar dat je deze stap genomen hebt.

Mocht het niks worden, dan heb je in ieder geval nooit het gevoel wat ik omschreef in de 2e alinea

En! Mocht het niks worden en je zit daar met liefdesverdriet.. je zult wel in een grote stad gaan wonen als dat zo'n studentenstad is.. en daar stikt het echt van de leuke mannen hoor! Dan zit je in ieder geval goed:)

Veel succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ja.

Toegevoegd na 8 minuten:
haha. Blijkbaar is mijn antwoord te kort? Ja, je moet doen waar je je goed bij voelt. Het zal je in de loop van je leven gaan opvallen hoe weinig het andere mensen eigenlijk uitmaakt wat jij doet. Dan kun jij er maar beter zelf helemaal achter staan, nietwaar? Ga studeren in die fantastische stad, als dat is wat je wil. Ik wens je veel geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen, ik sta achter je :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me wel ja. schijt aan de anderen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk moet je voor je zelf kiezen. Dat heb je in het verleden toch ook gedaan toen hij verhuisde?

Gewoon je eigen pad kiezen, als jouw verhuizing tot een verzoening leidt tussen jou en je ex, dan is dat alleen maar een bonus!

Houd er wel rekening mee dat er in 2 jaar een aantal dingen veranderen, waarschijnlijk hebben jullie allebei "andere mensen ontmoet". Maar als je er gaat wonen, wordt het misschien wat moois, zo niet, dan niet.

In ieder geval heel veel succes met de studie en misschien wordt het weer wat tussen jou en je ex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet vooral doen wat je leuk vindt. Als je ergens wil gaan studeren moet je dat doen waar jij denkt dat dat het beste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wilt gaan studeren zou ik als ik jou was in eerste instantie kiezen voor de beste universiteit (of hogeschool), en niet voor de stad.
Je moet je namelijk ook bedenken dat het misschien niets meer wordt met je ex, sterker nog, dat je hem tegenkomt met een ander, en dan wordt jij steeds met die situatie geconfronteerd.

Maar als je dat al in je achterhoofd hebt, en je denkt dat die stad de beste keuze is voor je studie moet je het natuurlijk gewoon doen. Laat je echter qua studie niet leiden door eventuele nog aanwezige verliefdheidsgevoelens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keuze die je voor jezelf maakt is altijd goed.

Wie weet wordt het weer wat tussen jullie, dan is dat toch prachtig. Daar heeft de hele wereld lekker niks mee te maken! :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet je ex bij deze keuze even uit je hoofd en ga gewoon voor de beste studie / stad..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe wat je zelf wilt het lijkt er op dat je toch nog wat wilt van je ex als ik je verhaal zo lees.Weeg het goed af tegen elkaar waarom je nou naar die stad wil.Wees vooral eerlijk tetgen jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent baas over je eigen leven en niet je omgeving. Maak dus je eigen keuzes. Als je graag in die ene stad wil studeren, dan moet je dat doen. Ongeacht of mensen daar iets van willen vinden. In de praktijk zul je echter zien, dat mensen zich helemaal niet zo bezig houden met jouw leven. Vaak blijkt zorg om wat anderen er van zullen zeggen onterecht. Kies voor je zelf en maak je eigen keuzes!
14 jaar geleden
Meisje het is jou leven niet druk maken om wat anderen vinden niemand kan voor je bepalen hoe je leven moet leden alleen jij en als ex tegen komt wie weet hoe het loopt je kan beter spijt krijgen van dingen die je wel hebt gedaan in plaats niet gedaan ik wens je veel succes met je studie en geluk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom voor jezelf op!!