Hoe confronteer ik mijn vriendin met mijn kennis dat ze al tijden vreemd gaat met verschillende jongens?

Ik heb na vermoedens via facebook ontdekt dat mijn vriendin al tijden vreemd gaat met verschillende jongens. Hier ben ik een paar weken geleden achter gekomen door een keylogger te gebruiken toen ze inlogde. Ik weet dat dit van mijn kant niet eerlijk is maar dit duurt al een jaar en de eerlijkheid hiervan is van haar kant ook nooit gekomen. Maar hoe confronteer ik haar hier mee aangezien ze niet weet dat ik het nu weet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vooral geen wraak nemen. Zoals afspreken met die kerels is geen goed plan. Je moet het in alle geval verzwijgen hoe je het te weten bent gekomen. Want iemand zijn facebook hacken of gebruiken is strafbaar! Het beste wat je kan doen is praten met haar hierover. Als jij ervan overtuigd bent dat ze je bedriegd hoef je haar niet te confronteren met bewijzen. En haar duidelijk maken dat je de relatie hierdoor wil beëindigen. Je hoeft haar niet te zeggen hoe je het teweten bent gekomen. Bovendien raad ik je ook aan om een soa test te ondergaan. Toegevoegd na 3 minuten: Het heeft ook geen zin om de relatie een nieuwe kans te geven. Waarom zou ze het niet opnieuw doen daarna? Sterkte kerel!

Wat ik zou doen? ik zou inderdaad de confrontatie aangaan en zeggen wat ik weet en vragen waar ze mee bezig is en wat ze nou eigenlijk van plan was? Het is afhankelijk van jou, wil je alles doen om haar te houden... of is het meer zo dat je je gram wilt halen... kan ook, dat betekent dat je gewoon boos bent, logisch. Je zal moeten kiezen, of je kiest ervoor om voortaan del 2e viool te spelen, want ze heeft altijd wel een "slippertje" op de achtergrond kennelijk, is misschien voor haar wel normaal... of je maakt het uit, gewoon confronteren met wat je weet, niet meer er van maken, 't is al erg genoeg... iemand die continu vreemd gaat... Dat is "vlindergedrag" en daar heb je niks aan tenslotte! Succes.

Heb jij een liefdesrelatie met die vriendin? Want dat is niet helemaal duidelijk uit jouw vraag. Als het dus inderdaad jouw vriendin is, jouw geliefde, dan zou ik praten. Je weet wel: p r a t e n. Zeggen wat je ontdekt hebt. Vragen of het waar is. Rustig blijven. Bedenk vooral wat je zelf doet met iemand die al een jaar vreemd gaat. Wat wil je zelf. Als het "een vriendin" is, waarom zou jij je daar dan druk om maken? Je kunt het wel een keer ter sprake brengen, maar nodig is dat niet.

Eerlijk zijn tegen haar. Toch confronteren, en je kan best zeggen hoe je erachter bent gekomen. Tenslotte zat je gevoel juist, dat er iets goed mis zat met wat ze deed. Dit blijven altijd echt rotsituaties, maar blijf je eigen gevoel volgen; of je hier mee door wilt, met een vriendin die niet eerlijk is (en dus ook jezelf voor de gek houdt), of dat je er een punt achter zet. Maar goed, dat was niet je vraag. Confronteren dus, lijkt me de enige optie, anders blijft het slepen, en dat is wel zo'n rotgevoel. Heel veel succes hiermee!

Het enige waar ze spijt van zal hebben is dat ze betrapt is. Mijn inziens kun je haar wel confronteren. Aangeven dat je vermoedde dat ze vreemd ging en nu betrapt is. Ze zal aangeven dat ze het abnormaal vind dat je een keylogger gebruikt. Jouw verweer is dat ze niet te vertrouwen was en dat je daarom voor jezelf dit wilde doen. Nu zal je het beter uitmaken want dit wordt niet beter. Zoals ik eerder zei: Ze zal spijt hebben dat ze betrapt is maar niet dat ze vreemd ging. Het duurt niet lang voordat ze het weer doet. Blijf de eer aan jezelf houden.

Heb je jezelf al eens de vraag gesteld wat Jij daadwerkelijk gaat doen wanneer ze alles opbiecht? Ben je bereid om begrip op te brengen voor haar gedrag? of Ben je van plan om haar te kraken of te dumpen? of Ben je van plan om jouw oorspronkelijke liefde voor haar te laten zegevieren op de zwaktes die zij naar jouw mening heeft getoond. Ik vind het persoonlijk wel heel belangrijk dat jij voor jezelf eerst uitmaakt welke richting je met jouw vriendin uit wil. Want... indien jij enkel van plan bent om haar te confronteren met bepaalde feiten in functie van weerwraak dan keert zich dat later toch onvermijdelijk naar jou terug. Besef verder ook dat haar drang naar omgaan met andere jongens/mannen niet uitsluit dat ze toch oprecht veel van jou houdt. Je dient naar mijn mening en vanuit eigen ervaring lust en liefde bewust gescheiden te houden. Enfin, ik ben van mening dat een grondig gesprek met jezelf een voorwaarde is om een gesprek op basis van gelijkheid met de ander te kunnen aangaan. Sommige mensen zouden zwaarder tillen aan jouw keylog actie dan aan haar contacten netwerk en sommige mensen zouden zwaarder tillen aan haar actie dan aan de jouwe. Iedereen heeft andere prioriteiten als het op slaagkansen voor een relatie aankomt. Schrijf voor jezelf eens duidelijk op wat voor jou absoluut niet kan in een relatie en wat eventueel bespreekbaar of bijstuurbaar is. In een relatie dienen we onvermijdelijk bij te sturen, doch ieder dient voor zichzelf uit te maken waar de veranderingen aan het vermogen tot Blijven Liefhebben beginnen te vreten. Leer jezelf om tijdig begripvol in te grijpen vooraleer datgene wat ooit heel mooi begon verteerd wordt door diverse gradaties van onbegrip. Deze situatie lijkt mij een Prachtkans om jouw eigen prioriteitenlijstje naast dat van jouw vriendin te leggen om alzo tot de ontdekking te komen of er voldoende raakpunten zijn om nog samen verder te gaan als Begripvolle, Liefdevolle mensjes met talenten en gebreken. Liefs en veel Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100