Als allereerste: gefeliciteerd!!!

Wat je nu moet doen? Eerst maar eens de nieuwe situatie in alle rust verwerken. Laat het bezinken. Gun het tijd.

Je schrijft dat je helemaal de weg kwijt bent, maar... vind je het gek? Dat is toch normaal in zo'n situatie?

Geniet, huil, lach, wees samen met je kinderen, wees ook eens een dag alleen, schreeuw, wees stil en denk na - laat het over je heenkomen. Dat heb je nodig, dat is normaal, dat mag. Of nee: dat moet.

Pas als je daarna je leven niet meer op de rails krijgt wordt het tijd om hulp te zoeken. Dat kan dan het beste via de huisarts, want die kent jou en jouw situatie. Maar zover is het nog niet. Gun jezelf eerst maar eens de tijd om volkomen hoteldebotel te zijn, om de meest normale dingen te vergeten. Al ga je van gekkigheid in je pyjama naar de bakker en merk je pas bij thuiskomst waarom al die mensen jou steeds zo vreemd aankeken - wat maakt dat uit?

Beleef het. Onderga het. Verwerk het. Hulp zoeken is pas nodig als het nodig is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Geniet ervan!

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd gefeliciteerd, ik vind het niet gek dat je de weg kwijt bent....maar probeer te genieten en idd hulp heb je pas nodig als het echt moet.
ben het trouwens hellemaal eens met de vorige reactie. het komt goed
liveisgreat
10 jaar geleden
inderdaad, even aanvaarden dat je de weg kwijt bent. super antwoord!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Waarom de min bij dit antwoord?
Cryofiel
10 jaar geleden
@rita18, @liveisgreat: dank! @HeerVoldemort: tja, geen idee. Ik zie dat alle antwoorden tot en met het mijne ineens een min hebben gekregen. Geen idee van wie. En weet je: het doet er niet toe. Het maakt geen fluit uit. Een min zonder motivatie zegt sowieso niets, zo'n min geeft geen informatie en is dus inhoudsloos en nietszeggend. Ik doe er dan ook niets mee (kan ook niet anders), en ik vergeet hem direct weer. Alle plusjes en alle positieve reacties wegen zo enorm veel zwaarder dat die rare min volkomen in het niet valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helder antwoord. Mensen willen emoties vaak direct glad strijken/ weg werken. Positieve en ook negatieve emoties moet je eerst ervaren, om ze vervolgens te kunnen verwerken. Laat maar komen. Ze zijn er niet voor niets.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dank je, Fay4! En ik ben het helemaal eens met wat je hier schrijft.

Andere antwoorden (4)

Als ik jou was zou ik meteen de politie dan wel de gemeente bellen en zij kunnen je zeggen wat je moet doen. Verder weten wij natuurlijk niet wat je situatie is (en die hoeven wij ook helemaal niet te weten). De politie en de gemeente kunnen je dan verder door verwijzen daar andere instanties (indien nodig).

Nummer van de politie algemeen: 0900-8844
Nummer van de gemeente: staat aangegeven op de website/gemeentegids etc. of ga langs het gemeentehuis

Toegevoegd na 23 seconden:
*naar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar iemand die verstand heeft van dit soort situaties. Een psycholoog ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste kun je naar je huisarts gaan,je verteld in het kort je verhaal en hij/zij weet je dan door te verwijzen naar de juiste persoon voor al dan niet psychische hulp in deze situatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met mensen die dit soort situaties reeds doorleefd en reeds behoorlijk verwerkt hebben waardoor ze jou op korte termijn praktisch haalbare oplossingen kunnen aanbieden.

Er bestaat in Nederland onder andere de stichting Kind Ontvoerd (zie bijgevoegde link)

Liefs en een snelle heropleving van jullie gezinssfeertje gewenst!!!