Hallo, mijn partner zit op dit moment in een identiteitscrisis. Wil duidelijk wel met onze relatie door. Iemand tips hoe hier mee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien kan dit even helpen / een begin zijn: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/relatie-en-huwelijk/71282-relatie-wat-als-je-partner-twijfelt.html

Antwoorden (2)

Je partner heeft dan waarschijnlijk zeer veel moeite met keuzes maken. Dat is moeilijk om er mee om te gaan, zeker als je samenleeft. Dat vergt veel incassovermogen, energie en geduld. Ga (indien mogelijk) mee naar zijn of haar therapieën, zodat je weet hoe er daar gehandeld wordt. Probeer het je partner makkelijker te maken een keus te maken, door de keuzes niet te uitgebreid te maken
en simpel te verwoorden. Maar laat je niet helemaal leiden door je partner, je hebt ook een eigen ik, een eigen indentiteit, een eigen wil. Raak dat niet kwijt. Ga zelf ook praten met een hulpverlener die jou kan begeleiden hiermee. Zodat je niet alleen staat, terwijl jouw partner wel hulp krijgt aangeboden. Zorg dat je hier niet alleen in komt te staan. Zorg dat zijn/haar ziekte, niet jouw ziekte wordt. Dat kan alleen door jezelf hierbij te laten begeleiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het allerbelangrijkste, geef je zelf al aan, is dat je partner niet twijfelt over jou.
Veel praten, heel belangrijk. Richt je op de zaken waar je partner plezier uit haalt, hobby's, uitjes, vrienden. Sleep je zelf en je partner er doorheen. Positief blijven voor hem. Een crisis heeft een begin, maar dus ook een eind! Volhouden, geduldig zijn....
En duurt het echt te lang hulp inschakelen, samen of apart.