Door problemen privé moet ik me veel ziek melden op het werk,dit dreigt uit de hand te lopen. Wat moet ik doen?

Ik vind het erg moeilijk,maar weet niet waar ik terecht kan. Ik heb het hier thuis niet makkelijk,mijn vriend is erg dominant en ik heb daar erg veel last van. Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat ik door geestelijke en lichamelijke klachten mij ziek moet melden op het werk. De werkelijke reden meld ik niet en verzin steeds wat anders. Nu moet ik vanavond werken en mijn leidinggevende vroeg of ik voor aanvang van mijn dienst even bij haar langs wou komen. Ik ben bang dat ze gaat vragen naar mijn regelmatige ziekte verzuim. Ik praat er niet graag over,daarom heb ik dit nooit aangekaart op mijn werk,maar ik kan het niet altijd verdoezelen door andere redenen op te geven. Ik wil mijn baan absoluut niet kwijt raken,ik heb het er erg naar mijn zin en het is mijn uitlaat klep. Wat moet ik nou doen? Ik wil hierdoor geen problemen krijgen zowel op mijn werk als thuis niet als het aan het licht komt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vriend er uit gooien !!!dat Moet je doen . Je hebt blijkbaar een zeer ongezonde relatie , hier gaat alles aan kapot . Bespreek het eerlijk met je leidinggevende .succes
Cryofiel
10 jaar geleden
Vriend en baan gaan niet samen, schrijf je. Je schrijft ook dat je je baan wilt behouden. Op grond van bovenstaande twee observaties kun je zelf je conclusie trekken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, vriend dumpen is beste oplossing.
Cryofiel
10 jaar geleden
Tenzij vriend problemen van tijdelijke aard heeft. bijvoorbeeld door een ziekte. Dan is dit een periode waar hij (en dus ook vraagstelster) doorheen moet. Een zieke laat je niet in de steek, toch? Maar als het geen tijdelijk probleem is en vriend dus altijd zo zal blijven, blijft de conclusie overeind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Misskiss: is het gesprek op je werk gisteren meegevallen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn leidinggevende was er niet gisteren. Helaas heeft zij mij dit niet gemeld en stond ik een uur te vroeg (met zenuwen!) op het werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom zeggen zoveel mensen zo snel dumpe dit dumpe dat, niemand kan dat voor andere bepalen die je niet in realife kent, vin da zo idioot, wie weet als wij (de reactie gevers) hun beide zoude kennen dat het miss wel andersom is, wat ik bedoel te zegge, jullie luisteren naar een kant van een verhaal van iemand anoniem en geven dump advies, kan niet eh..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet persoonlijk bedoelt op de vraagsteller, wel op de reactie gevers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Misskiss: wat ontzettend vervelend voor je!
Wat ga je hieraan doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lieve Misskiss, Wees blij met dit uitstel want hierdoor kan jij je, mede aan de hand van bruikbare feedback op GV, beter voorbereiden op een constructief gesprek waarin Jij zowel het bestaande conflict als een bij jou passende oplossing kan aankaarten.
Zo geef je bij je leidinggevende ook aan dat je wel degelijk zelf in staat bent om conflicten te herkennen, te erkennen en ze alleen of in samenwerking met anderen wenst op te lossen. Jouw vriend geeft jou onrechtstreeks de kans om boven jouw huidige situatie te stijgen.
Aan jou nu de keuze om én jouw baan én jouw relatie te redden. Leer aanvoelen wat volgens JOU het best bij Jou past en ga volgens die basisregel om met hetgeen anderen jou aanreiken of aanbevelen. Ik geef jou alvast een + voor deze vraag want ik vind ze, mede vanwege de uiteenlopende antwoorden en reacties, steeds boeiender worden ;-) Wees Trots op jezelf en Vertrouw er op dat ook Jij al jouw dromen en wensen kan waarmaken als je er maar blijft in Geloven! Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Antwoorden (4)

speel open kaart bij je werkgever. geef ook aan dat je absoluut je werk niet kwijt wil, maar dat je nu in een moeilijke periode zit. probeer daarna samen met werkgever tot een oplossing te komen. je telkens ziek melden en niet werken aan de oorzaak is geen oplossing.

misschien kun je in overleg met de werkgever wel een periode onbetaald verlof opnemen. je werkgever moet immers niet de dupe worden van je relationele problemen.

werk vervolgens aan een oplossing. je relatie klinkt niet als gezond. je wordt van deze relatie zo te horen alleen maar slechter. relatietherapie samen met je partner, of de relatie verbreken zou een oplossing kunnen zijn. zoals het nu gaat, kan het in elk geval niet verder.
10 jaar geleden
Praat gewoon over die thuisproblemen met je chef. Is er een vertrouwenspersoon op het werk? Of een maatschappelijk werker? Misschien kan die jou wel doorverwijzen naar iemand die je kunt helpen met je problemen thuis. Kan je goed opschieten met je chef? Ga dan wel met je chef praten over de privéproblemen. En wil je vriend soms niet, dat je naar het werk gaat? Kan je de relatie niet beëindigen? Durf je die stap niet te zetten? Of vind je hem toch wel lief?
10 jaar geleden
Niemand kan jou antwoorden wat jij MOET doen, zoals je vraagt: dat beslis jij zelf.
Maar misschien mag ik even met je meedenken?
Zoals ik je tekst lees is voor jou het grootste probleem je werk, of je het daar wel of niet moet vertellen en ben je bang daar open kaart te spelen.
Je schrijft, dat je bang bent voor het gesprek vanavond, ook omdat je geen problemen thuis wilt krijgen als dat aan het licht komt.
Met andere woorden: je durft op je werk èn thuis de confrontatie met jezelf en je problemen niet aan. Zit ik een beetje in de richting?
Dat betekent naar mijn idee, dat je dan aan het vermijden bent.
De oorzaken van je problemen op je werk liggen kennelijk in je thuissituatie dus als je die kunt oplossen zijn de problemen op je werk voorbij.

Wat je vanavond, áls het gesprek gaat over je ziekteverzuim, zou kunnen zeggen is, dat je thuis problemen hebt. Daar hoef je verder eigenlijk niet op door te gaan. Dat is jouw privé. Je kunt kijken hoe het gesprek vordert en ter plekke beslissen of je op dit onderwerp door wilt gaan of niet.

Hoe jij je thuissituatie zou kunnen oplossen is niet aan mij of aan anderen op GV denk ik. Misschien kan je met een vertrouwenspersoon praten of met je huisarts. Laatst genoemde is ook daarvoor: je zou een gesprek kunnen aanvragen.
Ik raad je aan te gaan kiezen voor jezelf en hulp te vragen, hoe moeilijk dat misschien op dit moment ook lijkt.
Heel veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!
Als je echt je werk wenst te behouden dan zit er niets anders op dan open kaart te spelen met jouw leidinggevende.
Je hoeft daarom niet in detail te gaan wat de conflicten op het thuisfront betreft.
Het zou je verbazen hoe positief vele leidinggevenden hierop reageren.
Want...
door open kaart te spelen kan de ander jou beter inschatten
door open kaart te spelen krijg je minstens één bruikbare oplossing of hulpmiddel van degene waarmee jij jouw verhaal deelt
door open kaart te spelen valt er een enorme last van jouw schouders omdat je niet langer het gevoel hebt er alleen voor te staan.
Immers...
jouw verhaal is het verhaal van ontelbare andere vrouwen én mannen.

Ooit kampte ik met dezelfde conflicten thuis en op het werk.
Op termijn ben ik én van job én van partner veranderd.
Maar...
dezelfde ongewenste fenomenen staken zowel thuis als op het werk weer de kop op
tot....
ik tot het besef kwam dat ikzelf op een assertieve en/of liefdevolle wijze voor mezelf diende op te komen.
En dat hield in dat ik bij élk gevoel van dominantie van mijn partner kort op de bal speelde en aangaf dat ik op basis van gelijkwaardigheid wenste benaderd te worden.

Om dit te kunnen afdwingen op Liefdevolle en/of assertieve wijze dien je echter héél bewust van jezelf te houden en/of dien je jezelf de moeite waard te vinden om jouw 100% positie in te nemen in het grote geheel dat wij de Maatschappij en/of "Het Leven" noemen.

Ondertussen ben ik een héél Gelukkig getrouwde vrouw die zich steeds bewuster evenwaardig opstelt tegenover anderen.
Hierdoor is mijn leven één grote speeltuin vol prachtige uitdagingen en wonderlijke constructieve ervaringen geworden.
En dat soort leven wens ik ook jou en alle anderen toe die zich thans nog te vaak in ongewenste situaties bevinden!

Kom op Liefdevolle wijze voor jezelf op en durf het risico te nemen dat anderen dat helemaal niet fijn vinden. Vroeg of laat aanvaarden ze Altijd zo'n constructieve aanpak.
Test dit zelf maar eens uit, elke dag opnieuw en opnieuw en opnieuw.

Succes en Goed Gevoel verzekerd.
Daar geef ik jou en alle anderen levenslange garantie op ;-) ;-)

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een liefdevolle reactie.
Dank voor je wens aan een ieder!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"+"