Voelen wij ons aangetrokken tot het uiterlijk van onze (ware)liefde in het begin of tot het totaal plaatje?

Er zijn veel mooie mensen tot wie we ons aangetrokken kunnen voelen. Uiteindelijk (als we de ware vinden) voelen wij ons toch tot iemand erg aangetrokken. Voelen wij ons op dat moment erg aangetrokken tot de persoon als geheel of alleen tot iemands uiterlijk?

Aangezien je veel mensen hoort zeggen, iemands uiterlijk is al een groot deel van iemands innerlijk. Mensen die hun liefde al hebben gevonden zeggen vaak dat het uiterlijk in eerste instantie hun niet echt opviel. Ze vonden het niet direct een lekkerding maar gewoon een leuke vrouw of man in het geheel. Hij/zij viel gewoon gelijk op, maar niet perseé door zijn of haar uiterlijk.

Voelen wij dus als we de zogenaamde liefde tegen komen ons aangetrokken tot het uiterlijk of alleen tot het innerlijk of als laatste optie.. is het beide dus oké?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt mooie vraag!

Antwoorden (9)

Ik voel me vanaf het begin van mijn theebeker tot het einde van mijn theebeker aangetrokken door mijn theebeker..Dus ja!! het totale plaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-): Maar zou er geen sprake kunnen zijn van een hele verzameling van theebekers, die onderling misschien niet geheel inwisselbaar zijn? Zodat het totaalplaatje ingewikkelder is dan misschien wel op het eerste (thee)blik lijkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!!
Wij voelen ons aangetrokken tot het totaalplaatje, zoals jij dat noemt, in dier voege, dat wij de eerste indruk laten tellen (uiteraard). Er is dus veel dat we in eerste instantie niet meewegen. En daaronder kan ook weer veel zijn waar we in de loop der tijd toch van gaan houden.
14 jaar geleden
Ik denk beide. De combinatie maakt iemand tot wat hij/zij is.

Stel je komt iemand tegen die er prachtig uit ziet. Vervolgens gaat die persoon praten en merk je dat hij/zij totaal niet op jouw golflengte zit. Dan is dat eerste gevoel direct weer over. Maar dit soort dingen voel je vaak al aan voordat je het gesprek met die persoon aan gaat.

Het is een energie-uitwisseling die plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik mijn levenspartner nog niet tegen heb mogen komen weet ik wel dat de keren dat ik voor iemand viel dit echt om het totaal plaatje ging. Niet superknap maar gewoon hoe hij deed/dingen die hij zei/hoe hij lacht, dat soort dingen. Maar aangezien ik geloof dat iemand innerlijk naar buiten straat is het dus eigenlijk een combi van innerlijk en uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In den beginne,was er het leuke bekkie en het fraaie figuur,want het oog doet nu éénmaal de eerste verkenning.
Maar bij nadere kennismaking,als blijkt dat je in veel gevallen op één lijn zit,verdwijnen dat leuke smoeltje en figuur zo langzamerhand naar de achtergrond en ga je inderdaad voor het totale plaatje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn aangetrokken tot het totaalplaatje en dat is veel totaler dan je zo zou denken... Alle zintuigen doen mee aan dat proces... En ik zeg je dat een heel groot deel van je intelligentie alleen al toegspitst is om dit soort complexe zaken snel te onderzoeken...

Uiterlijk is totaal onbelangrijk voor een relatie, voor een avontuurtje is het HEEL belangrijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal per persoon erg verschillen.
Voor mij zou in ieder geval vieze handen, nagels en tanden al een afknapper zijn.
De eerste indruk en manieren telt. Later zal daar zijn verdere persoonlijkheid bijkomen. Dat het uiterlijk uiteindelijk minder belangrijk wordt vind ik wel logisch.
Want je houd toch van de persoon in zijn geheel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiterlijk valt natuurlijk als eerste op, dan het innerlijk want als die niet bevalt ja wat moet je er dan mee.
Innerlijk doet uiteindelijk iets met je!
Tenminste bij mij is dat zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geeft eerlijk toe dat ik als eerst op het uiterlijk val. Je valt op het uiterlijk en je word verliefd op het innerlijk.